Hoe lang zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kiwi2013, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Afgelopen maand ben ik gestopt met de pil. We dachten aan een maandje ontpillen en dan op voor een tweede kindje. Zo gezegd, zo gedaan... (Ik moet er wel bij zeggen dat we 1x het condoom vergeten zijn.)
    Ik voelde me al een aantal dagen niet lekker en ineens smaakte de koffie niet meer zo. Dit laatste herkende ik van mijn vorige zwangerschap, dus afgelopen maandag maar eens een test gekocht (kv 2v5).
    Maandagavond meteen getest en hartstikke positief! Verwarring... Want als ik kijk naar de cyclus die ik had voordat ik weer met de pil begon na mijn 1e zwangerschap zou ik nu pas 3,5 week zwanger zijn... Leek mij een beetje vroeg om positief te testen met avondurine.
    Afgelopen dinsdag de 2e test gedaan (weer met avondurine) en weer positief. Natuurlijk zijn we blij en is het hartstikke welkom, maar is het ietsje sneller dan verwacht.

Ik las hier net op het forum dat de action ook zw testen heeft. Daar ben ik dus meteen naartoe gegaan en weer een testje gedaan. Twee knalstrepen! (zie foto!) Het is dus wel echt zo... Super!

Maar...
    - Hoe lang zou ik dan zwanger zijn? 3 augustus nam ik mijn laatste pil en 5 aug begon de menstruatie. Ik testte dus afgelopen maandag voor het eerst positief. Ik had eigenlijk pas dit weekend mijn menstruatie verwacht...
    - Denken jullie dat ik al een CB digitale test met indicator kan doen? Of zou het nogte vroeg zijn?
    - Ik ben de 10e (toen was de menstruatie voorbij) begonnen met foliumzuur (gravitamon) Ben ik hier te laat mee begonnen voor deze zwangerschap?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Voel me een beetje onzeker. Bij de eerste was ik in ronde 4 zwanger en nu eigenlijk meteen zonder eerst een cyclus te hebben...

Bijgevoegde bestanden:

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wauwww,dat is wel een knaller voor dat termijn,gefeliciteerd!!
    Langer als 4wk kun je sowieso niet zijn aangezien 5aug je eerste dag van je menstruatie was.

Normaal geven deze testen een vaag streepje terwijl kruidvat 2v5 dan al een duidelijke streep geven;)

3. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je babyAngel! Het is inderdaad een knaller. Ben er zelf ook een beetje van geschrokken :(. En heb de test weer met avondurine gedaan...

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Je maakt in ieder geval veel/snel hcg aan.
    OF....je hebt een innestelingsbloeding gehad waarvan je acht dat het je menstruatie was.
    Je zou morgen eens een cb met weken indicator kunnen doen;)

5. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aan een innestelingsbloeding heb ik niet gedacht, omdat ik de pil slikte... Misschiel heen naief hoor, maar kan dat dan?

6. Sterrr

Sterrr Actief lid

20 aug 2013
    330
    0
    0
    Oost vlaanderen
    wooow dat is een superknaller!!! niks tov mijn test van vandaag :p Ik loop ong gelijk met jou, normaal zaterdag mijn NOD en heb vandaag al getest.. lichte tweede streep te zien :) hoop dat het goed blijft gaan natuurlijk. denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken daarover :p Proficiat!!!!

7. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Sterrr. Ja ik weet ook niet waarom het zo een knaltest is...
    Jij in ieder geval ook van harte gefeliciteerd! Nu maar duimen!!

8. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Die bloeding is geen echte menstruatie maar een kunst vanwege de pil. Misschien ben je al langer zwanger want dit zijn wel echt duidelijke strepen als je tussen de 3 a 4 weken zwangerschap zou zitten. Of.......... het is een tweeling :p

Je bent al wel op tijd begonnen hoor met foliumzuur. Ik begon meestal pas op de dag van een positieve test en dat was vroeg genoeg zei de verloskundige altijd ;)

Maar.... GEFELICITEERD!!! :D

9. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Haha zelfs ik met een tweeling had niet zo'n knaller voor mijn NOD.. ik denk ook dat je mogelijk langer zwanger bent.

10. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    dat is nog is een knaller hahaha gefeliciteerd!!!!

11. eviiii

eviiii Fanatiek lid

27 feb 2013
    1.137
    0
    0
    werk en gezelligheid
    vrouwenpolder
    Is inderdaad een knaller. Zou een cb doen met weken indicator. :) gefeliciteerd!

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wat een mooie test! 1 voor in het plakboek :D gefeliciteerd en die CB lukt wel hoor :)

13. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Gefeliciteerd! Wat een knaller! Als 5/8 je ongi begon zou je nu op dag 25 zitten van je cyclus. Dan ben je nog geen 4 weken ver. Ik zou snel een cb digi doen want volgens mij ben jij al veel langer zwanger...

14. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    Maar een cb gaat toch maar tot 3+ ???
    Dus als ts 4 weken is zou dat er toch staan?

15. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    wat de andere dames zeggen kan zeker zo zijn,misschien ben je al langer zwanger als je denkt,zeker met zo'n knaller op je test! als je 5 aug je laaste menstruatie had dan zou je nu begin volgende week 4 weken zijn,en toen je teste ongeveer iets meer dan 3 weken? Weet je nog uit je hoofd wanneer jullie onveilig hebben gedaan?
    Ik zou snel de vk of huisarts bellen,je verhaal uitleggen en idd een cb met wekenindicator doen,
    maar zeker gefeliciteerd! kan me voorstellen dat dit als een verrassing komt! Laat je het wel even horen aan ons?

16. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor alle reacties!! Vanmorgen meteen een cb met weken indicator gedaan en die geeft aan 2-3 weken. Dat betekend dat ik dus 4-5 weken zwanger zou zijn...
    Zijn heel blij, maar ik begrijp er allemaal nog niet veel van.

Dadelijk de vk maar eens bellen!!

17. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Om jullie op de hoogte te houden... Heb net de vk aan de telefoon gehad. Zij begrijpt het ook net helemaal. Ze gaat overleggen met haar collega, maar voor nu een echo afgesproken op 27 sept. Dan kijken hoever in zwanger ben. Eerder wilde ze niet doen omdat kijkend naarde laatste menstruatie een echo te vroeg voor onzekerheid kan zorgen!

18. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Wauw wat een knaller zeg gefeliciteerd! Ik hoop op een goede echo 27 september! Xxx

Deel Deze Pagina