Hallo allemaal, Ik heb onlangs mijn koperspiraal laten verwijderen vanwege heftige en lange menstruaties. Mijn cyclus lijkt nu wat in de war, ik weet niet precies waar ik in mijn cyclus ben of wanneer mijn eisprong was. Wat ik wel weet is dat ik deze week ongesteld moet worden. Maar er is nog niets en ik heb zwangerschapklachtjes. Erg spannend allemaal. Vooral omdat deze mogelijke zwangerschap niet gepland was, maar het is zo welkom. Gisteren een action-test gedaan, met de roze dop, daarop verscheen een licht streepje. Net een Kruidvat test gedaan, en niets..... Wat is jullie mening over deze testen, zijn ze wel betrouwbaar?
De action is wel betrouwbaar zover ik kan beoordelen, maar zou je niet rond je eisprong kunnen zitten? Ik zou trouwens niet met verschillende merken gaan testen ivm de verschillende gevoeligheid. Dus morgen nog een keer de action test doen Heb je wel een week of 2 geleden onveilige sex gehad? En je zegt niet gepland, maar wel welkom, dan neem ik aan dat het welkom is bij jullie beide
Ruim twee weken geleden onveilig gevreeën, dit was op ongeveer dag 12 in mijn cyclus. Twee dagen daarna is het spiraal verwijderd, daarna veilig met condooms. Als dit inderdaad een zwangerschap is, is het een klein wondertje. Mijn menstruatie beginnen met langdurig licht bloedverlies, na ongeveer 5 dagen zet het heel heftig door (daarom die spiraal eruit ). Ik weet dus niet wat dag 1 is. Hoe dan ook: ik ben wel zo regelmatig dat ik weet dat ik ergens deze week ongesteld moet worden. Ik had nog een action test in huis, gisteren een Kruidvat gehaald omdat ik bij mijn vorige zwangerschappen daarmee al vroeg positief testte. Enne, we zijn er allebei heel blij mee mocht het zo zijn!
Okay... dan zou ik morgen nogmaals testen. Dit streepje op de action komt overeen met ong 9 dpo. Dan zou betekenen dat als je langer dan 16 dagen geleden de onveilige sex hebt gehad, je nu bijna niet zwanger kan zijn
Spannend, inderdaad over een aantal dagen nog een keer testen. Met de Action test heb ik destijds ook vroeg positief getest en ik was ook echt zwanger, dus naar mijn idee wel betrouwbaar.