testen tijdens of na een pseudo-menstruatie

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door anna25112011, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna25112011

anna25112011 Nieuw lid

8 jul 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

sinds vorige week heb ik een aantal 'zwangerschapssymptonen', zoals een pijnlijke onderbuik, veel plassen(andere geur) en het gevoel dat er een rand om mijn borsten heen zit dat aanvoelt als een blauwe plek. Ook denk ik, ik weet het niet helemaal zeker, dat er een aantal blauwe aders op mijn linkerborst bij zijn gekomen en adertjes die lijken op spataders.

Nou zou ik eigenlijk niet zwanger kunnen zijn, omdat ik aan de pil ben en deze netjes heb geslikt. Mijn vriend en ik hebben de afgelopen maand wel af en toe onveilige seks gehad en na alle genoemde klachten ben ik toch een beetje bang. Ik ben namelijk niet van plan om nu zwanger te raken.

Ik heb 1 strip helemaal geslikt, daarna nog 8 pillen van de 2de strip geslikt en toen een stopweek ingelast. Nu ben ik ook netjes op de 3de dag na het inlassen van de stopweek ongesteld geworden, alleen heb ik gelezen over een pseudo-menstruatie. Bloedverlies dat plaatsvindt op dezelfde dag als dat de menstruatie zou beginnen, deze heeft alleen minder bloedverlies en duurt minder lang.

Nu is het zo dat ik opzich minder bloed verlies dan normaal, maar mijn pseudo-mestruatie/ gewone menstruatie wel even lang is als normaal.

Ik twijfel nu dus enorm of ik te maken heb met een pseudo-menstruatie of een gewone menstruatie en of de symptonen ook daadwerkelijk echte symptonen zijn. Ik zou dus graag een zwangerschapstest willen doen, alleen nu lees ik overal andere aanbevolen dagen om te testen.

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik in het geval van een pseudo-menstruatie al gelijk kan testen aangezien ik dan dus wel zwanger ben. Of moet ik afwachten tot de dag dat ik normaal weer ongesteld zou zijn? Wat dus mijn volgende menstruatieperiode zal zijn over 3 weken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
    groetjes Anna

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    als je twijfeld kan je 2 a 3 weken testen na het laatste onveilige moment :)
    gezien je normaal gesproken test als je ongesteld had moeten worden, hoor je vaak 't verkeerde advies met de pil, omdat je daar geen eisprong hebt (normaal gesproken). dat gaat hier dus niet op en moet je kijken na 't laatste onveilige moment. Al moet ik zeggen met de pil word de menstruatie ook soms veeeel minder. heb zo een keer 3 maanden lang geen of extreem lichte menstruatie's gehad.... maar was niet zwanger

3. anna25112011

anna25112011 Nieuw lid

8 jul 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartstikke bedankt voor je antwoord!

Ja als ik normaal een keertje een lichtere menstruatie zou hebben, zou ik er niet echt iets achter zoeken, maar aangezien ik ook veel naar de wc moet, last van mn borsten en mn buik ben ik toch wat onzekerder geworden.

Ga in ieder geval eventjes testen!

Deel Deze Pagina