Wel of niet, that's the question.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RomyM, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb al eerder deze week een vraag gesteld over een innestelingsbloeding, maar zou graag willen weten wat jullie nu denken over mijn situatie.

Ik ben pas in juli gestopt met de pil. De eerste maand had ik een cyclus van 32 dagen. Ik gebruik de digitale ovulatietest van CB welke aangeeft wanneer mijn eisprong eraan komt. Afgelopen weken weer dagelijks getest. Woensdag 12 sept gaf hij een smiley aan, dus snel daarna eisprong gehad. Op donderdag was de ovulatietest weer negatief. Maandag daarop (dus afgelopen maandag) ben ik 's ochtends een klein beetje bloed verloren (helderrood), 's middags niets en 's avonds weer een klein beetje (weer helderrood). Dinsdag leek een normale ongesteldheidsdag, ik heb twee (of drie, weet ik niet meer) volle tampons helderrood bloed gehad. Woensdagochtend had ik niets. Woensdagmiddag weer een heel klein beetje (toen was het bruinig). Daarna niets meer gehad.

Ik ben heel de week al moe als ik al uit bed kom en ik voel m'n onderbuik borrelen/kloppen/ploppen. Niet constant, vaker 's avonds.

Wat denken jullie? Is dit mijn menstruatie geweest? Kan het ontpillen zijn? Kan het een mk zijn geweest (bloedverlies begon 5 dagen na ovulatie)? Of denken jullie een innesteling en ben ik heel misschien zwanger?

We hebben vanmorgen een early CB test gedaan, dom natuurlijk, veels te vroeg. Negatief getest.

Herkennen jullie deze drie dagen bloedverlies, met het meeste helderrood en veel meer dan met een papiertje weg te vegen?

Alvast bedankt! Groetjes Romy

2. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Lastig hoor! Het kan zeker geen miskraam zijn geweest. Sowieso spreek je niet van een vmk als je je NOD nog niet voorbij bent, maar de luteale fase is te kort geweest om echt te kunnen spreken van een mislukte innesteling. Het (al dan niet) bevruchte eitje doet er alleen al 5 tot 7 dagen over om af te dalen naar de baarmoeder.. Dus daarmee ook de vraag: kan het dan überhaupt een innesteling zijn geweest? Ik denk het eerlijk gezegd niet..Maar sommige vrouwen bloeden in de luteale fase, onbekend waarom.

Lastig!! Ik denk dat je alleen maar af kunt wachten, hoe vervelend ook. Als je nu over een week nog niet ongi bent, zou je weer een testje kunnen wagen. Anders moet je het denk ik toch scharen onder ontpillen en menstruatie..

Groetjes Patricia

3. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Ja ben ook bang dat het ontpillen is...:(

4. glamoury

glamoury Actief lid

3 sep 2012
    280
    0
    0
    ik dacht afgelopen dinsdag ook na een cylus van 30 dagen daar komt het aan...na het plassen een veegje bloed....daarna niets.....woensdagmorgen menstruatie.....en dat duurde de hele dag lang....donderdag en vrijdagmorgen alleen bij het afvegen...maandverbandje bleef schoon...en vandaag is het niets anders...dus in mijn geval een gewone eerste menstruatie maar veel en veel minder dan een pilbloeding...

vorige week zondag te vroeg getest negatief, en dinsdag weer negatief...
    heb getwijfeld of doe het eigenlijk nog steeds om opnieuw te testen, omdat ik zon menstruatie helemaal niet ken van mezelf maar aan de andere kant hij duurt nu wel net zo lang als een normale menstruatie

5. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Frustrerend he om soms je eigen lichaam niet meer te snappen!

Ik heb vandaag helemaal geen verschijnselen gehad die eventueel kunnen lijken op een zwangerschap. Het is maar afwachten...misschien zijn het mijn darmen die zo ploppen. Ik hoop natuurlijk wat anders, maar ik houd er wel rekening mee dat ik maandag t/m woensdag mijn menstruatie heb gehad en dus eigenlijk weer opnieuw moet tellen. Klussen, klussen, klussen, dat is dan wel weer leuk! :)

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Dat rommelende zijn je darmen die reageren op de progesteron in je lichaam. Dat maak je alleen aan in je lf... en ja dat kan wijzen op een zwsc maar kan net zo goed een soort pms zijn.
    Ik heb het elke maand en ook voornamelijk 's avonds.. vermoed dat het iets met "rust" te maken heeft en dat ze dan gaan ploppen :)

7. TanjaJes

TanjaJes Actief lid

19 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi RomyM,
    hoe is het nu vanochtend? ga je nog een testje wagen of denk je dat het toch een menstruatie is geweest.
    Ik herken het borrelen in de buik wel als het ontpillen, althans daar had ik wel last van tijdens het ontpillen.
    Ik heb tijdens het ontpillen geen last van eerdere of kortere menstruatie periodes, maar goed ieders lichaam is anders.
    Als de verschijnselen nu van jou van een zwangerschap zijn moet je dat nu op een test wel kunnen zien of anders heel snel lijkt me

8. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Hoi TanjaJes,

Vanmorgen weer getest, maar helaas negatief. Nu verder geen symptomen meer. Geen borrelende/ploppende buik. Nog wel wat moe, maar minder dan van de week. Toen wilde ik al weer slapen als ik net 5 min wakker was.

We gaan nu niet meer testen en wachten mijn NOD af. Woensdag of donderdag weer testen als ik dan nog niet ongesteld ben.

Bedankt voor de interesse! Zo fijn als mensen meeleven en meedenken!

9. RomyM

RomyM Actief lid

13 jul 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Nou...ik ben nog steeds niet ongesteld en afgelopen dinsdag gaf een CB test negatief aan en zojuist kruidvat 2v5 gedaan en ook negatief. Ik vermoed dus dat het bloedverlies vorige week op 5 dpo al mijn menstruatie is geweest en ik in een nieuwe cyclus zit.
    Vol goede hoop ga ik verder! :)

10. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde graag even reageren op je berichtje.
    Ik ben in Januari gestopt met de prikpil en pas in juli voor het eerst ongi geweest. Helemaal blij natuurlijk en daarna op ei-jacht gegaan. ik werd toen na me ei, een week later al ongi, het kan dus wel....nu zit ik in ronde 3. :) Heb die ronde wel meegeteld.. dus ronde 1 was dus kansloos.

Deel Deze Pagina