Hallo, Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen (leuk) in de zandbak spelen? Dat ze weten dat ze het zand niet in hun mond moeten steken bijv. maar dat je er mee kunt spelen. Groetjes, Hanna
Onze dochter deed dat idd zo rond de 1,5 jaar....geen zand meer in de mond. Nog wel lekker er in gaan rollen....maja....en ook zand in vormpjes doen en er weer uit gooien... Nu gaat dat steeds beter!!
Ik zou ook zeggen anderhalf (al is het geen garantie dat ze nooit iets in hun mond steken hahahahah!)
mijn meisje is 1,5 en heeft niet zo de neiging dingen in haar mond te stoppen behalve eten natuurlijk . De zandbak vind ze helemaal geweldig! t is alleen wat onhandig dat ze het besef niet heeft dat zand in de zandbak moet blijven en dat t wat onhandig is dat ze steeds met haar zandschoentjes de woonkamer binnen komt klossen. maar als zij maar plezier heeft.
1,5 klinkt wel redelijk. Ons jochie heeft zijn zandbak op zijn 1e verjaardag gekregen. Echt zand happen heeft hij maar 2 keer gedaan trouwens. Maar ons jochie is niet van het proeven van gekke dingen. In het begin was het vooral vastpakken, harken, scheppen. Eigenlijk al heel leuk, hij genoot er wel van.
Hm... zo te lezen is het wel 'verstandig' om deze zomer nog een zandbak aan te schaffen? Ik dacht namelijk eerder zelf nog om tot volgend jaar zomer te wachten. Dan is ons mannetje 2,5 jaar.
Nee, dit jaar zal hij er echt al plezier van hebben hoor! Lisa had hem met zo;n 15 maanden en gelijk veel plezier van gehad!
De zandbak staat er net en het is gelijk genieten. Ons zoontje is anderhalf. Heerlijk zand in het emmertje scheppen. Nu nog leren dat de rest van het zand in de tuin, mama's zandbak is . Hij stopt weleens wat zand in zijn mond (en slakken, lieveheersbeestjes en...), maar dat deed ik zelf als kleuter nog. Daar ga ik niet op wachten.
Mijn dochter is ietsje ouder, en sinds 2 weken spelen we met het zand (nieuwbouw woning -dus voor en achtertuin zijn 1 grote zandbak ) , ze vind het ontzettend leuk! En ja, gisteren zat haar mondje weer onder het zand, maar ze vind het écht vies en tuft het uit. Nu heeft ze altijd wel veel willen 'proeven' hoor . Maar ik denk dat het er gewoon bij hoort. Het grootste deel van de tijd speelt ze lekker, harken, scheppen...
L. is nu 13 maanden en ze vind de zandbak helemaal geweldig. Ze eet af en toe wel een beetje zand, en soms wat bladeren die er om heen liggen, maar daar heeft ze nog nooit last van gehad. Lekker met emmertjes en bekertjes en een harkje en schepje, en dan mooi rossen! heerlijk, kunnen Juulman en ik ondertussen de tuin doen.
Mijn dochter vindt zand vreselijk en moet er niets van hebben. Best grappig want je wilt verder niet weten hoe ze er `s avonds uitziet. Rond een jaar kan het al prima, hapje zand is niet zo erg en de meeste zijn wel genezen naar een paar happen .
zoontje is met 14 maanden op het kdv voor het eerst buiten spelen geweest en hij vond het heeeeerlijk ! ook de zandbak bleek ie geweldig te vinden , dus mama heeft er maar meteen 1 aangeschaft hahahah
Ik denk dat anderhalf wel kan, als je het goed in de gaten houdt of er geen zand in het mondje wordt gedaan. Ach zand schuurt de maag
hier is de zandbak absoluut GEEN succes. Mevrouw begint al te huilen bij het idee, ik ben ook blij dat we er geen gekocht hebben maar het eerst aangekeken hebben (speeltuin en kdv)
Mijn dochter van bijna 1 vind het geweldig. En ja, ze steekt nog wel eens zand in haar mond maar dat is even opletten. Daar doe je weinig aan, en ik zou het er niet voo rlaten, anders steekt ze wel gras, of modder of iets anders in haar mond...
Onze dochter heeft sinds 1 week een zandbak en vermaakt zich er prima mee. Heeft een keer een hap zand genomen maar vondt dit dusdanig smerig dat ze het niet meer doet.