Hoe gaat dat dadelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Josien, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Beste Eveline,

Ik vraag me zo eens af hoe het dadelijk met Sam zijn voeding zal gaan. Hij zal over niet al te lange tijd naar vier flessen gaan denk ik zo. Hij is 's avonds voor zijn laatste voeding al bijna niet meer wakker te krijgen, dus het zou me niets verbazen ;). Hij is nu zo'n 7 kilo, dus best zwaar (maar ook heel lang met z'n 65 cm) voor zijn leeftijd.

Ik lees veel dat er dan in de laatste fles pap komt, maar hoe moet ik dat voor me zien? Is dat gewoon een extra grote fles Nutrilon Standaard met pap toegevoegd en wat voor pap is dat dan? Als ik het woord pap hoor, denk ik aan Brinta, maar ik neem aan dat zo'n kleintje dat nog niet mag, toch? En moet ik dan een andere speen gaan kopen? Hij heeft nu een Born Free fles met een level 2 speen.

En dan daarna? Hij mag met 6 maanden dan groente en fruit, niet? En vervangt dat dan een fles, of hoe gaat dat in zijn werk?

Wat een vragen, niet? :D

Alvast bedankt voor je antwoorden!

Groetjes,
    Josien

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Josien,

De meeste kindjes gaan wanneer ze 4 maanden zijn over op 4 voedingen. Daar mag vanaf 4 maanden ook rijstebloem bij gegeven worden. Je kunt dan aan de avondfles een paar eetlepels rijstebloem toevoegen om de nacht goed door te komen. Het is dan vaak nodig om een papspeen te gebruiken, afhankelijk van de dikte van de voeding. Daarnaast mag je kindje ook beginnen met bijvoeding, de eerste tijd vervangt de bijvoeding de flesvoeding nog niet en gaat het alleen om het leren kennen van verschillende smaken en het leren eten van een lepeltje. Vaak rond de 8 maanden wordt de melk langzaam aan afgebouwd.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina