Thuisbevalling ervaringen.

Discussie in 'De bevalling' gestart door tr0elaa, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Ik heb al heel wat gezocht er over maar kan er niet zo heel veel over vinden eigenlijk, dus vandaar dat ik het toch even wil vragen hier;

Ik ben nu momenteel 34 weken zwanger, en ik twijfel behoorlijk tussen een ziekenhuis of thuisbevalling, met onze dochter ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat ze 4 weken te vroeg kwam, maar volgens de verloskundige zegt niet natuurlijk niet dat dat nu weer gebeurd.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar ervaringen bij een thuisbevalling;
    hoe verliep dat? en met oudere kindjes? hebben jullie gelijk iedereen gebeld en op de hoogte gebracht? ook als je snachts bevallen was?
    heb je nog speciale spullen voor een thuisbevalling aangeschaft behalve het kraampakket? Ik heb er totaal geen ervaringen mee dus vandaar ook al die vragen..

Alvast bedankt!

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heb goede ervaringen met thuis bevallen :D (2e en 3e kindje).

Mijn oudste dochter: rond 16:00 uur regelmatige weeen gekregen (op zaterdag), na een uur VK gebeld. Toen ook schoonouders gebeld, die hebben mijn zoontje toen opgehaald en mee naar hun huis genomen (er stond een 'vluchtkoffertje' voor hem klaar). Om 17:30 uur was VK er, 6 cm ontsluiting, dus ze is gebleven. Even flink doorpuffen, 10 cm om 18:20 uur, opeens vliezen gebroken, en binnen enkele minuten zuchten baby naar buiten gefloept ;).
    Baby was (onverwachts) erg zwaar en moest dus ter observatie en glucosecontrole opgenomen worden in ziekenhuis. Manlief heeft gebeld met zijn ouders. Ik heb nog lekker thuis gedoucht (voelde me ook behoorlijk fit) en daarna met baby in eigen auto naar ziekenhuis.