Wie o Wie niet zwanger na positieve ovulatie test

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Happy1234, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hallo Allemaal,

Ik heb de clear blue ovulatie testen gebruikt, en op dag 13 zag ik een smilie. wij hebben toen gemeenschap gehad.
    Alleen ik ontdek vandaag bruine slijm met later nog helder roze bloed. ik denk dat mijn ongesteldheid aan komt... Ben zo verdrietig!

Ik ben erg benieuwd of er meerdere vrouwen hier zijn die na een positieve ovulatie test niet zwanger zijn geworden.....

Het zou toch moeten kunnen..... want we hebben op de dagen gedaan waarop ik het meest vruchtbaar ben....

2. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Bij mij was het bij de 6e robde raak. 5 x rond eisprong maar niet zwanger geraakt. Zegt dus niet zoveel. Maar wie weet voor jou wel! Succes!!

3. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Inmiddels ronde 21... gebruiken vanaf het begin ovulatietesten, en nog steeds niet zwanger. helaas zijn ovulatietesten geen garantie... Het helpt je inzicht krijgen in je cyclus en wanneer je ei komt. Maar zwanger worden hangt van zoveel meer dingen af, dan alleen op het juiste moment gemeenschap... Helaas...
    Heel veel succes, en hoop voor je dat het niet zo lang hoeft te duren voor je

4. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Ik heb ook eventjes geduld moeten hebben, nu in ronde 12 (14de maand) zwanger geraakt. Dus ja, ik heb ook rondes gehad waarin ik niet zwanger was na een positieve ovulatietest. Maar je mag de moed niet opgeven..

5. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Je hebt maar iets van 20% kans om zwanger te raken iedere ronde. Ook als je het op het juiste tijdstip doet etc. Er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan. Dus dat het niet meteen na een positieve ovulatie test raak is is heel normaal.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Helaas zit het niet zo simpel in elkaar als jij denkt. Per cyclus heb je inderdaad maar 20% kans om zwanger te worden, en dat is het percentage als je het precies op het juiste moment doet. Dus een kans van 80% dat het niet raak is.

Er speelt zoveel meer mee bij het zwanger worden. Je moet hebben: goede eisprong, een eicel van een goede kwaliteit, goede zaadcellen, een match tussen jouw eicel en zijn zaadcellen, baarmoederslijmvlies dat dik genoeg moet zijn, hormoonwaarden die moeten kloppen, luteale fase die lang genoeg is. Niet elke eicel wordt bevrucht en niet elke bevruchte eicel nestelt zich in. Vervolgens kan het nog fout gaan met het doordelen van een embryo, enz.

Dus ik denk dat je iets realistischer moet zijn en wat meer geduld moet hebben. Ik hoop voor je dat het snel raak is, succes!

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Als het zo makkelijk lag.. vind dit eerlijk gezegd wel een beetje naïef hoor. Maar toch succes.

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    Zo als het zo makkelijk zou gaan, positieve ovulatietest en dan zwanger dan zou ik nu al 13 rondes zwanger geweest zijn.

Helaas komt er veel meer bij kijken dat klussen met een positieve ovulatietest, je hebt namelijk elke maan maar 20% kans om zwanger te worden, ook als je een ovulatietest gebruikt blijft die kans 20%

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Helaas, een ovulatietest geeft niet een zwangerschapsgarantie... Zou wel heel makkelijk zijn :D.. . Een positieve ovulatietest, geeft nog geen eens een positieve eisprong, laat staan een zwangerschap ;)
    Dus kom op, je zit nog maar op ronde 1!!! ( tenminste daar ga ik wel van uit door deze vraag) Ze zeggen zelfs dat het beter is een voorraadje klaar te hebben bij een positieve test..

Hier zelfs afgelopen keer innestellingsbloeding gehad, maar ook dat geeft geen garantie ..

Dus nieuwe ronde , nieuwe kansen

10. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hallo dames, heel erg bedankt voor jullie reactie. misschien ben ik niet duidelijk geweest maar wij proberen het ook al sinds begin dit jaar. Dus ben al wel een aantal maanden bezig.

