Mijn vriend en ik zijn nog aan het overleggen of we een pretecho gaan doen of niet. Het lijkt mij heel leuk om te doen. Maar mijn vriend vind het eigenlijk zonde van het geld. Hij heeft zo iets van als het eenmaal geboren is kijk je er misschien helemaal niet meer naar. Hij wil het geld dan liever besteden om studiofoto's te laten maken van het kindje. Nu is mijn vraag wie heeft er een pretecho laten maken en kijkt er nog wel eens na.
Ik heb van beide kinderen een 3D/4D pretecho laten maken. Het ging mij puur om het plezier van het maken van die echo, en om de eerste keer allebei de oma's een groot plezier te doen door ze mee te nemen. In hun tijd bestond dat allemaal nog niet, en geen van de andere (schoon)dochters had ze ooit meegenomen, dus het was helemaal nieuw voor ze. De dvd heb ik nog wel eens gekeken; voor het laatst toen ik zwanger was van de tweede. Het maken van die echo was wel heel leuk; half uur lang waarin alles uitgebreid wordt bekeken en besproken. En ja, als je zo'n dvd van de eerste hebt, wil je die ook van de tweede, anders is het niet eerlijk Bij de tweede had ik een zus en een schoonzus meegenomen. De dvd heb ik nog wel bekeken met de oma's, maar daarna niet meer. Voor mij was het geld niet zo'n issue. Als het dat voor jullie wel is, zou ik niet kiezen voor zo'n pretecho. Het resultaat is niet altijd denderend (baby1 lag niet stil en hield zijn hand voor zijn gezicht), en dan is een professionele fotoshoot na een paar maanden misschien wel veel leuker.
Wij hebben bij onze dochter 2x een pretecho laten maken omdat we zo nieuwsgierig naar haar waren. Heb er echter nog nooit weer naar gekeken. Nu hebben we bij 17 weken een pretecho gehad omdat we het geslacht graag wilden weten. Denk niet dat we met 28 weken nog keer gaan. Ik herkende onze dochter ook echt niet van de echo dus wat dat betreft voegt het voor mij niets toe.
Wij hebben bij onze dochter 2x een pretecho laten maken. Eerste keer met zon 22 weken geloof ik en met 30 weken nog eens. Vonden het echt een geweldige ervaring! Je kon al heel mooi haar gezichtje zien en het was overduidelijk dat ze ontzettend veel op mij lijkt ! Ik heb de DVD nog een paar keer bekeken en wil dat binnenkort weer eens gaan doen. De foto's zitten netjes in een album die ik ook nog wel eens doorblader. Maar het is niet zo dat je er dagelijks nakijkt. Dat doe je tenslotte ook niet met een album met gewone babyfoto's.. Over 2 weken mogen we weer en dan hebben we met 28 weken nogmaals een DVD opname. Kijken er ontzettend naar uit! Ik zeg echt; DOEN! Vond het zoo bijzonder. Tenslotte is het ook maar iets wat je één keer kunt doen (wel meerdere echo's uiteraard) maar je krijgt maar één keer de kans om deze zwangerschap te mogen ervaren.
Kosten verschillen nogal per echocentrum. Ik geloof dat ik toen iets van 110 euro kwijt was voor een complete 3D/4D echo van een half uur. Ik kon beide kinderen niet herkennen van de echo's, maar wel dochters gelaatsuitdrukking. Ze was enorm aan het fronsen en die blik heeft ze nog steeds regelmatig. Zoonlief was gewoon echt niet goed te zien, zó beweeglijk was hij (en hand voor z'n gezicht; net z'n vader, die wil ook nooit normaal op de foto ). Wel duidelijk dat hij een piepklein wipneusje had, net als zijn nicht.
Tja, ligt eraan wat je zelf wilt. Wij hebben het ook niet gedaan en gaan het ook niet meer doen. Ik vind het zonde geld en geef het geld liever uit aan iets nuttigs. Maar goed, dat is ieder voor zich...
Dat is echt eigen keuze en waar jij behoefte aan hebt! Persoonlijk heb ik het bij m'n eerste niet gedaan en ga het nu ook niet doen. Ik vind het best veel geld voor iets waar ik na de bevalling nooit meer naar zal kijken, dat weet ik nu al.
Ik heb het niet gedaan. Voor mij was het de afweging of zo'n echo het geld waard was.. En dan zou ik met de 100 euro liever wat anders doen wat meer "houdbaar" is.. (kinderkleding, fotoshoot voor aan de muur, speelgoed, etc) Maar het is ieders keuze en portemonnee natuurlijk.
ik heb het wel gedaan zowel bij mijn 1e als 2e Kijk eens bij je verzekering mijn verzekering FBTO vergoed namelijk 100,- pretecho's bij bepaalde buro's dus wij hadden een pakket van 160,- 2x een 3d echo en kosten ons zelf dus maar 60 euro
Hier alleen een 16 weken echo laten doen omdat ik zo graag wilde weten wat het werd. Verder kreeg ik al zóveel echo's in het ziekenhuis ivm gecompliceerde zwangerschap dat we haast blij waren als we een week geen echo hadden (echo = stres, was hier de beredenering voort). Bij mijn schoonzusje heb ik een 3d echo gezien maar die vond ik helemaal niet mooi eigenlijk...
Wij hebben het niet gedaan. En hoewel ik de periodes zonder echo heul heul heul errug lang vond, ben ik nu toch wel blij dat we het geld niet daaraan hebben uitgegeven. Er zijn nu gewoon wel leukere en belangrijkere dingen waar we hem mee kunnen verwennen.
jaa precies dat lange wachten .. ik heb dan mrt 11 weken echo en daarna dus niet meer -_- ja de 20 weken echo maar k moet dan zowat 2 maanden wachten .. zou wel vaker gecotroleerd willen worden
Wij hebben 2 pretecho's laten maken 1 op dvd met alle foto's erbij wel 150. En de 2e hebben we 200 foto's alleen gekregen op cd... En het is heel mooi en leuk voor later hoe het kleintje in je buik zit en om foto's in een album te doen ik heb zelf een 1 ablum helemaal vol met echos en 3 cd helemaal vol met echos en geloof me trek je vriend mee want het geld is het echt waard als die er is wilt die nog een keer....
Wij hebben het niet gedaan, omdat ook wij het zonde van het geld vonden. Omdat ik in het ZH loop krijg ik redelijk vaak echo's. Bij onze zoon hadden we het geluk dat we gevraagd werden om als proefkonijn voor een middelbare school klas te spelen. Zo kregen we een echo van 45 minuten (in het ziekenhuis) en kregen we alles mee op DVD. Deze hebben we 1 keer thuis laten zien aan opa's en oma's en nu......... weet ik eerlijk gezegd niet eens meer waar hij is Een fotoshoot ná de geboorte heb je veeeeeeeeeel langer plezier van !
Wij hebben er voor gekozen om geen pretecho te laten maken. Een verstandige keuze is gebleken omdat ik nu al niet meer naar de echo foto's kijk. Dus ik zou er voor kiezen om het geld wat je normaal kwijt zou zijn aan een pretecho te besteden aan een zwangerschapsshoot of idd aan een mooie reportage van je kindje. Ik denk dat je daar veel meer plezier aan zult beleven.