Hoe verliep jullie eerste afspraak.. Zijn jullie eerst naar de HA geweest? Hoe lang en wat werd er allemaal besproken? Kregen jullie ook direct een echo, bloedtest ed? Liefs Britt
Hoi, Nee, ik ben niet naar de huisarts geweest. heb zelf een afspraak bij de vk gemaakt en kon met 10 wkn langskomen. Daar kreeg ik een echo om te kijken of het een positieve zwangerschap was (of het vruchtje leefde) Ik moest een vragenlijst invullen over mijn gezondheid en die van mijn man en onze families. Er werd ook meteen bloedgeprikt.
Hallo, Ik ben wel eerst naar de HA geweest, de HA heeft me toen doorverwezen naar de VK waar ik voor 15 augustus een afspraak heb. Dan ben ik ongeveer 10 weken zwanger en krijg dan een intake gesprek en controle van bloeddruk en gewicht. (zover ik heb onthouden). Daarna krijg ik pas een afspraak voor een echo! Bij mijn verloskundige krijg je rond de 12e zwangerschapsweek de 1e echo. Gr. Miranda
Ik had toevallig al een afspraak staan bij de HA. Hij heeft me toen al naar het ZH gestuurd voor bloedonderzoek. Ik heb diezelfde dag de VK gebeld en kon daar 2 weken later voor intake komen. Ze waren heel blij dat t bloedonderzoek toen al geweest was, omdat ze gelijk de uitslag hadden. Het eerste gesprek was een intake, veel vragen en een week later kreeg ik de termijnecho.
ik moet om 1 uur vandaag dus dan kan ik meer vertellen. Ik heb in ieder geval zelf de VK gebeld en niet eerst naar de huisarts geweest
Ik had eerst de assistente van de ha gebeld en die zij : gefeliciteerd. En dat ik de vk mocht gaan bellen. Intake gesprek heb ik afgelopen woensdag gehad. En 2 aug krijg ik mijn eerste echo
He Britt, Over een paar uur kan ik je meer vertellen. Ik mag namelijk om kwart over 9 vanochtend. Ik ben niet naar de HA geweest, heb zelf gebeld naar de VK en een afspraak gemaakt voor vandaag. Ik moet proberen een volle blaas te hebben want ik krijg als het goed is wel een eerste echo vandaag. Tot later Daphne
Ik ben eerst naar mijn HA gegaan, maar dat had achteraf niet gehoeven, ofzo. Ik had ook gewoon de verloskundige kunnen bellen. De HA stuurde me namelijk alleen door. Het intakegesprek bij de VK duurde ongeveer een uur. ze wilde heel veel info hebben over de achtergrond van mijn familie. (komen er afwijkingen voor, hoe verliep de bevalling van je zus, moeder, etc). Maar ook van zijn familie. Het is dus handig om dit van tevoren al te hebben uitgezocht. Dan komt je eigen medische geschiedenis en die van je partner aan de beurt. Uiteraard alle zakelijke gegevens ook, etc. Ik kreeg een papiertje mee om bloed te laten prikken. Mijn bloeddruk werd nog opgemeten, and that's it! Toen stonden we weer buiten!
Bedankt voor alle reacties, Had er al wel iets over gelezen, maar was toch benieuwd hoe jullie het ervaren hebben.. Liefs Britt
Je hoeft er niet speciaal voor naar de huisarts maar het is wel handig je huisarts in te lichten dat je zwanger bent, mocht er wat met je gebeuren weet de arts dat je zwanger bent en kunnen ze daar rekening mee houden! Liefs wendy
ik heb meteen de VK gebeld, wilde eigenlijk een ander, maar ach.. who cares, na 9 mnd ben ik weer van ze af. 10 aug heb ik intake!
Ik heb eerst de HA gebeld, ik hoefde niet langs te komen, maar was wel blij dat ik belde, hij wil het nl wel graag weten en noteren. Toen de VK gebeld en ik moet er morgen naartoe voor intake en echo (ik heb 15 juni nl menstruatie gehad, maar dat was maar 2 dagen, dus we twijfelen of dat een innestelingsbloeding geweest is of menstruatie, dus ze gaat even kijken hoe ver ik ben). Ben benieuwd hoe het zal zijn.