Mijn dochtertje is nu 6 maanden en kan met steun redelijk goed rechtop zitten. Ze kan bijv. best tegen de rugleuning van de bank blijven zitten. In haar wiipstoeltje gaat ze zelf rechtop zitten (zonder rugsteun zeg maar, maar wel 'hangend' in het tuigje). Ze past nog net in de kinderwagenbak en dit vind ze ook nog wel prima hoor. Alleen denk ik dat ze het fantastisch zal vinden in de wandelwagen aangezien ze op schoot ook het liefst rechtop zit en alles wil bekijken. Nou hebben wij geen wandelwagen die helemaal in ligstand kan. Er zitten twee standen op, een schuine en rechtop. Ik heb haar er al even ingezet en op zich zit ze wel redelijk, maar ik heb toch het idee dat ze wel een beetje in elkaar 'hangt' en ik twijfel toch een beetje of het verstandig is haar er nu al in te zetten. Aan de andere kant hoor ik op mij heen kindjes van 3-4 maanden die al lang niet meer ind e kidnerwagen liggen en onze dame is toch al 6 maand. Wat zouden jullie doen?
Ik zou haar persoonlijk nog even in de kinderwagenbak houden. Als ze nog niet heel goed kan zitten en ze past nog in de kwb dan is ht beter om haar plat te houden. Wij hebben m vlot over gedaan met 6 maand maar hij kon dan ook al behoorlijk goed zitten en zat er (korte stukjes) goed in... Voor de langere wandelingen bijvoorbeeld als we met de honden een 1,5 uur gingen wandelen dan ging meneer nog in de kwb....
Ik zou lekker naar mn eigen gevoel luisteren. Onze kleine is nu al bijna uit de wandelwagen gegroeit dus wij moeten binnenkort wel over.... Zolang hij ligt ga ik er vanuit dat het gewoon goed is, je moet toch wat he?!?! En inderdaad vaak vinden ze dat kijken geweldig!
Ik vind het dus zo lastig om te beoordelen of ze nou goed genoeg zit of niet. Ze kan wel recht blijven zitten. Maar ze gaat meestal ook naar voren hangen omdat ze rechter op wil dan de rugleuning dus dan gaat ze sowieso al zo 'hangen'. Maar verder voor de heupjes enzo kan ik het zo moeilijk inschatten. Weet iemand waar je op moet letten?
Ik zou haar zolang ze nog in de kinderwagen past lekker laten liggen.Mijn oudste 2 kinderen hebben er tot ruim 7 maanden in geleden.Toen was het wel zomer en hadden ze niet zoveel kleding en dekens en dan staken ze gewoon hun beetjes over het randje.Onze jongste is ook een lange meid van alweer 63 cm en de bak is 70 cm dus ik hoop dat ze ieder geval tot 6 mnd in de wandelwagen kan blijven liggen.In het zitgedeelte kan ze nog lang genoeg.Wij hebben ook een kinderwagen die maar 2 standen heeft en idd niet helemaal plat kan. Idd naar je gevoel luisteren.
Onze dochter zat met 8 maand nog niet uit zichzelf, maar omdat ze niet meer in de wagenbak paste moesten we haar wel in de wandelwagen zetten....
Hoi ikkie! Ik zit met precies hetzelfde. Mijn dochter ligt meestal nog best lekker maar doet soms pogingen om overeind te komen uit de bak. Sinds een paar dagen zet ik haar dan even rechtop in een hoekje van de bak. Dan zit ze muisstil met glimmende oogjes rond te kijken. De stoel is voor ons onhandig om de trap af te tillen. Dus zolang ze stilzit en nog in de bak past wachten wij nog even een paar weekjes.