Draagdoek en zo ja, welke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lucie, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik overweeg een draagdoek aan te schaffen.
    Als ik draagdoek google, kom ik verschillende varianten/merken tegen. Wie heeft er ervaring met een draagdoek?
    Is het de moeite en het geld waard?
    Zo ja, wat is een fijne draagdoek om aan te schaffen, waar is ie verkrijgbaar en wat zijn de kosten?
    Ik ben benieuwd... ;)
     
  2. Female

    Female Niet meer actief

    ik heb een felblauwe gekocht van tricot slen. hij was duur, 55 euro. en eerlijk gezegd heb ik hem niet zoveel gebruikt, alleen de eerste dagen. Het is vast een handigheid, maar ik vind het knopen en kindje er in en uithalen best wel een gedoe. we hadden al een gewone buikdrager, en die vind ik veel handiger. omdoen, vastklikken, kindje erin laten zakken en gaan :) .
    Maar tis erg persoonlijk
     
  3. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hier ook een buikdrager, en die vinden we het fijnste. Wij haddeb de tricotslen geleent van een vriendin, maar ik vind het tien keer niks. En Fenja ook niet trouwens. Dat knopen vind ik een heel gedoe en kreeg Fenja er dan haast niet in en uit.

    We hebben ook een draagdoek van minimonkey....vind ik ook niks. Fenja ligt of hangt daar helemaal niet lekker in. Zonde van het geld. Nee doe ons maar de buikdrager van babybjorn.
     
  4. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb een babycudle.

    Heb hier veel gebruik van gemaakt.
    Danischa lag en zat er heerlijk in.
    Buikdrager heb ik wel, maar niet gebruikt omdat deze zo funest voor me rug is. Dze had ik bij mijn oudste meiden namelijk gebruikt.

    Babycudle moet je knopen. Even een handigheidje. Maar verder ideaal.
    Heb ook nooit een hangende beeb er in gehad. Recht op zat ze goed, en als babytje lag ze er heerlijk in .
     
  5. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb de combi cotti.. 2 banden kruislings omhangen kindje erin zetten en dan de steunband om je kindje knopen.. zo klaar ! echt een ideale band.
     
  6. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wij hadden ook de Tricot Slen...wat een k*t ding zeg! Vond het helemaal niets en Bink ook niet.
    Wij hebben nu de draagzak van Babybjorn, ideaal!
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb ook een tricot slen en ben er echt tevreden over, zou geen ander meer willen. Het knopen is idd een handigheid.
    Heb een draagzak gehad, maar vond dit dan helemaal niets.
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De tricotslen is echt n onding.. Justin vond t niks en ik ook niet. Onhandig hoor!
     
  9. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    :) :)
     
  10. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Kijk even op www.minimonkey.nl

    Heb daar via internet voor maar 25 euro een heel handige, stevige draagdoek gekocht, waar je lang mee kunt doen. Katoen, sterk en netjes afgewerkt. Ik had betaald via internet, kreeg een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen had ik het via de post in huis. Ziet er helemaal geweldig uit en de recensies zijn ook goed!
     
  11. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik wil ook heel graag een draagdoek.

    Jaaaaaaaaaaaren terug waren ze een keer in de test bij Kassa. Toen hadden ze zo'n doek, die vrij goed uit de test kwam. Het grote voordeel daarvan was dat je het kind er lang in kon dragen en dat je de beentjes erin kon doen, langs je zij. Op die manier bungelen ze niet zo.

    Wat vinden jullie, hebben jullie last van bungelende beentjes?

    Linda
     
  12. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik vond de tricotslen juist helemaal geweldig en ga hem nu hopelijk ook weer met veel plezier gebruiken..
     
  13. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    De tricot slen vond en vind ik fantastisch, geen last van je rug met dragen en mijn kindjes sliepen er heelijk in, legde hem in het begin met zijn rechterzij, thv mijn hartstreek. Lekker helemaal in de doek, paar passen en hij sliep al.
    Een aanrader!
    Een buikdrager is als ze zo klein zijn niet zo goed voor hun heupen.
     
  14. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    ik heb er een van draagdoek.nl, opzich makkelijk maar mijn rug vind het niets, ja voor een 10 minuten maar langer wordt hem niet.(overgens heb ik het met de classic buikdrager van babybjorn exact hetzelfde, ga nu de active uitproberen aangezien mijn meisje het wel erg lekker vind)
    Knopen is inderdaad een handigheid, ik heb hem nu met beeb en al in nog geen minuut om.
    Ik verkoop die van mij dus ook weer.
     
  15. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb de tri cotti. Zie linkje
    http://www.babylonia.be/html/01a_sling.html

    Ik vind hem super: lekker brede banden, kindje op verschillende manieren te dragen, neemt niet veel ruimte in dus makkelijk mee te nemen, en mocht je kindje eens spugen dan was je hem zo uit.
     
  16. SilviaB

    SilviaB Lid

    5 feb 2007
    10
    0
    0
    Hey Susanne, de Combi Cotti, dat is toch hetzelfde als de Tri Cotti, maar dan met een extra steunband?
    Die steunband, moet je die rondom knopen of is het een band die al klaar is?
     
  17. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Die moet je zelf rondom knopen.. (zie mijn album)
    De combi cotti heb ik nu te koop staan!
     
  18. Niet meer actief

    Hoi

    Ik kom misschien een beetje laat maar had toch nog een vraag.
    Ik heb gehoord dat een baby draagzak niet goed is voor de baby... ik weet niet of het waar is, maar het zou je kindje niet goed ondersteunen.
    Graag zou ik hier wat meer over willen weten, want het lijkt me super handig om zo'n ding zelf te hebben.
    Mijn vriend vind het mishandeling omdat het slecht zou zijn...
    Wat vinden jullie?

    Sorry voor deze vraag maar ik zou er graag wat meer over willen weten.
    Liefs
     
  19. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Volgens mij is dat onzin.
    Als ik mijn kindje erin doe slaapt hij altijd snel, dus kindermishandeling lijkt het mij echt niet.
     
  20. Niet meer actief

    Nee dat snap ik... maar ik hoorde zoiets dus wou het graag even zeker weten.
    De moeder van mijn vriend zegt ook dat het niet goed is, maar ik ken genoeg mensen die daar wel tevreden over zijn, vandaar.
    Maar bedankt voor je reactie

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina