Thuisbevalling ervaringen.

Discussie in 'De bevalling' gestart door tr0elaa, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Ik heb al heel wat gezocht er over maar kan er niet zo heel veel over vinden eigenlijk, dus vandaar dat ik het toch even wil vragen hier;

Ik ben nu momenteel 34 weken zwanger, en ik twijfel behoorlijk tussen een ziekenhuis of thuisbevalling, met onze dochter ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat ze 4 weken te vroeg kwam, maar volgens de verloskundige zegt niet natuurlijk niet dat dat nu weer gebeurd.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar ervaringen bij een thuisbevalling;
    hoe verliep dat? en met oudere kindjes? hebben jullie gelijk iedereen gebeld en op de hoogte gebracht? ook als je snachts bevallen was?
    heb je nog speciale spullen voor een thuisbevalling aangeschaft behalve het kraampakket? Ik heb er totaal geen ervaringen mee dus vandaar ook al die vragen..

Alvast bedankt!

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heb goede ervaringen met thuis bevallen :D (2e en 3e kindje).

Mijn oudste dochter: rond 16:00 uur regelmatige weeen gekregen (op zaterdag), na een uur VK gebeld. Toen ook schoonouders gebeld, die hebben mijn zoontje toen opgehaald en mee naar hun huis genomen (er stond een 'vluchtkoffertje' voor hem klaar). Om 17:30 uur was VK er, 6 cm ontsluiting, dus ze is gebleven. Even flink doorpuffen, 10 cm om 18:20 uur, opeens vliezen gebroken, en binnen enkele minuten zuchten baby naar buiten gefloept ;).
    Baby was (onverwachts) erg zwaar en moest dus ter observatie en glucosecontrole opgenomen worden in ziekenhuis. Manlief heeft gebeld met zijn ouders. Ik heb nog lekker thuis gedoucht (voelde me ook behoorlijk fit) en daarna met baby in eigen auto naar ziekenhuis.
    Eenmaal geinstalleerd in ziekenhuis op ons gemak 'de rest' gebeld (mijn ouders, mijn broer, zus van mijn man, goede vrienden/vriendinnen), rond 21:30 uur. Onze oudste is nog even langsgeweest met schoonouders en rond 22:30 uur is mijn man naar huis gegaan om te slapen. In de tussentijd had de kraamzorg (die bij bevalling geassisteerd had) alles schoongemaakt, manlief kon gewoon meteen in schoon bed stappen, wasmachine stond aan.

Mijn jongste dochter: om 20:00 uur braken thuis mijn vliezen (kinderen lagen net in bed) en moest ik plat in bed gaan liggen (niet ingedaald kindje). VK even langsgeweest en toen wachten op weeen. Schoonouders die voor kids zouden zorgen waren op de hoogte gebracht. Weeen begonnen rond 22:30 uur, telefonisch contact met VK en afgesproken wanneer ik weer zou bellen. VK is gekomen om 2:00 uur en 5:00 uur, toen is ze gebleven. Stagiaire gebeld, kraam gebeld, schoonouders gebeld. Maar opeens ging het heel snel en baby is geboren om 6:00 uur zonder kraamzorg erbij, schoonouders waren er ook nog niet. Mijn oudste zoon is (bleek later) wel wakker geworden op het hoogtepunt zeg maar (ik was... euh... niet echt stil :p), maar is stilletjes in bed blijven liggen.
    Schoonouders hebben kinderen uit bed gehaald, aangekleed, te eten gegeven, schooltasjes gemaakt (het was vrijdag, kinderen moesten gewoon naar school). Daarna nog even voor het eerst baby bekijken, mama knuffelen en toen hebben schoonouders de kinderen naar school gebracht. En ik heb me lekker laten vertroetelen door de kraamzorg, genietend van het feit dat ik nu wel thuis kon blijven! Ik geloof dat ik mijn ouders (en de rest) gebeld heb na het ontbijt, toen ik gedoucht en schoon in bed lag en baby lag te slapen.

Ik heb overigens gezorgd dat er in huis was dat wat de kraamzorg/VK vroeg bij een thuisbevalling (naast kraampakket, 2 emmers, ondersteek, vuilniszakken, e.d.), wat op hun lijstje stond. Verder niets extra's. Ook niet nodig geweest.

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hier ook een zeer goede ervaring met een thuisbevalling bij de 2de.
    Mijn 1ste was een traumatische bevalling door fouten die in het ziekenhuis door personeel gemaakt waren.
    Dus de 2de ging absoluut thuis geboren worden.

Snachts begonnen, smorgens de VK gebeld en om 12:45 had ik een dochter in mijn armen.
    Heerlijk dat ik gewoon rond kon lopen, mocht bij mijn zoon namelijk niet van de verpleegkundigen.
    En douche in, douche uit, bed in, bed uit.
    Maar alles eigen en hoefde me dus ook niet druk te maken over andere mensen die er nog rondliepen.
    Zelfs de apcar scores zijn bij mij op het bed gedaan.
    Ze is dus na de geboorte het eerste uur niet bij mij vandaan geweest.

Ik hoop dat deze kleine meid ook zo geboren mag worden.

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, het duurt hopelijk nog lang, maar denk er wel over na.

5. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Ik ben ook thuis bevallen.
    Vond t fijn. Was erg rustgevend en intiem.
    Weet zeker dat ik t niet fijn zou vinden als er continu nieuwe mensen binnen komen wandelen als ik pijn heb.
    En zit misschien in m'n hoofd maar denk dat ik me meer een nummertje zou voelen in t ziekenhuis. Thuis voelde t alsof ze er echt voor ons waren.
    Zou t graag weer proberen bij de tweede.

6. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van mijn eerste thuis bevallen. Het ziekenhuis was voor mij toen gewoon geen optie :D Het ging hartstikke goed!
    Toen ik de vk belde dat ik weeën had, kwam ze voelen. 2cm ontsluiting. Ik moest nog ongeveer 8 uur weeën opvangen en dan weer bellen. Het was in de nacht en ik kon me door het hele huis bewegen. Dat vind ik zeker een voordeel!
    Na 8 uur weer gebeld en toen kwam de vk. Ik had voldoende ontsluiting om te mogen persen. Op een gegeven moment wilde ik de radio erbij aan. Dat kon.
    Vlak voor het persen werden mijn vliezen doorgeprikt, even later een knip, zoon geboren en ik werd gehecht. Gaat allemaal prima thuis!
    Na de bevalling sprong ik meteen onder de douche en mijn bed was verschoond. Heerlijk!!

Bij de tweede wilde ik ook thuis bevallen maar doordat ze niet meer ingedaald was bij het breken van mijn vliezen, werden we naar het zkh doorverwezen. Ook een prima ervaring, maar bij deze wil ik gewoon weer thuis bevallen :D

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wat een mooie ervaringen allemaal zeg thuis bevallen.
    Lijkt mij enorm bijzonder.
    Alleen durf ik het niet aan.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Van de eerste verplicht in het ZH bevallen. Zowel de bevalling als ahet verblijf daar , was een hel voor me.
    Bij de 2e ben ik thuis bevallen. Heerlijk! Lekker doen wat je zelf wilt, houdingen kiezen, rondlopen, uren onder de douche enz.
    Vlos heb ik 2x gezien en voor de rest zat ze beneden. Toen de weeen door gingen zetten, heeft mn vader mn oudste opgehaald. Dit was wel een eis van de verloskundige. Het kwam vaak voor dat mensen thuis begonnen en alsnog naar het ZH toe moestdn en dan moest er nog familie geregeld worden om de andere kinderen op te halen. Of erger, daar moest op gewacht worden. En net kon voor een kind behoorlijk traumatisch zijn als ze hun moeder horen schreeuwen en kreunen van de pijn.
    Ik heb een geboorteTENS gebruikt als pijnstiller. Superding. Echt een aanrader. In het ZH was ik super gespannen en met alles bezig, behalve de bevalling. Dus een hoop onbewust tegen gehouden. Nu was ik super relaxted en hele becalling heeft van begin tot eind nog geen 4 uur geduurt.
    Nadeel, als het niet goed gaat of je niet gehecht kan worden dan moet je alsnog naar het ZH. Vaak met de ambu.
    Alleen de vlos en mn moeder waren bij de bevalling. Heerlijk rustig. Daarna een uur met kleine op de buik gelegen terwijl ik gehecht werd . De controles daarna op zn gemak. In het ZH ging alles vlug vlug. Daarna lekker onder de douche en mn eigen schone bedje in. Oudste zat wakker bij de familie dus die is al vlug weer gehaald om kennis te maken met dr zusje. Snachts bevallen en de familie heb ik i de loop van de ochtend pas gebeld.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik wilde thuis bevallen maar dat is helaas niet gelukt. Ik wil je wel één ding meegeven: ga je niet teveel focussen op een thuisbevalling. Daarmee bedoel ik dat als je halverwege toch naar het ziekenhuis moet dat je daar dan ook vrede mee hebt. Anders kan het echt tegen vallen. (Dit was het advies van mijn vk, ik vond alles prima toen :))

