Wel of niet op vakantie gaan deze zomer?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Didi1980, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vakantie geannuleerd, twijfels of gewoon gaan!

1. Wij hebben of gaan zeker annuleren

111 stem(men)
    29,9%
  2. Wij twijfelen en wachten nog even af

82 stem(men)
    22,1%
  3. We gaan op vakantie, tenzij het voor ons wordt geannuleerd

178 stem(men)
    48,0%
  1. Butchke

Butchke Niet meer actief

precies dit:thumup::thumup::thumup::thumup:

ik wordt zo moe van al die onzinberichten. Neem gewoon contact op met je verzekering ipv afgaan op alleen ongefundeerde berichten.

Zoe123 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Wij gaan naar een geel land en kunnen met de auto weer terug. Op basis daar van waren de antwoorden ook van de verzekeringen.
    Maar inderdaad, bij oranje z.s.m. naar huis.

Anouk2005 en Butchke vinden dit leuk.
  3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij idem. Als het omslaat pak je je spullen, instappen en wegwezen. Maar landen gaan steeds meer te werk met lokale lockdowns. Dus dan zou het al net het plaatsje waar je bent, moeten betreffen. Die kans is aanwezig maar acht ik zeer klein....

Anouk2005 en Didi1980 vinden dit leuk.
  4. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Hier zijn wij ook nog steeds van plan om over drie weken naar Spanje te gaan. Gaat het mis in het gebied, dan inpakken en wegwezen. Ik hoop dat het niet zo'n vaart zal lopen.

Zoe123, Butchke en Anouk2005 vinden dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor Covid ben ik niet bang maar als ik mijn been breek mag ik toch hopen dat dit wel vergoedt wordt.

Butchke vindt dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het worden wel echte avontuurlijke reisjes op deze manier ;)
    Het wordt vlgns mij ook allemaal enorm opgeblazen

Butchke vindt dit leuk.
  7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Binnen Europa worden je ziektekosten vergoed door je zorgverzekering en dit kunnen ze volgens mij niet zomaar weigeren... Klinkt als een gevalletje fake news.

Maar dan nog hoe groot is de kans dat je daar voor Covid naar het ziekenhuis moet, als gezond, jong persoon. Desnoods rijden we maar naar het eerste de beste ziekenhuis over de NL grens. (we gaan naar Duitsland).

Whysteria, Didi1980 en Butchke vinden dit leuk.
  8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dit idd. Wees blij dat we niet met zn allen op een kluitje in NL gaan zitten, zou je toch denken.

Butchke vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn zus gaat maandag. Ze heeft een hotel op een ressort met meerdere hotels en is al omgeboekt naar een ander hotel op het resort. Wel een upgrade dus geen drama. Ze houd er rekening mee dat het nog helemaal gecanceld zal worden voor as dinsdag. Vandaag beginnen ze pas met vliegen vanuit NL naar Kroatië.

10. GossipGirlxoxo

Er zit ook nog verschil in vastzitten tussen een pakketreis en zelf een samengestelde reis (booking.com + losse tickets of auto en daar een camping geboekt). Bij een pakketreis is de touroperator verplicht je naar huis te halen. Bij losse zelf geboekte accomodaties haalt niemand je terug.

Butchke vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Het scheelt dat wij met de auto gaan.
    Via via mensen die nu in split dalmatie zitten en alles is daar rustig.
    Ben benieuwd met je zus. Hou me op de hoogte ;)

Butchke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Ja doe ik zeker. Volgens mij gaat zus ook naar Split. Ze is omgeboekt omdat het resort door corona onderbezet is qua gasten. Dus het zal in ieder geval niet hutje mutje bij het zwembad worden.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Niet altijd hoor, zoals bijv bij skiën .... of bij de hockey in Nederland. Moet je apart aangeven.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Het was allemaal covid gerelateerd, maar als nog zou ik mijn been maar heel laten :roflmao:

Ik heb het een keer verbrijzeld in het buitenland, was niets leuks aan :|:roflmao:

NiVa0230, GossipGirlxoxo en Anouk2005 vinden dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee zeg alsjeblieft niet. Mijn man heeft eens zijn achillespees volledig afgescheurd in het buitenland. Was ook zo leuk;)

Cindy1977 vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Mijn vader zijn hamstring afgescheurd in het buitenland tijdens het waterskiën. Mijn oom is toen met het vliegtuig daarheen gekomen om ons naar huis te rijden en mijn vader moest terug vliegen want die kon niet meer auto rijden daarna.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Alleen de extra kosten die daarbij komen kijken. Mijn broertje heeft vorig jaar met skien zn bekken gebroken en alleen de extra kosten (zoals van de piste naar de ambulance en met de ambulance naar NL) werden niet vergoed door de zorgverzekering, maar door de reisverzekering.
    Maar je zorgverzekering kan je toch niet uitsluiten voor covid, want in NL kun je dat net zo goed oplopen en al die contracten lopen sowieso al vanaf 1-1 en toen was covid nog niet zo groot als nu.

Butchke vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Het is toch zo dat de zorgverzekering vergoed tot aan de grens die de behandeling in NL kost en de kosten daarboven zijn voor de reisverzekering. En die reisverzekering die dekt op dit moment geen covid gerelateerde ziektekosten. Zo heb ik het begrepen.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja echt hoor. Mijn man dacht eerst dat die een zweepslag had. Dit had die eerder weleens gehad maar na een aantal dagen knapte het niks op.
    Zelf ben ik niet zo thuis in de blessures en belden we de huisarts in Nederland en toen vroeg de assistente of die op zijn tenen kon staan en dat lukte dus helemaal niet, We wilden niet in Frankrijk naar het ziekenhuis en zijn een aantal dagen later terug gereden. Hij wilde eerst zelf nog rijden maar dat zag ik echt niet zitten, Ik heb toen terug gereden maar kreeg er de zenuwen van omdat zijn been steeds dikker werd en ik dacht aan een thrombosebeen. In Nederland direct naar huisarts en zelfde dag nog in het gips.
    Bij hem is het gebeurt bij een potje kindervoetbal.Hij had zich laten overhalen om te keepen op een veldje van asfalt en die ochtend hadden we ook nog een wijnproeverij gehad en het was bloedheet. Geen goede combinatie en bij uitstappen scheurde die af ;)

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja maar zijn de behandelingen daar echt duurder dan in NL?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina