wel of niet spiraaltje laten plaatsen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Brien24, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myst

Myst Lid

27 aug 2009
    57
    0
    0
    Brabant
    opvallend veel negatieve ervaringen inderdaad!

ben zelf altijd (5 jaar ongeveer) wel blij geweest met mijn koperspiraaltje. het plaatsen was heel even doorbijten maar dat woog zeker op tegen de voordelen: je kan hem niet vergeten en hoeft geen hormonen te gebruiken.
    heb er verder nooit last van gehad, ideaal eigenlijk.

zou hem nu wel willen laten verwijderen, maar dat heeft een andere reden ;)

2. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Nou hier iemand met ook een hele positieve ervaring met de mirena ..had het veel eerder moeten doen ipv de pil...dat is pas bagger !
    Plaatsen was een eitje, en mijn bloedingen *en geloof me..ik liep met de pil van de 4 weken 3 weken met tampon/maand/kraamverband in..zo heftig!* zijn niet noemens waardig en gewoon op tevangen met een inlegkruisje !
    Dus ik zou zeggen ..DOEN !..was het niet dat iedereen anders is en anders reageert op hormonen!!!..dus meid..je zal het zelf moeten ondervinden wat het voor jou kan doen..of juist niet doet ..hoop voor je dat je er , mocht je besluiten om het tedoen, net zo veel plezier ervan zult hebben... als er toch ook best heel veel vrouwen hebben !;)

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb 'm tussen mijn zwangerschappen gehad. Na de eerste tijd wat onregelmatig bloedverlies te hebben gehad (minimaal hoor inlegkruisje kon het opvangen) bleef mijn menstruatie uit.

Vanmiddag is íe weer geplaatst. Vond het nu nog minder pijn doen dan de vorige keer. Had nu wel van te voren 2 finimal genomen.

Pim

4. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hier ook een positieve mirena-eigenaar!

Het plaatsen deed weliswaar veel pijn (nog geen kinderen), maar daarna was het top. Totaal geen bloedverlies, meer zin in sex, niet kunnen vergeten en superveilig.

Volgende week gaat hij na 1,5 jaar er uit. Als het weer zou moeten, zou ik het zo weer doen!

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Wilde even zeggen tegen iedereen die tegen het plaatsen op ziet; ben net terug uit het ziekenhuis en vond het plaatsen absoluut geen pijn doen. Door alle verhalen was ik een beetje huiverig geworden maar het is me 100% meegevallen.

Deel Deze Pagina