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een hele fijn thuisbevalling gehad. Ik vond het heel fijn om in mijn eigen omgeving te zijn. Ik ben uiteindelijk mijn bed niet uitgeweest, ging zo snel, maar het leek me gewoon fijn om rond te kunnen lopen in huis (ipv in een ziekenhuisgang) of een hele tijd onder de douche te staan/zitten. Daarnaast vond ik het erg fijn dat er in totaal maar 3 mensen bij waren (man, vk en kraam) en dat er niet continue mensen in en uit lopen. En na de bevalling: we hebben na de eerste checks ruim een uur met ons 3en op bed gelegen, genieten van elkaar. Daarna heerlijk om onder eigen douche te kunnen staan en weer in een schoon bed te stappen en gewoon thuis te zijn.
    Maar ik kan het niet vergelijken met een ziekenhuisbevalling, misschien gebeurt het daar ook in alle rust. En hier ook geen oudere kinderen, dus geen opvang ervaring.
    Ik had extra hoeslakens gekocht voor het geval ik heel erg zou bloeden en er vaak verschoond moest worden (wist nog niet dat met een kraamverzorgster in huis, de wasmachine geen seconde stil staat), emmers inder het bed met vuilniszakken voor het afval en vieze handdoeken e.d., verder eigenlijk niks extra's gekocht. Kraamzorgbureau regelde klossen, ondersteek en rugsteun.
    Mocht er een tweede komen zou ik heel graag weer thuis bevallen.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn eerste was een ziekenhuisbevalling (verplicht) en ik heb dat ook als prettig ervaren. Ik heb 1 verpleegster gezien, 1 verloskundige en soms kostte het nog wat moeite om die aan mijn bed te krijgen ;). Ik moest verplicht op mijn linkerzij de weeen opvangen omdat baby niet ingedaald was (bij mijn 2e, thuisbevalling, moest ik dat ook overigens...), maar dat vond ik niet erg want ik wilde liever helemaal niet bewegen. Ben ook op mijn zij begonnen met persen omdat ik niet wilde draaien :p. Het was echt rustig hoor, bij mij op verloskamer.

Het grootste nadeel aan ziekenhuisbevalling vond ik het vervoer... Kleren aan moeten, met weeen in de auto, naderhand met hechtingen in auto, van auto naar eigen bed moeten lopen e.d.
    Nadat ik thuisbevalling heb meegemaakt, kan ik ook zeggen dat ik het prettiger vond dat thuis mijn eigen VK was, die mij en mijn wensen goed kende. Voelde me heel serieus genomen, en dat heeft in ziekenhuis, onbekende mensen, nogal eens te wensen overgelaten ;)...

12. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Hier ben ik thuis begonnen en dit ging prima, totdat de vliezen braken bij 7 cm. Baby had in het vruchtwater gepoept en dan ga je naar het ziekenhuis. Zoals hierboven al gezegd werd, hou er wel rekening mee dat dit toch zeker een mogelijkheid is ondanks dat het thuis prima kan gaan. Op het moment was ik even teleurgesteld, maar heb vlot de knop om kunnen zetten. De ziekenhuis ervaring is ook prima geweest, viel mij alleszins mee. Heb 1 verpleegkundige, 1 vk in opleiding en 1 vk gezien. De vk in opleiding heeft de bevalling voor het grootste deel gedaan, vk is een paar keer langs gekomen. Het was dus geen komen en gaan van personeel.
    Na de bevalling heeft zl ruim een uur op de borst gelegen en waren we echt met z'n drietjes. Vk etc hebben ons heerlijk alleen gelaten. Dit vond ik echt super! Hierna zijn alle controles etc gedaan, zl aan de borst gelegd, zl in de kleertjes, heb ik gedoucht etc. Al met al was het een fijne ervaring in het ziekenhuis. De volgende keer hoop ik het ook thuis af te kunnen maken, maar mochten we dan ook weer naar het ziekenhuis moeten is het ook prima!

13. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Hier zwanger van de 2e en ga weer thuis bevallen!
    Bij de eerste was ziekenhuis gepland maar het ging zo vlot dat het niet meer haalbaar was hihi! Achteraf heel blij lekker in eigen omgeving en geen gedoe met reizen!
    Het was gewoon een heel fijne ervaring een echte aanrader!

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier drie goede ervaringen met thuis bevallen.
    Bij de eerste ging het per ongeluk, ik zou eigenlijk naar het ziekenhuis gaan, maar het ging zo snel, dat ik uiteindelijk gewoon thuis ben gebleven. Ik had wel een kraampakket in huis, wat je verder nodig hebt, heb je standaard altijd wel liggen (paar emmers, vuilniszakken, zout en wat hydrofielen).

Na mijn eerste goede ervaring ben ik bij de volgende twee ook gewoon thuis gebleven. En ook die keren ging het prima.
    De andere kinderen liet ik ophalen/heeft mijn man weggebracht naar mijn ouders als de bevalling begon.
    Ik ben drie keer min of meer overdag bevallen (helemaal eind van de dag), dus toen hebben we wel mijn ouders diezelfde avond nog even over de vloer gehad. Ik heb elke keer gebeld als de baby eruit was en ik zelf weer enigszins opgekalefaterd was. Alleen de eerste keer belde mijn moeder zelf toen ik nét bevallen was (noem het moederlijke intuitie, ze had zo'n sterke drang om mij te bellen, terwijl ze dat normaal bijna nooit zomaar doet). En aangezien ze toen ook net voor de eerste keer oma werd, stond ze al op de stoep voordat ik zelfs maar gedouched was, helemaal hyper, haha.

En verder, hoe verliep het, tja.... Ik zal maar even omschrijven hoe het bij mijn laatste bevalling ging, want dat was er echt eentje uit de boekjes.
    Ik belde toen ik het idee had dat mijn weeën echte weeën waren en geen oefenonzin. Dat was rond 3 uur 's middags. Ik moest gelijk ook de kraamzorg bellen, omdat ik bekend sta als snelle bevaller. Om half 4 kwam de verloskundige en die ging even wat spullen klaarleggen. Om 4 uur heeft ze me getoucheerd en toen had ik 6 cm ontsluiting. Daarna ging de hele stoet van verloskundige en kraamverzorgster (allebei met stagiare) naar beneden om thee te drinken en ik bleef met mijn man boven om de ontsluiting verder te laten gaan. Beetje maf uurtje, zo met z'n tweeën, ik om de haverklap zuchtend en steunend en tussendoor loze gesprekjes voeren en een beetje zenuwachtig zitten te zijn, haha. Om 5 uur kwamen ze allemaal weer naar boven om te kijken hoe het ging. Toen had ik 8 cm ontsluiting en nog geen gebroken vliezen. De verloskundige wilde ze doorprikken, maar ik heb dat nog even tegen gehouden. Van mijn vorige bevallingen weet ik dat het daarna bij mij heel heftig werd, dus ik voelde er niet veel voor. Om kwart over 5 liet ik ze toch maar doorprikken, om een waterballet bij het persen te voorkomen. Ik kreeg vrijwel direct persdrang en dat was even heel heftig. Ik kon het nog 10 minuten tegenhouden, omdat ik niet meer durfde, maar toen heb ik onder druk van de verloskundige toch 1x geperst en floep, daar was baby drie. Duurde nog geen 10 seconden geloof ik.

Ik mocht hem gelijk op mijn borst houden, en de navelstreng laten uitkloppen, voordat mijn man hem door mocht knippen. Ik wilde hele graag even een paar minuutjes samen met hem en mijn man zijn en dat kon, de hele meute ging even naar de gang of zo.

