wanneer begin je met spullen kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anne85, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne85

anne85 Niet meer actief

Ik had een vraagje, wanneer begin je met een babykamer, en spulletjes te kopen, na de twintig weken echo of naar bijvoorbeeld 12 weken, ik ben voor het eerst zwanger en snuffel natuurlik al meteen rond hihi zo leuk.. Ik hoor graag hoe jullie dit hebben gedaan..

groetjes, Anne

2. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker mee beginnen wanneer jij wilt ;)
    Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt.
    Ik had voor ik zwanger was al wat gekocht en koop nu regelmatig iets. Ik vind het fijn om de hele zwangerschap door bezig te zijn met spulletjes kopen.

3. anne85

anne85 Niet meer actief

haha ok :) niemand weet het nog in de omgeving en ik wil ook eerst weten of het goed zit (twijfel zelf) denk dat ik mezelf na de 12 weken wel een kadootje ga geven;) Het is ook zo spannend, en nieuw allemaal..Bedankt voor je antwoord, en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

4. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Rond de 12de week ben ik begonnen met wat kleine dingen.

In de 15de week heb ik de kinderwagen, maxi cosi en bad set besteld. Deze worden pas rond de 7de maand geleverd. Ik betaal pas bij aflevering.:D

Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Zeker nu in de uitverkoop kan je leuke kortingen krijgen. Vraag naar de voorwaarden bij de winkel.

Succes

Jane

5. anne85

anne85 Niet meer actief

@ jane jij ook bedankt, en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! 7e maand wow dat duurt nog lang, is het normaal zo lange levertijd??

6. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Nee, dat kan je zelf bepalen. Ik heb gekozen voor maand 7 omdat de kinderwagen anders toch maar in de weg staat.
    Mocht er iets fout gaan in je zwangerschap dan kan je kosteloos de bestelling annuleren, bij Babypark.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Ik weet niet meer precies wanneer wij het kochten...maar het meeste toch wel na de 20-weken echo, vooral ook omdat we toen het geslacht wisten. Kinderwagen hadden we wel al eerder, omdat we die in de aanbieding tegen kwamen.

Kamertje moet je vaak wel redelijk op tijd bij zijn ivm levertijden, even informeren bij de winkel waar je zou willen gaan kopen dus.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Hier zijn we echt "los" gegaan na onze 11 weken echo en 13 weken echo, inmiddels hebben we ook al alles.

Kinderkamer is helemaal klaar, kasten zijn gedeeltelijk gevuld en ook de rest hebben we allemaal.
    Alleen nu mogen we nog los gaan op de kleur blauw;) maar voor de rest is onze uk voorzien met de benodigde spullen.

Ik heb vanaf het begin een heel goed gevoel gehad over deze zwangerschap, dus daarom alleen gewacht tot de 11 en 13 weken echo.

9. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Rond de 15 weken ben ik een beetje gaan rondkijken. Ik wilde zowieso niet een kamertje of spulletje in roze of blauw. Uiteindelijk was het kamertje voor het grootste deel al klaar met 19 weken. :D
    Nu heb ik geen standaard babykamer besteld, en had ook niet met wacht/levertijden te maken. Verder vind ik het wel fijn om zo af en toe iets aan te schaffen, dan kan je de kosten ook een beetje verdelen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben begonnen met wat kleine neutrale kleertjes vanaf 12 weken..
    maar vond t erg moeilijk omdat ik nog niet echt kon geloven dat ik echt in verwachting was.
    met 20 weken kamertje besteld..
    en zo langzamerhand hebben we bijna alles al op de verzorgings spulletjes na dan..
    manlief is hier al druk bezig met het kamertje..
    die hopen we in week 30 klaar te hebben en ook spullen zoals: Box, kinderwagen etc komen dan..

Veel plezier met spulletjes kopen!!!

