Bedankt voor de tip. Overigens is het asfinag.at. De link die je gaf werkte namelijk niet, dus maar even gegoogeld Toen wij de laatste keer naar Oostenrijk gingen, 3 jaar geleden, bestond het digitale vignet nog niet dus wij wisten helemaal niet dat het bestaat. Maar we gaan nu zeker een digitaal vignet kopen, hoeft er geen sticker meer op de ruit. Of zelfs 2 als je 2 weken gaat en dus 2x 10 dagen moet kopen. En het is goedkoper dan bij de ANWB halen, daar zijn de stickers € 2,95 per stuk duurder. Nu nog even afwachten of we ook naar Slovenië mogen of dat het alleen 2 weken Oostenrijk wordt. Als we naar Slovenië gaan dan hebben we namelijk een 2 maanden vignet nodig omdat we dan net niet genoeg hebben aan 2x 10 dagen.
Wij zouden in de meivakantie maar dat ging niet door. Dus nu twijfel ik over de zomer vakantie. Misschien dat we een weekje in Nl gaan. Maar ik vind de prijzen echt niet grappig meer en zoveel kan ik niet meer als we zouden gaan. Ben dan 37 weken zwanger en kan nu al niet heel veel meer. Dus misschien dat we toch maar gewoon thuis blijven
Begrijpelijk met 37 weken.. Misschien een weekendje weg? Dan ben je er toch even uit, maar niet te lang.
ojee... in normandie staat het reproductie getal op 1.6 ... hopelijk komt daar geen opleving nét voor de zomervakantie... Mijn collega appte me, dat ze een code rood hadden afgegeven voor Normandië . Maar zoals ik het lees is dát nog niet het geval. Maar als er veel gevallen van corona bij gaan komen, zal dat mogelijk wel een gevolg worden. We willen op vakantie, de planning was gáán... maar ja, als het niet gaat, dan houd het op natuurlijk.
Je heb gelijk.. Ik gokte het dat ik het berichtje plaatste... Dacht dat ik goed zat, net niet..... Ja super handig dit systeem. Vooral de schone ramen Wij hebbem het vorig jaar wintersport (feb 2019) voor het eerst gebruikt. Daarvoor kochten we het ook altijd bij de anwb.
Ik dacht dat er een toilet open bleef, maar je niet in het gangpad mocht wachten. Het zou toch te gek voor woorden zijn als iemand hoge nood had en je niet mag gaan plassen? Als een vlucht 3,5 uur lang is duurt het toch met boarding en uitstappen zo'n 4-4,5 uur voordat er weer een WC in zicht is... Bij veel lijndiensten worden bij het instappen een flesje water en een snack uitgedeeld en ik neem aan dat je die dan ook mag opdrinken/eten. Hoe het met Transavia zit weet ik niet. Handbagage: In principe mogen ze altijd je trolley in het ruim doen, dus zou ik zorgen dat er een klein rugzakje in het koffertje zit, zodat, als ze die innemen je de belangrijke dingen bij de hand hebt. Geld, papieren, medicijnen, vouchers, sleutels. Je mag ook niet een jas én tasje in de cabine hebben, maar een dun jasje kan je wel in een rugzakje proppen. Ik draag altijd een safaribroek in het vliegtuig, met 6 grote zakken. Daar kun je ongelooflijk veel in verstouwen. Voordat ik door de security ga gaan alle spullen in een plastic zak, daarna weer in de broekzakken. Het scheelt me zeker 2 kilo aan handbagage
Niet je jas en een tas aan boord? Dat is dan zeker ook nieuw? Ik heb een soort band/riem van aliexpress waar sleutels, een telefoon, ereader en zelfs een flesje water in passen. En mn kleding zit in vacuum zakken in de trolley, alleen op die manier kan ik tenminste 4 paar schoenen meenemen. Maar ik ga het wel zien, anders werkt een reserve mondkapje misschien ook wel als tena?
Niet jas+tas, wel jas of tas. Per passagier 1 item. In hoeverre ze dat echt controleren is een andere zaak. Als je de tas onder de stoel voor je moet doen is het een goed idee om een extra plastic zak erom te doen, die je weggooit als je het vliegtuig uit bent, want daar wordt niet goed schoongemaakt. Dat was trouwens al in het pre-corona tijdperk een goed idee. (Denk maar aan schoenen met hondenpoep, vieze luiers of zakjes met overgeefsel).
Wij zien net toevallig dat onze heenvlucht is omgeboekt. Vlogen met tui wordt nu Transavia en 2 uur later dan gepland. zou dit betekenen dat onze vakantie toch doorgaat? vertrekken 16 juli naar Kos, Griekenland
De regels mbt tot trolley mee in het vliegtuig zijn afhankelijk van de instructie die de maatschappij vanuit het desbetreffende land krijgen. Dit kan per dag aangepast worden. Even je vraag via fb of Twitter stellen? Het mondkapje mag even af als je wat wil eten of drinken. @Cindy1977 en @Cin85 je mag naar het toilet. Wat men echter niet wil zijn lange rijen achterin, waarom dat mag duidelijk zijn. Het toilet voorin is geblocked voor crew. Vlieg je met KLM dan vind je, op een korte Europese vlucht, op je stoel een zak met water en broodje of koek. Geen koffie of thee verder, de service is aangepast. Hoe Trans, Tui en Corendon hun service nu precies geregeld hebben weet ik niet..
https://www.transavia.com/nl-nl/actueel-overzicht-bestemmingen/ Hier kan je alles terugvinden. Heel duidelijk.