Ze begonnen wel gelijk vervelend te zeuren over de placenta. Tegenwoordig krijg je blijkbaar standaard een prik die de komst van de placenta versnelt, maar ik wilde die prik niet, omdat je er ook zulke erge naweeën van kunt krijgen en die had ik de vorige keer ook al 5 dagen gehad. Ik mocht het even zelf proberen, maar er gebeurde niets en toen moest ik toch nog die prik (en idd 4 dagen naweeën gehad, grrrrr). Daarna duurde het toch nog wel even voordat de placenta kwam. Ik begreep de drukte erover niet zo, bij mijn eerste kind heeft het wel drie kwartier geduurd en daar deed niemand moeilijk over.

Nou ja, toen dat allemaal geregeld was (ik was verder niet ingescheurd of zo), werd de baby gecontroleerd en gewogen op het bed naast me. Ik kon het allemaal heel goed zien, was erg leuk van zo dichtbij. Ik wou hem nog even bloot bij me hebben en aanleggen voordat ze hem aankleedden en ook dat mocht.
    Toen hij aangekleed was, nam mijn man hem over en kon ik even douchen, terwijl mijn bed verschoond werd. Daarna hebben we de familie gebeld en even wat gegeten. Na 2 uurtjes was iedereen weg en waren we met z'n drietjes over. 's Avonds kwamen mijn ouders nog even kijken en de volgende dag brachten ze onze oudste kinderen weer thuis. Was wel lekker om die eerste nacht even alleen de baby te hebben, je bent toch wel een beetje hyper als je net bevallen bent, hoor.

15. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    ik heb geen ervaringen met thuis bevallen maar wilde toch even laten weten dat ziekenhuis bevallingen ook prettig en fijn kunnen zijn.

allereerst verschilt het per ziekenhuis hoor. Maar bij ons mag je met je eigen verloskundige in een verloskamer van het ziekenhuis bevallen. je mag doen wat je wilt (douchen rondlopen), tenzij er iets aan de hand is waardoor je aan de snoeren moet. (op dat moment wordt je ook overgedragen vaak aan het ziekenhuis, als je thuis bevalt is dit vaak ook het moment dat je naar zknhuis moet). je hebt een prive bad kamer en er is een extra bed voor de partner en je kind blijft constant bij je.

als ik thuis was bevallen weet ik niet of ik er nog was geweest...ik verloor liters bloed, en ook mijn placenta kwam er niet vanzelf uit. daarbij was het een wandbeenligging. vooraf niet kunnen bepalen en is ze met de vacuumpomp gehaald.
    de eerste is dus met gyn en verlos van ziekenhuis ter wereld gekomen.

de tweede met eigen verloskundige in ziekenhuis. wel aan (waak) infuus omdat ik dit graag wil.

het geeft mij rust dat alles in de buurt is. (pijnbestrijding, weeopwekkers, bloed, etc!)

daarbij werk ik met meervoudig complex gehandicapten kinderen en daar zijn er een aantal bij die gewoon weg te lang zuurstof te kort hebben gehad (vast in geboorte kanaal) omdat ze nog naar het ziekenhuis moesten.

mijn advies is: doe wat je hart je ingeeft en stel je in op alle mogelijkheden. naar ziekenhuis ook al wil je thuis, thuis ook al wilde je naar het ziekenhuis.

succes

16. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een geweldige thuisbevalling gehad! Onze eerste zoon is doormiddel van een inleiding in het zh geboren omdat ik flink overtijd liep. Achteraf waren we blij dat we in het zh zijn bevallen want onze zoon had de navelstreng strak omstrengeld om zijn nekje.. Dus waren we eigenlijk van plan om van onze tweede zoon weer in het zh te bevallen maar ik was zo bang dat ik met heftige weeën nog een halfuur in de auto moest zitten dat we het toch thuis hebben geprobeerd! Nou de verloskundige heeft om half 11 mijn vliezen gebroken want ik liep weer overtijd en had al 3 cm ontsluiting. Om 12.45 dacht ik nou het kon wel eens door gaan zetten. Toen heb ik nog wat rondgelopen in huis en de weeën weg gezucht, toen ik om half 2 tegen mijn man zei, je mag de vk wel bellen want dit hou ik niet zo lang meer vol.. De vk was er om twee uur, die heeft alles klaar gezet boven en toen ben ik snel naar boven gehold en om 14.15 was onze tweede zoon geboren! De kraamverzorgster was er nog niet eens!

