Ik zag vandaag dat er een auto stoel bij de hema in de aanbieding is. We zoeken een nvervolg stoel voor ons zoontje van 2,5 jaar. Ik vind het nog een eng idee om hem in een stoel te zetten met alleen de drie puntsgordel om hem heen. Hij kan die heel snel losmaken of eronder door kruipen lijkt me?! Nu zag ik deze van de hema en die is ook tot 12 jaar maar wel met sluiting tussen de benen zeg maar. Zou deze sluiting los kunnen zodat je het later wel met driepuntsgordel kunt gebruiken? Snappen jullie het nog? Dit is een foto van de advertentie:
ja dat kan. Ik heb de stoel ook en je kunt nu de 3puntsgordel nu door de stoel heen halen en vastzetten. Later kun je de 5 puntgordel eruit halen (heel simpel) en dan de stoel en kind vastzetten met 3 punts Nog later kun je de rugleuning eraf klikken en heb je alleen de verhoger
Wat ik heb gezien is dat deze stoel (of in ieder geval de stoel hiervoor, vanaf 9 kilo zeg maar) heel slecht uit de test van de ANWB kwam...
Ze zullen misschien niet onveilig zijn, maar er worden we veiligheidstesten gedaan en sommige stoeltjes komen er veiliger (en onveiliger) zijn dan anderen
Ik zou dit stoeltje ook niet gebruiken bij een klein kindje, waarvoor t wel gebruikt mag worden. Maar dit stoeltje leek mij veiliger dan alleen een zitverhoger en dan mn dochter in de gewone gordels. DIt stoeltje zit heel stevig vast en de gordel zit bovenin door de hoofdsteun waardoor hij precies op de kindhoogte zit Wat je dus bij een gewone zit verhoger niet hebt. Vond dit een veiliger gevoel dan een losse verhoger en t past in ons budget. Ook ik kies voor veiligheid, maar wel met een budget