Baby van 7 weken komt om de 2,5 uur...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Annekijn, 29 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben stilaan ten einde raad...
    Mijn prachtige meisje van 7w + 1d is vraatzuchtig!
    Ze komt om de 2 à 3 uur 's nachts! Vannacht bijvoorbeeld zag het er zo uit:
    1.50 L
    4.15 R
    6.10 L
    8.50 R
    11.00 L

Dit duurt nu al 7 weken en ik ben gewoon op.:(
    Elke dag bid ik dat ze er eens 4 uurtjes tussenlaat, dat zou al veel uitmaken:)
    Overdag komt ze ook om de 2 a 3 uur.

Qua groei blijkt er geen probleem (dus wel voldoende melk).
    Haar geboortegewicht was een mooie 3,5 kg maar intussen zitten we rond de 5,5 kg. Ook qua lengte barst ze uit haar voegen: van 49 naar 55cm.

Dit hou ik niet lang meer vol, vrees ik. Ik wórd geleefd. Anderzijds wil ik de bv niet zomaar opgeven en omwille van mijn eigen comfort op fv overschakelen...
    Heeft iemand tips? Wanneer zou m'n melkmonstertje iets beter doorslapen?
    Clusteravonden heeft ze af en toe wel, en dan slaapt ze eens een blokje van 3 u ipv 2 u, maar ja... De dag nadien 'hervalt' ze...:$

Graag advies!:)

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Geef je bewust maar 1 borst per keer?

3. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Mijn dochter van 4 maand komt nog altijd om de 2 uur overdag, en tegenwoordig terug om de 2 tot 3 uur 's nachts (ze heeft een tweetal weken langere tijd tussen gelaten 's nachts). Wat mij helpt is er aan toegeven en liggend voeden. Als ik liggend voed, rust ik zelf uit. Ook helpt het om baby in co-sleeper te hebben (heb ik) of samen te slapen, dan heb je meer slaap. Verder probeer ik het huishouden soms te laten voor wat het is en met haar overdag mee te slapen (maar vaak zijn dat maar hazeslaapjes van 20 min).

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Mijn oudste deed dit 's nachts (om de 2u zelfs) tot hij een dik jaar was. Je zou 1 voeding per dag kunnen "winnen" door na te kolven en deze dan door je partner of zo in een flesje te laten geven, dan heb je 1 langer slaapje per nacht.
    Verder mee leren leven en veel sterkte, het gaat uiteindelijk wel voorbij.
    Dat mijn zoon in de opvang minder frequent dronk, daar had ik niks aan indertijd omdat ik dan natuurlijk ook wakker was (want ja, op mijn werk).

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier is hij bijna een half jaar en komt ook nog 2 of 3x 's nachts. Ik vind het gelukkig niet erg want hij heeft het blijkbaar nodig.

6. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    zwaar is het, maar gek natuurlijk niet, alleen maar goed voor haar groei en jouw productie. Je zou nog kunnen proberen in de nacht 2 kanten te geven.
    verder sterkte en zoveel mogelijk je rust pakken waar het kan.

7. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    volgens mij is om de 3 uur niet gek hoor
    zeker niet voor zo'n kleine baby nog
    succes!

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik wil je niet ontmoedigen of je vermoeide gevoel wegwijven, want pittig is het, maar.... Je kindje doet precies wat ze moet doen. Om de 4 uur is onnatuurlijk en iets wat 'wij' voor babytjes hebben bepaald. Is het vermoeiend?? Uh jazeker! Mijn dochter heeft dit 6 mnd gedaan. Dus ik weet waarover je praat.
    Kijk of je kunt co-sleepen of samen in een bed slapen. Dit scheelt enorm in slaapuurtjes. Kijkk of je liggend kunt voeden en dan samen indommelen. En de beste tip die ik ooit kreeg: Acceptatie! Dit is wat kindjes horen te doen....
    Succes meis! Het komt goed.

9. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, bedankt voor de reacties...

Nou ik ben duidelijk niet alleen met dit "probleem";)

Ik geef inderdaad één kant per voeding. Nadien haal ik er nog makkelijk wat melk uit om mijn tepel mee in te wrijven, dus ik heb het gevoel dat m'n meisje stopt met drinken voor de borst helemaal leeg is...
    (Heb dan ook joekels van borsten gekregen :$ )

Er zit niets anders op om vol te houden:) maar ik hou de optie van een flesje kv 's avonds wel in m'n achterhoofd...:)

10. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Hier met zeven maanden, iedere drie uur... sorry. ...

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Valt je dochtertje dan in slaap na 1 borst? Zo ja, dan zou je even kunnen proberen haar te verschonen en dan de andere borst nog aan te bieden. En natuurlijk komt er nog melk uit je borst, ze zijn niet letterlijk leeg. ;):D

Ik zou zeker geen FV geven, maar dan nog liever kiezen voor een flesje gekolfde BV. Mss wil je partner die geven 's nachts?