Dus dat was een supersnelle bevalling wat heel fijn gelopen is! Zo fijn in je eigen stulpje. Lekker genoten met zn 3 tjes, en lekker douchen in je eigen douche om vervolgens in je heerlijke schone bedje te stappen! Mijn moeder had om 13.45 onze oudste zoon mee naar huis genomen. En ze was er om 16.30 weer om ons nieuwe wonder te komen bekijken ☺️ Ik had me geen fijnere bevalling kunnen wensen!

Dus als het kan en je wilt het graag zou ik het gewoon proberen! Succes als het zover is!

Liefs

17. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Onze eerste is in het ziekenhuis geboren omdat hij net voor de 37 weken grens zat. Achteraf maar goed ook omdat de vacuumpomp nodig was.

Bij de tweede twijfelden we ook enorm. Thuis leek me heerlijk, maar wilde ook geen risico lopen. Uiteindelijk wilden we toch voor de thuisbevalling gaan. En dat was ook maar goed ook :)

Om kwart over 1 braken mijn vliezen. Om 2 uur heb ik de verloskundige gebeld. Die was er om kwart voor 3 ongeveer. ( toen had ik 3 cm) en om kwart over 4 is hij geboren. Ging echt supersnel!

Daarna lekker gelegen met de kleine bij ons. Gedoucht en om half 7 lagen we in een schoon bed in een leeg huis. De oudste was overal doorheen geslapen dus toen hij wakker werd, had hij een broertje:)

Daarna de familie gebeld. Verder behalve wat er op de lijst staat van de kraamzorg niks exta's aangeschaft.

De thuisbevalling is dus lettelijk heel goed bevallen ;)

18. Linsi

Linsi Lid

6 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging er blanco in, met 'we zien wel' het begint toch thuis,

Vliezen braken snachts, direct heftige weeën, vk kwam 3 cm:$ toen wilde ik zelf naar het zkh ik trok de pijn echt niet en ik wilde een pompje.

Zkh is minder dan 10 min rijden, daar aangekomen moest ik aan ctg en na half uur gingen ze nog even checken en had ik 8 cm en kort daarop 10,

Iets met een weeënstorm ;) daarom was het ook niet op te vangen, er zat geen pauze tussen :$

Maar achteraf,,,,.

Had dus net zo goed thuis kunnen blijven :D zl werd om 7 u geboren en half 9 mochten we al naar huis. In het zkh was alleen de vk en 1 verpleegkundige er en uiteraard m'n vriend en ik was de enige op de kraamafdeling was ideaal!

19. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.497
    1.851
    113
    Hier ook een goede ervaring met thuisbevalling.
    Het hele huis doorgelopen, gecomputerd en veel onder de douche gestaan. Eten voor manlief gemaakt, zelfs nog een speculaas gebakken (dochter is van 4 dec.).
    Heb heel lang voorweeen gehad. (vanaf ca. ma. 18.00 tot di 16.00) Toen ik om 21.30 persweeën kreeg, was de vk er net even niet. Die snel gebeld en om 21.50 was mijn dochter er.
    Daarna genoten van haar, van het aankleden van haar, lekker in mijn eigen douche gedoucht. Daarna in mijn schone bed, de ouders nog even laten spieken bij haar. Nee, geef mij maar aub weer een thuisbevalling.

20. Ior

Ior Niet meer actief

Ik wou graag thuis bevallen, maar na een uur persen moesten we toch naar het ziekenhuis. Gelukkig een groot deel thuis. De bevalling duurde 26 uur (vanaf gebroken vliezen 8 uur) maar het was goed te doen. Het was heerlijk weer (30graden) en had een bed in de kamer. Ik kon heerlijk heen en weer lopen.
    Helaas mag een volgende bevalling niet thuis, omdat ik teveel bloed ben verloren, anders zou ik weer thuis willen bevallen

Deel Deze Pagina