Mijn kindje die normaal altijd zo zoet is, moet vandaag alleen maar huilen. Ze drinkt haar flessen niet leeg (normaal wel), doet hele korte slaapjes en huilt zich bij iedere keer dat haar speentje eruit valt wakker. Op een gegeven moment is ze helemaal overstuur en niet te troosten. Ze voelt niet warm, ze is lekker in badje geweest (vond ze wel leuk), ze heeft een schone broek, een vol buikje. Wat kan het zijn?
Geeft niet, ze is met 39+5 geboren en krampjes zijn het ook niet. Die hebben we al achter de rug en herken ik uit duizenden.
Nee ook geen spruw. Ze lag net te slapen, trek ik de wc door, wakker weer. Ze ligt echt ontzettend licht te slapen en wordt van ieder geluidje wakker, terwijl ik normaal 's avonds een bom kan laten vallen bij wijze van spreken.
Een sprongetje begint natuurlijk al iets van te voren dus ik denk ook dat het een sprong is. De een duurt langer dan de andere (gelukkig)
Hier vannacht hetzelfde hele tijd huilen terwijl ze nornaal goed slaapt sliep steed 10 min en dan begon het weer, was ontroostbaar en honger had ze niet meer, zo zielig als je niet weet wat je moet doen
ja klinkt idd als een sprong. De weken zijn een indicatie, bij de een is de sprong eerder dan bij de ander, en bij sommigen is hij helemaal niet merkbaar. Kijk maar of ze extra aan mama hangt, en opeens iets kan wat ze eerst niet kon. Dan heb je toch een sprongetje!
Is er niet zoiets als gewoon een baaldag? Ik heb ook niet altijd een reden waarom Julia huilt of slecht slaapt, maar ach, de volgende dag slaapt ze weer bij en is het weer goed... Misschien niet te veel zorgen maken...
Maak je borst maar nat, na deze 'hangdag' zullen er nog vele volgen....het is heel normaal babygedrag en ik denk dat je zelf wel zult merken wanneer je baby echt iets mankeert of dat het zo'n hangdag is waarbij je baby ontzettende moederhonger heeft en pertinent B zegt waar jij A wil. Mijn korte ervaring (heb zelf een kleintje van 4 maanden) leert dat je op zo'n dag gewoon de boel de boel moet laten en je moet schikken in je baby's grillen. Des te sneller is het dan weer achter de rug.... Liz01
mijn mannetje heeft in de eerste periode van zijn nog korte leventje ook dat soort dagen gehad. meestal op maandag. (vraag me niet waarom) Wij hebben die dagen moppermaandagen genoemd. Wat hierboven al gezegd is, laat de boel de boel en kijk even naar het ritme van je kleintje. dikke kans dat het over een of een paar dagen weer over is. sprongetje kan ook, dan duurt het wat langer.
hier hetzelfde verhaal. Sinds 2 nachten niet meer doorslapen. vanaf een uur of 3 word stanley wakker en valt na het troosten en speen terug geven weer heel licht in slaap. En ieder half uur staan we bij zijn bedje. Ook overdag ineens moeilijker slapen in bed terwijl dit voorheen heel goed ging. Stanley is a.s. zondag pas 11 weken maar ik denk dat hij nu ook in een sprongetje zit. Die van 8 weken heeft hij net gehad. Hier niet veel last van gehad maar je zag wel dat hij ineens heel wat meer kon. Met name heeft hij zijn handjes ontdekt !! erg leuk !
Heej das grappig, hier vallen dat soort dagen ook steeds op maandag . We vroegen ons al af of het soms komt omdat paps dan weer naar zijn werk is en mams het alleen op mag lossen (doodvermoeiend, dat soort dagen..pfff..)
Waarschijnlijk was het een baaldag, want vandaag was ze weer als vanouds. Heel gezellig dus. En ze kon vandaag niets nieuws, dus de 12-weken sprong krijgen we nog denk. Bedankt voor alle reacties!