Hoe vaak klussen

Discussion in 'Zwanger worden' started by toet, Jun 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hoi,

Hoe vaak moet je klussen rond je eisprong,om de kans op zwangerschap te vergroten..???

2. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik zou vanaf een dag of 3 ervoor beginnen en dan om de dag.. want de cellen blijven ongeveer 2 dagen wel leven..

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Wij deden het ook om de dag.

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Volgens mij weet niemand wat het beste is. Maar als alles in orde is zou om de dag voldoende moeten zijn....

5. Selmama

Selmama Fanatiek lid

Oct 20, 2005
    1,766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij deden het bij onze eerste zwangerschap om de dag en toen was ik in de 1e ronde zwanger.
    Bij deze zwangerschap hebben we er 5 maanden over gedaan en dan om de dag, maar de maand dat ik zwanger raakte deden we het elke dag. Wel vermoeiend ;) , maar het heeft toch gewerkt!

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    de grootste kans heb je als je doorgaans 3 k. p. wk vrijt met je mannetje, en tegen de eisprong is idd om de dag goed maar wil je je kansen vergroten dan natuurlijk elke dag tot de eisprong..

verder is het gewoon wachten op die 1e lucky shot, al die je het elke dag van de maand :D ...

succes

7. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    .
    Nou niet dus. Elke dag is slecht voor de kwaliteit van het zaad.

8. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Niet als het zaad goed is.....

9. labmuisje

labmuisje Actief lid

Apr 19, 2006
    245
    0
    0
    nou ja als je mannetje sterk zaad heeft en genoeg dan kan het elke dag wel, maarja dat weet je niet zomaar dus daarom zeggen ze omde dag. Maarja bij ons hebben we het die maand maar 2 keer gedaan en allebij dekeren op zondag, sochtends en savonds en de dinsdag heb ik mijn eisprong gehad en het was raak dus ja wat zou ik zeggen. Geniet ervan en als je om de dag doet voor je eisprong dan kan je een aardige kans hebben.

Groetjes labmuisje

10. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dat is niet waar, (er vanuitgaande dat je man gewoon goed zaad heeft) :D als je in je vruchtbare periode zit (3-4 dgn) voor je eisprong, is het juist heel goed als je het elke dag doet.....

Inleiding

Alle natuurlijke methoden van anticonceptie zijn gebaseerd op het vermijden van geslachtsgemeenschap tijdens de vruchtbare dagen.
    Uit onderzoek blijkt dat de kans op zwangerschap het hoogst is indien geslachtsgemeenschap plaatsvindt gedurende de twee dagen voorafgaande aan de ovulatie (eisprong) of op de dag van de ovulatie zelf. Vanaf 1 dag na de ovulatie is er geen kans meer op bevruchting. Tevens is de coïtusfrequentie tijdens de vruchtbare dagen van belang. De grootste kans op zwangerschap (ca.30 %) bestaat, indien men tijdens deze vruchtbare dagen 3 maal geslachtsgemeenschap heeft. Mocht de kwaliteit en/of kwantiteit van het zaad verminderd zijn, dan is de kans op het ontstaan van zwangerschap geringer. De gemiddelde overlevingstijd van een zaadcel is 2 dagen, echter er bestaat hierbij een grote spreiding. Overleving van zaadcellen is aangetoond tot een periode van 6 dagen!

en ja er werd gevraagd hoe je de kans op zwangerschap kon vergroten, en dat is dus in je vruchtbare periode elke dag te klussen.

Met behulp van een ovulatietest kun je, door regelmatig te testen, het niveau van LH in je urine bepalen. Daardoor ben je in staat om te bepalen op welke twee dagen je het meest vruchtbaar bent. Wanneer je dan op deze twee dagen gemeenschap hebt, is de kans op een zwangerschap natuurlijk niet gegarandeerd, maar wel groter!

11. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Phhh... elke dag ?!

Ik heb al moeite met om de 3 dagen!! (en dat 3 maanden lang...) Maar ik zal wel tot de uitzonderingen behoren...

12. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

May 28, 2006
    692
    0
    0
    Mja élke dag kan ik ook niet vrees ik :D
    Ik zou er niet te veel over nadenken, en gewoon lekker vrijen wanneer je er zin in hebt! (maar dan wel zorgen dat je zeker in je vruchtbare periode vrijt ;) )
    Anders wordt het allemaal zo technisch :(

13. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Dat is voor velen juist het probleem; er wel voor zorgen dat je het in de vruchtbare week genoeg doet. Dan "MOET" je dus zin maken in die week en dan is het dus nog "technisch". Ik ben blij als de tijd aanbreekt dat ik er gewoon helemaal niet meer over hoef na te denken en ECHT gewoon alleen te klussen wanneer we zin hebben. Ik maak nu ook wel zin maar zou het bepaalde dagen anders misschien niet doen, omdat ik te moe ben of zo. Maar op de 1 of andere manier voelt het toch als een gemiste kans als je in de vruchtbare week te vaak toegeeft aan geen zin hebben....

14. Niet meer actief

Ik doe het na mijn ongesteldheid om de dag of 2dagen tot aan de eisprong...daarna erg weinig maar dan zijn mijn kansen toch net zo groot als mensen die het de hele maand om de dag doen?...ik heb mijn eisprong ook altijd in het juiste weekend....

15. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

May 28, 2006
    692
    0
    0
    Ik begrijp het ;) Net in die vruchtbare week moet je er wel voor zorgen genoeg te klussen, en dat voelt idd een beetje technisch!!
    Denk dat ik er alleen nog niet zo erg mee bezig ben.. Ben ook nog niet zo lang bezig als jij ;)

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik heb een erg onregelmatige cyclus, na 14 dagen doen we het om de dag, maar dat houdt ik meestal maar 4 of 5 keer vol, dan neemt het snel af. Mijn eisprong zit helaas ergens tussen week 2 en week 6, dus tot nu toe zit ik er steeds weer naast.

17. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

May 28, 2006
    692
    0
    0
    Is een ovulatie-test dan misschien geen idee Loeki?
    Weet niet precies hoe het werkt, maar dmv die test kan je toch zien wanneer je eisprong is?, Of heb ik het nou verkeerd?

18. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    @ Tacha; Volgens moet je dan elke dag een ovulatie test doen (in het geval van Loeki dus in week 2 t/m 6). Bij een onregelmatige cyclus wordt dit dus een dure aangelegenheid.

@ Loeki; Wij gaan ook altijd vol goede moed aan de slag maar na een aantal keren wordt het aantal dagen dat tussen het klussen zit steeds langer...

19. marjan72

marjan72 Actief lid

Sep 3, 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    In de maand dat wij het om de dag deden rond de vruchtbare periode raakte ik zwanger. Ik wist wanneer mijn vruchtbare periode was omdat ik ook temperatuurde en ovulatietesten deed. Wij hadden het echt niet volgehouden om de hele cyclus door om de dag te klussen, vandaar deze hulpmiddelen en dat heeft dus geholpen.

ps: we kregen ook nog van mijn zus de tip om het op "z'n hondjes" te doen en dat is misschien de doorslag wel geweest uiteindelijk. :oops:

Suc6

Marjolein

20. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij klussen rond om de cycles dagen zo een 4 a 5 keer paar dagen er voor,tijdens de eisprong en een paar dagen er na

Share This Page