Wel of niet positieve ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Babyleaf, Nov 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babyleaf

Babyleaf Lid

Oct 4, 2013
    44
    0
    6
    NULL
    Hallo,

Wat denken jullie? Is mijn lh-piek al geweest?
    Ik heb een cyclus van 26-27 dagen. Laatste cyclus was vanaf cd 25 bruine afscheiding en cd 27 bruin/helderrood bloed. Is mijn cyclus dan 25 of 27 dagen?

Gisteren voelde ik wel prikjes links in mn lies en mn borsten prikken al een paar dagen en gevoelig. Misschien moet mn ei toch nog komen.

Overigens is dit de 1e ronde en ben ik niet heel erg bekend met ovulatietesten.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Attached Files:

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Er zit nog geen positieve test tussen. Ik zou nog even doortesten! Zeker omdat het ronde 1 is en je waarschijnlijk nog weinig tot geen zicht op je cyclus hebt. Het op- en aflopen kan verklaard worden doordat LH schommelt en de hele cyclus in je urine zit.

Oh en CD1 is pas bij helderrood bloed. 27 dgn dus.

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Nee er zit nog geen positieve bij.
    Het test streepje moet net zo donker worden als de controle streep.

Hoelang ben je al van de anticonceptie af?

De eerste dag van je nieuwe cyclus is de dag dat je helder rood verliest.
    Ik zou dus zeggen dat je cyclus 26 dagen was. Dag 27 zoals jij zei is dan de eerste dag van je nieuwe cyclus.

4. Babyleaf

Babyleaf Lid

Oct 4, 2013
    44
    0
    6
    NULL
    Dank jullie voor de reacties.

Ik slik al jaren geen pil meer. Op dag 1 van deze cyclus is mijn koperspiraal verwijderd. Dit heeft echter geen effect op mijn cyclus dus die kan ik vertrouwen. Het afgelopen half jaar was dit mijn cyclus 27-26-26-27-28-27.

Vandaag is dus cd 13. Ik ga nog even door met testen en hoop een deze dagen mijn ei te vinden.p

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Bij een cyclus van 28 zou ik uitgaan van een ei op 14-15. De LH-piek is dan iets eerder. Maar dat is de theorie en vrouwenlichamen zijn befaamd eigenwijs. Ik zou nu wel 2x per dag gaan testen anders zou je hem kunnen missen. Bij veel vrouwen duurt de piek korter dan 24 uur namelijk. Misschien heb je hem zelfs al gemist. Dus lekker doortesten en doorwerken met vl :)

6. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hoi,
    Ik vind geen een van jouw testen positief. Test je maar 1x per dag? Wanneer precies? :)

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Correctie (sorry):
    Bij een cyclus van 28 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus, met een GEMIDDELDE van 14 dagen. Dit is gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.
    Je zou bij een cyclus van 28 dagen dus vanaf dag 8 moeten beginnen met ovulatietesten en in elk geval door moeten blijven testen tot en met dag 16/17.

De luteale fase verschilt van vrouw tot vrouw en kan per cyclus zelfs verschillen. In de meeste gevallen vindt de eisprong bij een cyclus van 28 dagen dus niet keurig als een robot elke maand op dag 14/15.

8. Babyleaf

Babyleaf Lid

Oct 4, 2013
    44
    0
    6
    NULL
    Fijn al deze informatie. Ik test inderdaad 1x per dag om 20.00 uur s avonds. De laatste test was gisteren om 15:30 omdat ik dus pijntjes en steekjes voelde en echt dacht dat ie nu wel zou moeten knallen...niet dus. Wat is de beste tijd om te testen(ivm werk doe ik het s avonds).

9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :) Je hebt ook helemaal gelijk. En TS is alleen maar gebaat bij accurate info!

Share This Page