Ook bij ons wist niemand dat we al ruim een jaar bezig waren. We hadden iedereen er van overtuigd dat we nog zouden wachten en zelfs het feit dat mijn vriend (die altijd al kinderen wilde) maar bleef roepen : ik wil geen kinderen. Iedereen trapte erin. En dus flinke tranen toen we zwanger bleken te zijn, en heeel veel verbazing. Groetjes Daphne
Dat is wel leuk, juist het tegenovergestestelde zeggen. Mijn moeder, vriendinnen en zusje( stopte tegelijk met de pil) wisten het vanaf het begin. Mijn schoonfamilie heb ik het een paar weken later verteld. Toen was ik al zwanger( wist ik toen nog niet, een week voor de test) Ik vind het wel moeilijk om mijn schoonmoeder erbij te betrekken. Niet omdat ik het niet wil, maar het is anders dan je eigen moeder. Ik zal haar straks wel even smsen dat we maandag voor het eerst naar de VK gaan. Ik denk dat het voor haar ook even zoeken is hoe met mij nu om te gaan. Met haar dochter was ze natuurlijk veel meer betrokken.
Wij hebben niet verteld dat we een kindje wilden. Ik heb mijn Mirena laten weghalen in een vakantie ... was bang dat ik er niet lekker van zou zijn en wilde niet dat ik iemand moest vertellen waardoor. Dat weghalen stelde dus echt helemaal niets voor, en ik heb me dan ook niet slecht gevoeld. Mijn ouders wisten wel dat ik kinderen erg leuk vind. Ze gaven soms wel eens opmerkingen over opa en oma worden en ik vond dat soms nogal pijnlijk. Ik werd bijvoorbeeld ongesteld de dag voor Kerst (2e ronde) en met Eerste Kerstdag deden we een spel en mijn man en ik deden samen. Toen zei mijn moeder "als bij jullie alles zo lang duurt ..." Ik had het gevoel of ik door de grond zakte ... we waren pas bezig maar toch ... Ik ben er ook nooit op in gegaan. Ze hebben het pas gehoord toen wij 7 weken zwanger waren. Ze waren natuurlijk heel blij met het nieuws en volgen het nu op de voet. Mijn schoonouders hadden het totaal niet verwacht. De zussen van mijn man willen bewust geen kinderen, dus ze hadden de hoop opa en oma te worden al een beetje verloren. Bij hun was de verrassing extra groot toen wij vertelden zwanger te zijn ! Ik durfde het eigenlijk ook niet van te voren te vertellen ... je hoort vaak over mensen die niet zwanger kunnen worden en zo, dus ik wilde eerst afwachten hoe alles zou gaan en pas vreugde brengen als daar ook echt reden toe was. Het is ieders eigen keuze. Het ligt er inderdaad ook aan hoe makkelijk je over dingen praat ... Kaatje, ik hoop dat je heel snel zwanger mag zijn en die grote geluk zelf mag ervaren ! Groetjes, Nikki F
Ik had wel gezegd dat we plannen hadden om te stoppen. maar toen we dat zeiden bleek ik al zwanger te zijn haha dus die wisten wel dat het welcome was maar niet dat ze een week later hoorde van dat er al uitbreiding kwam
Mijn ouders weten het wel dat we bezig zijn, me schoonouders niet, die zijn met weinig dingen enthousiast..
wij hebben het niet gezegd. omdat we niet wisten hoe lang het zou duren. en we geen zin hadden om steeds maar te zeggen als het niet gelukt was. dan is de domper groter. Ook omdat mijn ouders vonden dat we nog maar ff moesten sparen en dat we nog te jong zijn. Na 2 ronden waren we zwanger. we hebben het verteld en ze wisten ff niet waar ze het zoeken moesten. gewoon omdat ze het echt niet verwachten. nu zijn ze er erg content mee. ondanks dat het nog pril is