Tweede zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lada, May 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lada

Lada Lid

Jun 22, 2015
    34
    1
    8
    Goedemorgen dames,
    Ben er sinds gisteren achter dat ik zwanger ben van onze tweede. Heel blij mee, maar had het nog niet verwacht dus ook een beetje van geschrokken (ondanks 'gepland'). Onze eerste is te vroeg geboren, met 34+6 weken. Hier is nooit een reden voor gevonden. Aangezien ik de verloskundige pas na het weekend wil bellen voor een afspraak, wilde ik mijn vraag hier vast even stellen. Misschien dat er iemand ervaring heeft.
    Ik vroeg me af of ik deze zwangerschap onder extra controle kom te staan, aangezien de eerste dus te vroeg kwam. Ben dan ook onder medische indicatie bevallen in het ziekenhuis en niet onder leiding van mijn vk. verder is die zwangerschap zonder problemen verlopen en was er dus ook geen aanwijzing dat meneer er al uit wilde. Kan me dus voorstellen dat extra controle misschien niet altijd nut heeft in dit geval. Iemand toevallig ervaring en een antwoord op mijn vraag?

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Ik ben bevallen met 31.4 wkn. Probleemloze zwangerschap, geen oorzaak vroeggeboorte gevonden.
    Ik heb na 6 wkn een telefonisch coNsult gehad met de gynaecoloog. Deze vertelde dat er geen oorzaak is gevonden. Bij een evt volgende zwangerschap moet ik onder controle van de gynaecoloog ipv vk en medicijnen krijgen.
    Ik weet niet of er een verschil is met vrouwen voor 32wkn bevallen en erna. Maar het lijkt me dat je nu ook onder controle van de gyn komt.

Share This Page