hoi hoi ik lees overal van alles en nog wat over dekbedjes , dekens, lakens etcetc ik weet dat je een kind niet onder een dekbedje moet laten liggen, en niet op een kussentje laten slapen, maar nu hoor ik ook weer van de beschermhoes aan de binnenkant,.. moet je dit ook niet in je bedje doen? ik heb namelijk van die leuke bedsetjes gezien , die ik dolgraag wil hebben, en dacht oke, dan doe ik wel een laken en dekentje eronder, en leg er voor de sier het leuke dekbedje op,... maar ja als ik NIKS vd sets kan gebruiken is het misschien wel zonde om te nemen,.. het zijn 4 delige sets, van rond de 60 a 70 euro,... dekbedje, (hoes) beschermhoes voor binnenkant bedje, hemeltje en kussentje wat nu? ik vind ze zo lief
Zo'n beschermhoes wat je bevestigd aan de spijlen? Als je dat bedoelt, dat mag niet volgens de regeltjes...
Nooit gehoord van een beschermhoes voor de binnenkant van het bedje. Nergens voor nodig ook. Ik zou het niet kopen.
haha ja hoofdbeschermer, dat woord zocht ik.... tja zie je wel, eigenlijk zonde dus om de set te kopen ,.. kan ik alleen het hemeltje gebruiken dus ,.... ;-(
het dekbedovertrekje kun je wel gebruiken, je kunt je deken erin doen. Die set waar je t over hebt klinkt typisch duits (babywalz ofzo ) daar mag dat wel allemaal nog, hier in nederland zijn de regels veel strenger zal ik maar zeggen. Je zou kunnen kijken of je ook dingen los kunt kopen.
mogen niet meer? Hebben ze dan ooit wel gemogen? 18 jaar geleden is mijn oudste geboren en toen mocht t ook al niet. (en toen mocht een dekentje niet, moest je een dekbedje hebben )
Mijn oudste is ook 18 en toen MOEST het juist De 1 zegt dit de ander dat. Zou wel handig zijn als er 1 lijn wordt getrokken
1 lijn is er nu echt wel hoor. Alleen hij verschilt met vroeger omdat er steeds nieuwe inzichten en onderzoeken komen. Nu is het zo: geen bekleding aan de binnenkant in de vorm van b.v. hoofdbescherming oid. Geen dekbedjes. En geen losse spulletjes in bed. Juist wel frisse lucht en de warmte moet weg kunnen. Vandaar dat een dekbedje wordt afgeraden. Houdt de warmte veel te goed vast.
Ja, lekker handig is dat he, dat ze niet 1 lijn trekken. Zo vond ik toen al dat hetgeen ze op t consultatieburo zeiden t tegenovergestelde was wat in t groeiboekje stond
niet mogen..niet mogen.. Erg overdreven..het is inprincipe jouw kind en jouw bedje..dus JIJ bepaalt wat er in ligt. Een dekbedje mag pas vanaf de 2 jaar..maar mijn dochter is 10 maanden en ligt onder een dekbedje. Ik heb ook die zijbeschermers gebruikt toen ze kleiner was..heb ze er nu uit omdat ze ze eraf trekt. Dus..het is wat je zelf wilt Ik woon in turkije en hier gebruikt iedereen ze..en alle kindjes leven nog.