Hoi, Ik ben ook van plan twee kindjes bij elkaar te doen. Maar welke weet ik nog niet. Mijn oudste is straks 4,5 en de middelste 1,5 als de baby is geboren. Iemand tips? Ik wil in ieder geval de baby een paar maanden bij mij op de kamer doen. Dus is de oudste 5 en de middelste bijna 2. Groetjes Jessica
Ik denk dat zolang de kinderen nog klein zijn, het geen kwaad kan. Maar als jullie de mogelijkheid hebben om een derde slaapkamer te creeeren en niet van plan zijn om binnen een paar jaar te verhuizen, zou ik dat uiteindelijk toch wel doen... Ik denk zelf namelijk dat als de kinderen wat ouder worden, ze veel behoefte kunnen hebben aan een eigen plek. Sommige kinderen hebben het echt nodig om zich even terug te trekken op hun kamertje en alleen te spelen. Natuurlijk valt dat altijd op te lossen door het ene kind beneden te installeren en het andere boven z'n gang te laten gaan, maar gezien je dus die mogelijkheid hebt om ze een eigen plek te geven, zou ik daar dus uiteindelijk wel voor kiezen... En misschien is het wel een idee om de eerste paar maanden je baby bij jullie op de kamer te leggen zodat de oudste niet steeds gestoord hoeft te worden 's nachts.
Ja maar vroeger waren er gezinnen met meer dan 10 kinderen. Dat was natuurlijk de reden waarom ze met meerdere op 1 kamer sliepen, er was simpelweg echt geen ruimte voor Dus meer een noodzaak dan een deugd...
Voor oudere kinderen maakt het denk ik ook veel uit welk geslacht je kinderen hebben. Tenminste, ik kan me voorstellen dat een jongen niet graag met zijn zusje op 1 kamer ligt en andersom. Zeker niet als ze in de puberteit komen
Ik twijfel ook of ik Denyce en Jadey samen zal laten slapen. Denyce is 6,5 als de baby er is en Jadey is dan 4,5. Denyce heeft natuurlijk ook behoefte aan een eigen plekje. Jadey en de baby vind ik geen optie, Jadey is een druktemaker en ik vind dat een baby rustig nodig heeft. Ik heb 3 slaapkamers en ik slaap in de grootste kamer, Denyce in de middelgrote en Jadey in de kleinere (wat ik als baby kamer wou maken).
O.a daarom hebben mijn kinderen allemaal tot anderhalf bij mij op de kamer eslapen, wij zijn klein behuisd. Overal is een oplossing voor. Hier wordt alles gewoon gedeeld en straks ook weer.
wij hebben best een groothuis met 2 grote slaapkamers 1 kleine slaapkamer en grote zolder, de baby slaapt gewoon dadelijk op haar eigen kamer en sylvie heeft ook een grote kamer zodat ze lekker kan spelen teken films kan kijken, als ze zelf strakjes vraagt of danicha op haar kamer komt slapen ga ik daar wel overna denken. ik heb ook vroeger bij mijn zus op de slaapkamer geslapen op een stapelbed het was altijd heel erg gezellig, maar soms kreeg ze ook vriendjes en vriendinnetjes en toen werd het minder leuk prive dus, wand ik was de kleine zus en mocht daar niet altijd bij zijn, maar als we straf hadden of ruzie hadden kwam was het niet altijd leuk om bij elkaar.
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid... was het na anderhalf jaar niet moeilijk om ze te laten wennen aan het slapen zonder papa en mama in dezelfde kamer?
@mikki, ik heb er zelf nooit echte problemen mee gehad, omdat dat gewoon de gang van zaken is in ons huis, bovendien slapen ze bij elkaar dus alleen zijn ze niet, dan is de overang ook minder moeilijk denk ik. Overigens heb ik al een tijdje een campingbedje op de girls hun kamer staan voor mijn zoontje, voor als wij onze "prive" momenten hebben