Tot wanneer slaapzakje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DvS, Feb 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ons zoontje ligt nu in een slaapzakje maar ook nog een dekentje erover heen. Dit hebben we gedaan omdat hij vaak boven de dekens uitkroop zodat hij toch nog warm bleef en 's nachts niet wakker werd. Nu had ik een leuke slaapzak gezien voor van de zomer, maar tot wanneer is het eigenlijk gebruikelijk een slaapzak te gebruiken? Hij wordt 18 juli 1 jaar.

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Zoontje van een vriendin van me wordt in april 2 en die ligt er ook nog in hoor, om precies dezelfde reden als jij zegt.

3. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

Sep 2, 2007
    1,437
    0
    0
    Hey DvS,

Ik heb geen idee.. Volgens mij is er niet echt een leeftijd aan verbonden..Onze dochter is bijna 2 en ligt ook nog lekker in een slaapzak..

Groetjes

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Onze meid draagt nog steeds een slaapzak. Niet alleen voor de warmte, maar ook om te voorkomen dat ze met de beentjes over de rand van het ledikantje klimt. Met een slaapzak aan lukt dat niet.

5. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ze zijn er sowieso tot 18 maanden maar volgensmij zelfs tot 24 maanden en hangt natuurlijk ook net vanaf hoe groot je kindje is...

6. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hier ook nog steeds een slaapzak en mijn oudste dochter is dik 20 maanden.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denken dat je kindje een slaapzak draagt of kan dragen tot hij/zij uit het ledikantje, naar een gewoon bedje gaat.
    Dus in principe tot de 2 jaar wel. Maar misschien dat in een gewoon bed een slaapzak ook wel prettig is, als de dekens/dekbed nog weggetrapt worden.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter is 2 en ligt in een gewoon bed mét slaapzak. Het is nu 14 graden op haar kamer en ze wilde hem zelf weer aan. Verder heeft ze een dekbed maar daar ligt ze niet echt onder. Dochter trekt het wel `s morgens zelf uit, maar blijft wel in bed zitten wachten op een van ons.

Dochter is wel klein voor haar leeftijd denk dat ze er nog wel inpast als ze 3,5 jaar is.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik denk hier tot 1 jaar en zo'n 8-9 maanden. Hij is van augustus, en in het voorjaar dat hij 2 werd, was het eigenlijk te warm voor de winterslaapzak, en we hadden nog geen zomerslaapzak. Zonder ging prima, dus hebben we hem weggelaten.
    Dus ergens in april-mei de slaapzak eruit gedaan.

Toen hij 2 werd is hij overgegaan naar een peuterbed, en heeft daar een dekbed in gekregen.

10. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

Jul 17, 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ik denk dat mijn dochter slaapzak gaat dragen totdat ze zelf een dekkentje bewust kan trekken (om haar warm te houden). Dus voorlopig nog een tijdje, denk ik

11. Niels is 2 en slaapt nog steeds in een slaapzak, als hij een groter bed krijgt (zal met een paar weekjes zijn) gaan we over naar een dekbed.

12. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin is 20 maanden en slaapt ook nog met slaapzak.
    Vandeweek zaten alle slaapzakken in de was en had hij OOK de laatste bevuilt (overgeven) duss moest ie zonder zak slapen. Dat ging prima, dus ik ga hierna geen nieuwe kopen. We willen rond zn 2e verjaardag een gewoon bedje kopen met dekbed dus dan zou het ook niet meer nodig zijn.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Mijn dochtertje heeft een maand of 3 voor haar 2e verjaardag in haar slaapzak geslapen, toen ging ze hem zelf steeds openritsen en vond ik het wel mooi geweest. Toen is ze onder een katoenen deken gaan slapen, want het was toch warm weer en toen het wat frisser werd in de herfst onder een dekbed.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

de kindjes van een vriendin van me hebben er ook lang in gelegen. zeker wel tot ze twee waren. kan dus prima.

15. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Inge ligt nu nog steeds in een slaapzak en is ruim 20 maanden. Voorlopig was ik ook nog wel van plan om ze te blijven gebruiken, heb namelijk net een nieuwe gekocht dus dat zou zonde zijn. Deze gaat tot maat 104 dus daar kan ze nog even mee vooruit.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva ligt nog steeds meestal in een slaapzak, sinds kort wel met dekentje eroverheen. Zonder slaapzak gaat ook prima, dat doen we in principe overdag, maar ik vergeet het heel vaak en trek gewoon haar slaapzak aan :)

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn heeft eigenlijk alleen 'snachts een slaapzak aan omdat het hier boven zo koud is, dan zijn 2 dekentjes gewoon niet genoeg. Als de lente straks goed is begonnen krijgt ze geen slaapzak meer aan. Na de zomer gaat ze over op een dekbedje dus dan heeft ze denk ik geen slaapzak meer nodig.

Overdag slaapt ze gewoon onder een dekentje en daar blijft ze eigenlijk altijd gewoon onder liggen.

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse is bijna twee maar heeft er ook altijd nog eentje aan. Als ik het soms es vergeet, dan gaat hij weer zitten en staan en wijst naar de slaapzak die altijd over de stoel hangt.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk dat mijn zoontje in een slaapzak blijft zolang hij in het ledikant ligt. Ik vrees dat hij pas 'stil' gaat liggen (en dus onder de dekens blijft) als hij in een gewoon bed leert slapen.

20. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    bedankt voor de reacties! Ik zie dus veel rond 2 jaar. Ik denk dat ik er dus ook weer 1 ga halen voor de zomer. Had ook zo'n leuke gezien! Bedankt!

Share This Page