Wel of niet s nachts Laten plassen als je zelf naar bed gaat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sietske, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Als hij zelf in de nacht (huilerig) wakker wordt: ja, dan op WC zetten.
    Mijn dochter heeft dit regelmatig, dat ze erg nodig moet, maar zo slaperig is dat ze niet helder genoeg kan nadenken. Ze huilt dan, reageert heel slecht en pas als ze blaas leeg heeft, is ze weer aanspreekbaar (en houdt op met huilen).

    Op WC zetten als je zelf gaat slapen: nee, dat had hier geen enkel effect op nachtzindelijkheid. Heb het een tijdje geprobeerd, maar ze had desondanks veel ongelukjes en ik was eindeloos beddengoed aan het wassen. Weer een paar maanden met luier aan, tot op een dag ze uit zichzelf zei: ik wil zonder luier. En sindsdien is ze zindelijk in de nacht (ze was toen net 5 jaar), nu ruim een half jaar geleden. Ze moeten er echt zelf aan toe zijn.

    Mijn oudste was ook van de ene op de andere dag zindelijk in de nacht op zijn initiatief.
     
  2. liefdotje

    liefdotje Niet meer actief

    Wij hebben dit de aller eerste nacht zonder luier gedaan... Maar onze dochter moest heel hard huilen en wilde niet plassen.
    Weer terug in bed gelegd en daarna nooit meer gedaan en het is altijd goed gegaan.
    Met 2.5 jaar was ze dag en nacht zindelijk.
     
  3. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle hebben we nooit wakker gemaakt om te plassen, hij was een week overdag zindelijk en wilde toen voor de nacht ook geen luier meer om. Prima, dan proberen we dat en dat ging ook meteen goed. Ik was ook van mening dat het vanzelf moet gaan en dat je het niet kunt afdwingen.

    Jitte daarentegen.... Ze was goed zindelijk overdag en wilde ook geen luier meer aan voor de nacht. Prima, ook proberen. Nou, het ging 3 dagen goed en toen begon de ellende... ;) Elke avond, als wij zelf naar bed gingen, zo rond 12 uur was het al te laat en stond ik het bed compleet te verschonen. Jitte heeft namelijk de gewoonte om zich in haar dekbed te rollen en dan was dus alles doorweekt. Toen ben ik er dus een gewoonte van gaan maken om om 11 uur even naar boven te lopen om haar te laten plassen. Wel op een potje op haar kamer, de wc is beneden, aan de andere kant van het huis. Dan was ze overigens de rest van de nacht droog, was dat niet zo geweest dan had ze weer gewoon een luier aan gekregen.

    Maar alles bij elkaar heeft het zeker een half jaar geduurd voor ze echt goed zindelijk was, ook overdag heeft ze vaak ongelukjes gehad. En bij Jelle was het echt in 1 week bekeken, dus ik moest echt even omschakelen dat het niet bij ieder kind zo snel werkt... :D
     
  4. Ganzje

    Ganzje Actief lid

    5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja wij deden het wel voor we naar bed gingen even laten plassen. Maar zoon was al erg vroeg zindelijk dus als we het niet deden plaste hij in zn slaap , door hem even op de wc te zetten bleef hij de hele nacht verder droog.

    Vond het zelf zo ook fijner, ik slaap zelf ook erg vast en hoorde hem vaak te laat in het begin. Nu gaat hij al vanaf zn 3e alleen na de wc en kruipt zelf zn bed weerin.
     

Deel Deze Pagina