11. anne85

anne85 Niet meer actief

Bedankt voor de leuke reacties, ik kan het nog niet geloven dat ik zwanger ben en denk hele tijd dat het misgaat dus ik w8 nog maar ff;) Maar iedereen gefeliciteerd!!

liefs Anne

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    De eerste dingetjes rond 5 of 6 maanden, de laatste dingetjes in de laatste weken.

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Haha ik begrijp je helemaal! Ik ben stiekem ook al rond aan het kijken, tis ook zo leuk allemaal!

14. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Gewoon kopen wanneer jij dat wil.
    Voor de één is dat gelijk na de test voor de ander met 30 weken.
    Wij hebben met deze zwangerschap met 14 weken de meubels gehaald, en met 18 weken de kinderwagen, maar met kleding etc gewacht tot de 20 weken omdat we geslachts gericht wilden kopen.
    Ben nu 23 weken en we hebben zo goed als alles al in huis.....heb liever alles klaar, dan dat ik op het laatste moment nog dingen moet halen.

15. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!
    Ik ben het overigens met de meesten hier eens hoor: gewoon beginnen met aanschaffen wanneer je zelf wilt.

Bij mijn vorige zwangerschap zijn wij geloof ik met 5/6 maanden het één en ander gaan aanschaffen.
    Bij deze zwangerschap heb ik net toevallig afgelopen dinsdag het eerste gekocht: een speciale knuffel. (Nu scheelt het dat we al een kleine hummel rond hebben lopen, en dus niet zo heel veel extra's nodig hebben; het was afgelopen week vooral een kwestie van zoeken waar alle spullen van de eerste gebleven waren, en vervolgens inventariseren wat er nog bij moet komen.)

En het is nu inderdaad uitverkoop, dus op zich een mooi moment om alvast het één en ander aan te schaffen. :)

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Uitverkoop is het tegenwoordig bijna altijd wel ergens. :D

Het is ook verstandig goed op internet te zoeken, omdat je het bv. bij een andere winkel nog goedkoper kunt krijgen. Zo hebben wij bv. de maxi-cosi die ik graag wilde bij een winkel aan de andere kant van het land besteld. Scheelde geloof ik iets van 30 euro oid en er waren geen bezorgkosten.

17. anne85

anne85 Niet meer actief

wat leuk al die reacties, heel verschillend dus.. ik surf al aardig wat sites af;) vet leuk natuurlijk.. Ik denk als eerste het behang van de muur af mag :)

18. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben van onze dochter volgens mij rond de 12 weken het kamertje besteld, de kinderwagen en maxicosi. Op na de 5 weken had ik sokjes gekocht, rompertje, mutsje en een knuffel. Enigste wat daarvan gebruikt is/wordt is de knuffel haha :p . Als je wilt weten wat het geslacht is zou ik wachten met kleertjes kopen, ik wilde toen alles in het roze en neutraal spul werd amper gebruikt.

Vorig weekend hebben we het 1e ding voor de (2e) baby gekocht, een speelkleed welke ons dochtertje al heeft ingepikt :p . Ik had geen plat speelkleed voor ons meisje dus toen ik deze zag (mooi groot) kon ik 'm niet laten liggen.

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik denk dat ik ga wachten met spulletjes kopen tot het moment dat we iedereen vertellen dat we een kindje verwachten. Kans is groot dat er dan iemand naar je toekomt van; wij hebben nog een complete kinderkamer/maxicosi of wat dan ook, dit kan een hele smak geld besparen!
    Ikzelf heb er trouwens geen problemen mee om sommige spulletjes tweedehands aan te schaffen.

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier zijn we rond de 16 weken de eerste spulletjes gaan kopen. Kinderwagen en maxi cosi was een aanbieding, toen was ik 17 weken. Wilde eigenlijk wachten tot na de 20 weken echo, maar zo'n goede aanbieding konden we niet laten lopen. Na 20 weken echo kleertjes gekocht en spulletjes die ik perse in een bepaalde kleur wilde hebben.

Deel Deze Pagina