Zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bbxx, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bbxx

bbxx Niet meer actief

2 weken geleden heb ik helaas een vroege miskraam gehad bij 5 weken. We waren al 15 rondes bezig. Afgelopen maandag bij de gyn geweest, alles is schoon en hij zag dat er een ei op springen stond.

Ik wil eigenlijk direct verder nu.
    De gedachte dat het mischien weer meer dan een jaar moet duren om opnieuw zwanger te worden, maakt me gek, maar ook de gedachte op nog een miskraam...

Wat zijn jullie ervaringen? Hoe snel weer zwanger? En ging die zwangerschap wel goed? Ik ben zelf erg toe aan opnieuw en snel zwanger worden.

Xx

2. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Hoi bbxx,

Ik zag je berichtje staan en snap je heel goed...
    Zelf heb ik bijna 2 jaar geleden een miskraam gehad, waarna een curretage volgde...
    Wilde niks liever dan zsm weer zwanger zijn...
    Mijn miskraam was in juni en uiteindelijk was ik in oktober weer zwanger...
    Inmiddels ben ik mama van een meisje dat over 2,5 maand alweer 1 wordt!
    Geloof me het kan snel gaan, en je weet nu dat je zwanger KUNT worden!!
    Hopelijk blijft er snel een wondertje plakken en mag je dit geluk 9 maandjes later in je armen sluiten!
    Toitoitoi

3. bbxx

bbxx Niet meer actief

Dankjewel vlinder, je berichtje geeft moed :)

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @bbx ik was na 20 maanden zwanger, weliswaar geen miskraam had maar in januari afscheid genomen ivm een ernstige afwijking. Ik ben nu alweer zwanger, is dus binnen 3 mnd en de 1e keer m'n ei gemist. Hoe snel je weer zwanger wordt is niet te zeggen, het kan snel, maar hoeft niet. Ik weet van dames hier dat ze alweer bijna een jaar na de mk. Maar ik ben bij mezelf heel erg verbaasd (en erg onzeker).

5. Melkchocolaatje

Melkchocolaatje Bekend lid

4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    De verloskundige heeft mij advies gegeven even een maandje te wachten dit i.v.m. dat je dan je cycles beter weet, alleen gezien de gynaecoloog bij jou een ei heeft gezien kun je goed alles uitrekenen. Je lichaam is verder schoon dus dan mag je denk ik gewoon door hoor. Heb een collega die gelijk na de miskraam zwanger is geraakt en haar kindje is inmiddels al 10 jaar en helemaal gezond dus dat kan wel..
    En inderdaad we weten nu dat we zwanger kunnen worden, dus gewoon er voor gaan!!

6. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik ben gelijk na mijn miskraam weer zwanger geworden en vandaag een kloppend hartje gezien!
    Je bent extra vruchtbaar na een miskraam dus maak er maar goed gebruik van :D
    Ik snap je gevoel trouwens heel goed. Je hebt even het geluk mogen ervaren en dan besef je extra goed hoe graag je een kleine wilt.
    Succes!!

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb een miskraam bij 14 weken gehad.

Mijn cyclus is nu helemaal van de wap af. :(
    Maar kan heel snel gaan.
    Is een beetje geluk hebben. Hopelijk ben je weer snel zwanger van een wondertje

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad.
    Ik heb er in december 1 gehad en las toen idd dat je dan extra vruchtbaar bent. Had toen een hele lange cyclus maar was wel meteen weer zwanger! Helaas is dat een missed abortion geworden en zit nu in de 2e ronde, helaas niet weer meteen zwanger geworden.

9. VDV

VDV Niet meer actief

Hoi!
    Ook ik heb een miskraam gehad zo'n 2 weken geleden (22 april 2013). Ik was in de eerste ronde zwanger terwijl ik bij mn andere twee zwangerschappen lang heb moeten wachten (1e 17 mnd en 2e 8 mnd). Was dus enorm blij, zo snel en zo gewenst. Mooi kloppend hartje en dag later bloedverlies en lege baarmoeder, wat een contrast, twee echo's met zo'n 18 uur verschil. Ben nu zo benieuwd of ik direct weer zwanger ben. Ik lees heel verschillend hier. Hoop voor je dat het direct weer raak is!

10. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    1e kindje zwanger in ronde 2 en een dochter geboren. 2e zwangerschap raak in ronde 6, maar miskraam bij ruim 7 weken.. Toen 2e ronde na curettage weer zwanger, maar opnieuw een miskraam (dit keer spontaan) bij 5 weken... Nu in ronde 2 na laatste miskraam, maar vorige ronde rust genomen. Beter voor mijn hoofd en lichaam. Snap heel goed dat je snel weer zwanger wil zijn, hopelijk is het snel weer raak bij jullie!!!

11. bbxx

bbxx Niet meer actief

@melkchocolaatje, Lizzie en nijntje ik duim ook voor jullie, misschien zijn we straks wel tegelijk gezegend met een nieuwe zwangerschap ! Duimen!

Jeetje mama larissa en Nijntje, 2 miskramen op zo'n korte tijd, wat naar voor jullie. Hopelijk is het ook snel raak bij jullie met een plakbeeb!

VDV dat moet inderdaad erg schrikken zijn geweest, zo'n enorm contrast. Ik heb dan nog geluk gehad, dat mijn miskraam zo vroeg kwam. Leef erg met je mee. Heel veel succes de volgende ronde!

Foofer gefeliciteerd :) Fantastisch! Geniet er van!

Bouwjaar 1979 wat erg moet dat zijn geweest! Maar onwijs gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap.:):):):)

Tja ik ga er inderdaad maar voor. Mn ei nog niet gehad, ben benieuwd wanneer die komt.. Ik ga gewoon rustig afwachten en fijn klussen samen ;)

Deel Deze Pagina