Weet iemand hier meer over? Had bij de 20 weken echo gehoord dat de navelstreng maar 2 vaten heeft Maar ik hoef me geen zorgen te maken.. Maar als ik Google kom je toch de raarste dingen tegen.. Oja hartje niertjes etc alles is goed er zijn geen afwijkingen gevonden
Hoef je je inderdaad geen zorgen om te maken als er verder bij de echo geen afwijkingen waren. Als er in de familie aangeboren problemen zijn van de nieren wordt er vaak na de geboorte nog een echo gemaakt van de nieren voor de zekerheid. Het komt vaak voor, maar waarschijnlijk lees je alle verhalen van de kinderen waarbij er niets aan de hand was niet op internet.
Mijn dochtertje had dat ook. Wij kregen een extra echo voor het hartje en de niertjes in een academisch ziekenhuis. Daar bleek verder alles in orde en dat is zo ook na de geboorte gebleken Ze had een hartruisje maar ze was ook te vroeg (36 weken en 1 dag), was na een paar weken weg.
Mij is verteld dat het vaker voorkomt dat kinderen met nier en hartafwijkingen een 2 vatige navelstreng hebben maar dat er andersom geen causaal verband is. Het is geen voorwaarde en andersom is er geen relatie (dat een 2 vatige navelstreng tot afwijkingen leidt of een indicatie is voor aangeboren afwijkingen).
Mijn zoontje had dat ook, totaal geen probleem opgeleverd. Als bonus kreeg ik wel een GUO om zeker van te zijn dat alles okay was, al hadden ze al gezegd bij de 20 weken echo dat ze niet verkeerds konden vinden en dat de GUO eigenlijk nutteloos was. Ze zeiden zelfs dat ze de twee vaten als reden voor een GUO willen afschaffen. Dus als er iets was geweest, dan hadden ze het hoogst waarschijnlijk gezien.
Ja de gyn heb alles bij de echo dubbel gecheckt. Maar hij kon echt niks vinden ook het blaasje was gevuld en ze plaste.. Hoefde geen extra echo iig zei die
Als er bij een seo afwijkingen wordeb gevonden heb je gewoon recht op de guo hoor. Onze zoon had ook een sua (2 vaten ipv 3) daarna bij de guo leek alles goed, alleen was hij te klein. Daarna een echo gehad in nijmegen bij een professor en daar kwamen ze er ook achter dat ons manneke een ruisje in zijn hartje had. Niks ernstigs verder. Ons manneke is wel altijd te klein gebleven, en mijn placenta werkte niet goed, dus is ons zoontje met een spoedkeizersnede gehaald met 34 weken. (Mijn lichaam kan geen goede placenta aanmaken, heeft dus niks met die 2 vaten te maken hoor wel hoor je vakaer dat kindjes met 2 vaten ipv 3 iets wat kleiner blijven, en dat er een kans is op vroeg geboorte. Dat werd ons toen der tijd verteld. Ons manneke is inmiddels bijna 2 en n heel lekker vrolijk manneke