Ja, die schone ramen vinden wij ook wel een voordeel. Tip voor anderen die geïnteresseerd zijn: ik zag dat je een digitaal vignet minimaal 18 dagen van te voren moet aanschaffen. Heeft met de bedenktijd van 14 dagen op online aankopen te maken.
Fijn dat er in elk geval een mogelijkheid is om naar het toilet te gaan! Dat is letterlijk een opluchting haha. Ik begreep net ook dat er bij aankomt op de spaanse luchthaven 3 gezondheid controles zijn waar je door heen moet. Ik ben benieuwd hoe dat in zn werk zal gaan, ik denk dat ik hier volgende week een heel verslag kan schrijven.
@Anouk2005 heb jij al besloten wat je doet? Mijn zus (met het reisbureau) gaat 3 juli wel op vakantie naar Kroatië, Dalmatië. Volgens haar zijn de beperkingen daar minimaal. Geen mondkapjes in openbare ruimtes enz. De bezienswaardigheden zijn gewoon open. Geen beperkingen op stranden en zwembaden. Enige wat volgens haar anders is dat je nu in elk restaurant moet reserveren. Ze gaan met vrienden en ipv 1 grote bus hebben ze daar ter plekke nu wel 2 auto's gehuurd omdat 2 gezinnen niet in 1 auto mogen maar volgens haar mogen die 2 gezinnen in een restaurant wel weer samen aan tafel.
Zo is het ook bij Transavia. Je geeft aan bij de steward(es) dat je naar de toilet moet en die zegt wanneer je kan. Zodat er geen rijen in het gangpad ontstaan. Die zien daar enorm tegenop omdat ze hierdoor veel boze passagiers en opstootjes verwachten van bijvoorbeeld boze ouders die moeten wachten met hun huilende peuter die NU moet plassen. Bij welke airline is die regel van handbagage en jasje dan?
Hoi, als het zo goed blijft gaan met de cijfers vertrekken wij in augustus naar Kroatië. Een dezer dagen moet er op de website van de camping komen te staan wat hun maatregelen zijn. Reserveren voor het eten vind ik geen probleem maar vindt het wel belangrijk dat je de hele dag gebruik kan maken van het zwembad. Gaaf dat je zus binnenkort al gaat. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat ervaren. Wij gaan overigens naar Porec en hoop echt dat we lekker kunnen gaan. We gaan met de auto en zitten daardoor niet vast aan een vlucht. Ben jij er al uit wat jullie deze zomervakantie gaan doen?
Ik heb een tip (denk ik) voor mensen die bij Tui geboekt hebben. Wij hadden twee reizen gepland staan, in de zomervakantie twee weken Cyrpus en in september een lang weekend Boedapest. Wij hebben beide reizen ZELF geannuleerd omdat wij het niet aandurven om nu met het vliegtuig ergens naar toe te gaan. In beide gevallen kreeg ik na aftrek van de annuleringskosten nog een deel van mijn geld terug, voor mijn reis naar Boedapest het grootste gedeelte omdat die al helemaal was betaald. Ik kreeg te horen dat ik voor dat bedrag dus de welbekende voucher kreeg (waar ik echt niet op zat te wachten natuurlijk). Direct na de annulering zag ik iedere keer in 'MIJN TUI" staan dat ik dus nog geld tegoed heb van Tui en dat ik dit kan laten uitbetalen. Dit vraag ik dus ook keurig iedere keer aan en binnen 1 werkdag staat dit bedrag ook weer op mijn rekening. Ik vroeg mijn Tui-filiaal hier naar en ze deden heel vaag hierover. Ik vraag me af of dit standaard gewoon zo is, maar dat ze hun cliënten hier niet op wijzen?? Dus mocht je een annulering via Tui hebben, kijk even in je account onder het kopje 'betaling'!
Nou zeg.... Wij kregen vanmiddag mail van tui dat onze vakantie is geannuleerd. Eind juli, Oostenrijk fiss met de auto een appartement. Ik dacht eerst dat het een spam mail was, gebeld en nee het is echt zo... De reden gaan ze uitzoeken want daar kon de dame aan de lijn geen uitleg over geven Ik dacht nog hotel failliet, maar na half aug is het gewoon weer te boeken Hier had ik dus geen rekening mee gehouden. Ben er eigenlijk helemaal overdonderend van...... Jullie een idee??? Hier nu dus 1 groot vraagteken....
Heb je bij het hotel zelf geïnformeerd? Wij zijn nu op les Alicourts. Initieel geboekt met Eurocamp (na het nieuws dat de campings in Frankrijk weer open mochten), maar toch weer geannuleerd. Nu dus rechtstreeks met de camping geboekt, en dat bevalt helemaal prima. Wij kregen te horen dat Eurocamp hier op 1 juli pas weer begint (en je kunt ook gewoon boeken). Maar eerlijk gezegd heb ik er een heel hard hoofd in aangezien al hun accommodatie duidelijk nog niet is aangeraakt dit jaar. Over een week open lijkt me echt heel sterk. Het zou me niets verbazen als al die organisaties moedwillig gewoon door blijven boeken. Elke cent die ze binnen kunnen halen telt. Wellicht kun je iets rechtstreeks regelen met het hotel? Ik wens je in elk geval een fijne vakantie toe .
Ja heb vanmiddag gelijk een mail gestuurd, als ze geen antwoord morgen hebben gekregen. Dan laat ik me collega bellen ze spreekt goed duits.