Dus bewust mee bezig ... is dit mijn 4e rondje

Waarschijnlijk heb ik bij jullie de indruk gewekt dat ik er van uit ga dat het na 1 keer meteen raak is.. in dat geval kan je wel zeggen dat dit heel naief is.

Maar dit is mijn 1e maand dat ik ovulatie testen gebruik

Groetjess

11. Logan

Logan Niet meer actief

Een positieve ovulatie geeft helaas geen garantie. Ben er mee begonnen in ronde 5 en zit nu in 23. Of 24 of 22, ik weet het soms zelf niet meer.

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Helaas...zo makkelijk gaat het niet... (i wish).
    Onthoud dat er gemiddeld een jaar voor staat meid. Ronde vier is (hoe lang het ook lijkt als je niets luever wil) gewoon nog niet zo lang.
    Hou er rekening mee dat een positieve ovu test aangeeft dat je ei binnen 24-48 uur springt (uitzonderingen daar gelaten). Je kan dus daarna ook nog even een extra poging wagen.
    Op dag 13 een positieve is heel mooi, dan heb je in iedergeval geen ellendig lange cyclus. Misschien wel een budget vriendelijke tip: digitale zijn wel erg duur...als je bijvoorbeeld zwangerkids testen koopt ben je een stuk voordeliger uit.

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ronde vier is idd ook nog niet lang..en zelfs met ovu testen maak je helaas niet de kans van 20 % naar 100% .. Helaas....
    Gewoon vol houden en elke ronde er voor gaan dan moet het eens goedkomen, succes!

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik heb ook al een paar keer een positieve ovulatie test gehad. Maar nog steeds niet zwanger. Helaas!! Was het inderdaad maar waar. Ik word er soms ook moedeloos van. Iedereen krijgt maar babies of word zwanger. Maar het gaat steeds aan mijn neus voorbij. Maar volhouden. 4 rondes is nog niet zoveel.

15. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik heb alle 4 rondes tot zover (gelukkig) een positieve ovulatie test gehad. Maar ben tot zover nog niet verder gekomen als dat.

16. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook niet zwanger.. de ovulatietesten zorgen dat je je ei beter kunt vinden maar zorgt er niet voor dat je sneller zwanger bent.

Ik zou wel willen dat het een garantie zou zijn. Dan zou ik eindelijk ons kleintje mogen verwelkomen

17. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier was het toevallig wel raak in de ronde dat ik ovulatietesten gebruikte (2e ovulatietest was gelijk knalpositief, ben er pas 2 dagen voor mijn ei mee begonnen), maar als het zo simpel zou zijn dat het dan gelijk raak was dan waren er niet zoveel dames al heel veel rondes bezig om zwanger te worden.
    4 Rondes is voor je eigen gevoel heel lang, maar eigenlijk is het maar heel kort.

Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent.

18. Djoni

Djoni Actief lid

19 dec 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Positieve ovulatietest zegt inderdaad weinig, maar een negatieve net zo weinig.
    Liep toevallig bij de arts waardoor ik wist dat er wel een ei aan zat te komen door de echo, maar in die periode was vriend veel weg, dus echt op de juiste momenten wat doen kwam er niet van. Ook geen positieve ovulatietest gehad.
    En inmiddels bijna 19 weken zwanger.

Ovulatietesten zijn een mooi hulpmiddel maar je moet er niet blind op varen. Heb plezier in het klussen en niet teveel ermee bezig zijn. Klinkt makkelijk, maar ook ik heb me 14 maand druk gemaakt, zolang heeft het bij ons geduurd (vandaar ook dat we bij de arts liepen). Elke maand voelde ik wel weer kwaaltjes dat ik dacht, jup nou is het zover. Maar elke maand weer een teleurstelling, de maand dat ik niks voelde, niks geen kwaaltjes had ik een positieve test in handen.

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij een geslaagde bevruchting (daar heb je 20% kans op) hangt het er ook nog eens vanaf of de eicel innestelt; das weer 20% kans. Niet raar dus, wel naar!

20. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    5x positieve ovulatietest , 5x ongesteld
    Nu ronde 6 hier

Deel Deze Pagina