wel of niet op visite gaan waar ook iemand de waterpokken heeft?

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Aanstaande zondag ga ik met ons zoontje op visite waar ook m'n neefje komt die de waterpokken heeft. De waterpokken zijn bij hem afgelopen vrijdag begonnen.
    Kan ik a.s. zondag dan wel op visite gaan? Of is het nog besmettelijk en dus niet verstandig om te gaan?

Groetjes,
    Hanna

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zou gewoon gaan denk ik, dan heeft jouw zoontje het ook maar gehad (als hij het krijgt) tenzij je heel binnenkort een bruiloft hebt of zo waar je met je zoontje heengaat, dan zou ik het niet doen ;)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Toevallig ook hier net "bij de hand" gehad. Mijn dochtertje was vrijdag jarig en een van de bezoekende kindjes had sinds ongeveer 2 weken de waterpokken.

Navraag: het is ongeveer 2 weken besmettelijk, (ook voordat het zichtbaar is al!!!!!) maar zodra de blaasjes zijn opgedroogd is er geen gevaar voor besmetting meer.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    4 dagen voor ontdekking en 6 dagen na ontdekking zou t besmettelijk zijn. Hebben ze daarna nog natte pokken dan kan t ook nog besmettelijk zijn. Ligt eraan hoe ze zich ontwikkelen.

Ik zou gewoon gaan, ws is t niet meer besmettelijk, maar krijgt je kindje het dan heb je t maar gehad.

5. mammavan2kids

9 apr 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou wel gaan, hoe jonger ze het hebben hoe fijner voor het kind. En van vsm is er een soort zalfje om het te verzachten mocht hij het krijgen

6. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Is het besmettelijk als je het aanraakt of ook als je alleen maar in dezelfde ruimte bent.
    EN hoelang duurt het na besmetting voordat het tot uiting komt.
    Ik was nl laatst op een verjaardag en daar had mijn achterneefje waterpokken. Dus mijn nicht zegt, nou dan heeft je dochtertje het ook maar gehad. Iets waar ik niet tegen kan want hoezo bepaald zij dat dit het moment is dat ze het "maar "moet krijgen.
    Maar het voornaamste, IK heb zelf nog nooit de waterpokken gehad en kan dara heel erg ziek van worden.
    Dus kan ik besmet zijn en hoelang duurt het voordat het zichtbaar wordt?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou gewoon gaan. Waterpokken krijgen ze hoe dan ook wel een keer. En je kunt het beter nu krijgen dan als je volwassen bent.

Ik ontloop het in elk geval zeker niet.

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik zou gaan. Je mag tegenwoordig ook gewoon naar het kdv enz met waterpokken, en dan heeft hij het maar gehad...

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou gewoon gaan. Ik heb Iris ook expres naar t kdv laten gaan toen t daar heerste en nu heeft ze t ook; mooi voor de baby komt. Het is meestal zo dat hoe vroeger ze dit krijgen, hoe minder last. Ze krijgen t toch wel, dus zou gewoon gaan.

10. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Als jouw kindje normaal gezond is en je hebt geen grote plannen de komende weken, zou ook ik gewoon gaan. Als jij het zelf nog niet gehad hebt zou ik iets meer oppassen. Waterpokken zijn niet geheel zonder risico's, maar meestal gaat het goed.

11. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Ja meestal wel, helaas niet altijd :(. Waterpokken is niet zo'n onschuldige kinderziekte als iedereen steeds maar lijkt te denken. Helaas hebben wij dat moeten ervaren.

12. Tink

Tink Niet meer actief

Ik zou ook gewoon gaan. Alleen als je binnen nu en pakweg een maand bijvoorbeeld een vakantie hebt gepland, dan komen de waterpokken niet zo goed uit en zou ik het niet doen :)

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Helaas hebben wat dat met onze jongste ook ondervondne maar dan nog.....kunnen ze het altijd krijgen en is het maar fijn als ze het gehad hebben. Hier vroeg een vriendin of ze wel langs mocht komen, alles was al ingedroogd en de meeste korstjes waren al weg. Ik heb haar toen gevraagd waarom ze niet eerder had gebeld dan was ik langsgegaan hahahah Ze moeten het toch ooit krijgen, dan kun je het beter maar achter d erug gehad hebben toch? Maar een grote kans dat het niet meer besmettelijk is.

Deel Deze Pagina