Drinkt je kindje wel effectief en sabbelt ze niet doorlopend/vaak?

En het is inderdaad niet gek dat ze nog zo vaak komt hoor, maar snap dat je moe bent. Hier ook een ventje die bijna een jaar lang zo vaak kwam. 1 Tip: accepteer het, dat is de eerste stap naar minder moe zijn.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Kv gaat je niet helpen met dit 'probleem'. Wat al wordt gezegd is dat het voor zo'n kleintje eigenlijk wel normaal is om zo vaak te komen voor voeding, hoe vermoeiend ook voor mama.....
    Als ik jou was zou ik eerst proberen on beide borsten aan te bieden en inderdaad liggend voeden, zo pak jij nog meer je rust. Liggend voeden doe je door op je zij te gaan liggen en je baby ook op de zij naar je toe. Zo lukt het mij om op dezelfde zij beide borsten aan te bieden.
    Kv helpt niet omdat je kleintje tcoh drinkt wat ze wil, maagje is nog niet zo groot.
    Het is normaal dat er na het voeden nog wel wat melk uit je borst komt, zegt niets over dat de borst dan nog echt vol is. Let erop dat je kindje wel echt goed en effectief drinkt, soms is het meer sabbelen.

Hou vol! Succes!

13. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een 15 minuutjes begint ze idd te sabbelen en valt ze ook in slaap. Ik wrijf haar dan steeds wakker (ruggetje, kaak, voet, hand). Dat helpt wel om haar het maximum te laten drinken. Ik heb ook altijd het gevoel dat ze erg voldaan is na de voeding (mede door haar enorme gewichtstoename) maar misschien kan er toch nog wat bij:( Moet ik beslist uitchecken!

Kolven lukt niet echt met mijn handkolf. De oogst is mager (10 drupjes of zo ;)) Dinsdag krijg ik een electrische, en komt er ook een lactatiedeskundige. Het zou wel leuk zijn moest ik m'n man af en toe kunnen inschakelen met een flesje afgekolfde melk...

Maar ik denk dat je principieel gelijk hebt en ik het best gewoon accepteer. Ik wil natuurlijk het beste voor m'n meisje, en als ze de hele tijd honger heeft, hmm het zij zo:$;)

14. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa, liggend voeden heb ik recent ontdekt (zalige houding!) maaarrr... doordat ze zoveel drinkt, heeft ze ook om de 2 uur een kaka-luier, en moet ik er 's nachts dus sowieso ook 5 keer uit om haar te verschonen. Dat is eigenlijk al bij al nog erger dan bv geven s nachts. Maar als ik die moeite niet doe, liggen haar billetjes open :(

15. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    *slik* :$

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het kan ook gewoon zijn dat dat haar voedingspatroon is op dit moment. Mijn zoontje van net 22 maanden slaapt redelijk door sinds een week of 2/3, dus tot een uur of 5 of langer. Hij heeft periodes gehad dat hij 4/5 keer kwam 's nachts. Ja, toen hingen mijn oogleden ook op mijn knieën, maar wat doe je eraan? Gewoon een keertje minder vaak stofzuigen en even liggen als de kleine ook ligt of op een ander mogelijk moment en lekker vroeg naar bed.

Goed dat er een lactatiekundige komt!

17. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hier was het zo dat ik de voedingen deed en vriendlief de verschoningen! scheelt ook weer...

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Hier met 13 maanden nog iedere drie uur en nu zelfs nog regelmatig dat hij een paar keer per nacht wakker is. Mijn oudste kreeg kv en had ook dit patroon, is namelijk heel normaal voor een baby.

19. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, ook heftige drinkers bij jou! Respect! Intussen ben ik dan toch gerustgesteld dat het 'normaal' is! Ik las namelijk dat ze vanaf 6 a 8 weken ietsje langere slaapblokjes hebben s nachts (4-5 u) maar daar klopt vooralsnog niets van...

20. bijo

bijo Lid

6 feb 2014
    28
    0
    1
    Een normale gezonde baby die doet wat ze moet doen.
    Regelmatig drinken.
    Mijn mannetje is 7 weken, en ik voed niet op de klok. Hij drinkt ongeveer om de 2 uur, maar ook wel ieder uur. En zoals nu slaapt hij al ruim 2,5 uur. Loslaten en in meegaan. Dan is het een stuk makkelijker.
    Ja, ik ben ook moe. Maar mijn man neemt wat dingen over in het huishouden en ik probeer wat te rusten/ontspannen zodra dat kan. Ook probeer ik de voedingsmomenten te zien als rustpuntjes.

Onze andere zoon kreeg kv en liet er ook geen 4 uur tussen zitten.

Deel Deze Pagina