Ik zou het wel toestaan. Kids liggen op bed en dan is het toch veel gezelliger voor haar als ze met iemand kan kletsen? Toen ik zelf vroeger oppaste vond ik het maar saai om bij een ander in huis alleen maar tv te kijken.
Inderdaad de buren kunnen beter inschatten wat voor meisje die vriendin is en of haar dochter anders is of niet als ze samen zijn
Ik vind dat "we willen eerst kennismaken" een beetje lastig. Komt op een meisje van die leeftijd ook niet echt niet fijn over dat je daarna alsnog zegt "liever niet". En ik vraag me ook af waar je dat wel/niet na 1 ontmoeting op baseert.
een vriendin wel, samen tv kijken, no problem lijkt me. Maar ik zou het ook kunnen begrijpen dat je liever had dat ze samen kwamen bij het begin van het oppassen zodat je ze de hand had kunnen schudden.
ik zou het eerst vragen aan de ouders van je buurmeisje.. hun kennen het meisje al.. en weten ook hoe hun dochter en dat meisje samen zijn. als hun het vertrouwen zou ik het doen!
Ik zou het gewoon toestaan hoor. Idd eve. De buren vragen wat voor meisje het is die kennen haar vast. Ik zou het wat anders vinden als ze haar vriendje mee zou nemen En 4 oren horen ook meer dan 2 en minder kans voor het buurmeisje om in slaap te vallen als jullie tot laat wegblijven.
Ja ik zie er ook niet zoveel problemen in. Of ze nou naar de televisie kijkt of lekker aan het kletsen is. Ik neem aan dat je tenminste een betrouwbare oppas op je kindjes laat passen.... Ik zou er wel op staan om haar eerst te leren kennen; als in: prima, kom anders vrijdag een half uurtje eerder, dan kunnen we nog even wat drinken
Ik zou het ook toestaan. Wel van tevoren even met je buren overleggen. Kennismaken met het meisje zelf zou ik op de dag zelf doen en daar verder niets op baseren, want inderdaad, dat is ook niet leuk als je dan zegt: toch maar niet. Neem je besluit op basis van het oordeel van de buren.
Niet toestaan, maar ik laat een 14 jarige ook niet op mijn kinderen passen. Dus aan mij heb je niet zoveel.
Je zegt dat je kinderen al op bed liggen? Dus ze hoeft alleen maar te zitten totdat jullie terug komen? Hoe schat jij haar zelf in? Ik zou er niet zoveel moeite mee hebben als ze op bed liggen. Als ze wakker zijn wel, want dan had ik eerst even kennis willen maken
Van mij zou het mogen mits ik het meisje van tevoren even heb gezien zodat ik een beetje kan inschatten wat voor een type meisje het is. Op die leeftijd deed ik ook vaker babysitten en dan kwam mijn ex-vriendje altijd mee. We waren dan heus niet aan het keten ofzo hoor. We zaten gewoon op de bank te vertellen, tv te kijken en samen met de kinderen te spelen.
Ik zou gewoon overleggen met de ouders van het vriendinnetje die oppast, die kunnen vaak inschatten hoe de twee kids samen zijn, als ze dan nog wel verantwoordelijk genoeg zijn of niet.
Lekker overleggen met je buren. Zij kennen de vriendin vast wel. Mocht dat positief zijn, lekker mee laten komen. Vroeger paste ik ook op mijn buurkindjes. Gezelliger als er iemand bij is. Wat een bijkomend voordeel is, als je haar dan wat beter kent, kun je haar ook laten oppassen als je buurmeisje zelf niet kan. Mochten de kinderen nog wakker zijn, hebben ze 2 oppasmeiden waarmee ze kunnen spelen. Als je het niet toestaat heb je nog kans ook dat je een goede oppas kwijtraakt.
Ik zou het prima vinden. Vond het vroeger ook veel gezelliger om samen met iemand op te passen, zeker als de kinderen al op bed lagen, want dan een avond bv. van 19.00- 22.00 alleen zitten duurt best lang, zeker als de kinderen netjes blijven slapen
Oh ik paste vroeger altijd op met een vriendin, super leuk. Wij voelden ons heel erg verantwoordelijk. En als er iets gebeurd zijn de meiden met zijn tweeën, veel fijner toch?
Ik zou het wel toestaan voor wat betreft afgeleid zijn door samen kletsen en tutten, dat gebeurt ook als ze alleen is en de hele tijd gaat zitten whatsappen met haar vriendin. Als ze echtde kinderen bezig zou moeten houden enzo zou het nog anders zijn, maar als de kinderen toch al op bed liggen zie ik het probleem niet.
Ik zou het toestaan als de babysit betrouwbaar is. Maar wel maar eentje betalen of ze verdelen het bedrag maar.
Nou ja, dat is toch veel gezelliger. Laat ze lekker een beetje kletsen, tutten. Als jij, ts, haar oud en verantwoordelijk genoeg vindt om op je kindjes te passen, dan weet je zelf het beste of ze dat ook nog is, als ze een beetje kletst en tut met een vriendin. Ik vindt het altijd veel leuker voor de oppas die hier zit, als er iemand mee komt. Anders voel ik me ook altijd zo schuldig, wij hebben een gezellige avond, en zei mag alleen maar een beetje tv kijken. Dan wil ik ook niet te lang wegblijven.
Ik zou het wel toestaan, ik deed dat vroeger ook weleens, was toen 15 en paste op 2 kinderen. De buurjongen kwam ook weleens langs (die kenden ze). Maar ik zou nooit iemand van 14 laten oppassen denk ik... Maar goed heb ook niet meisjes van 14 in de omgeving, misschien dat ik er dan anders over zou denken.
Ach en een beetje tutten en kletsen is toch juist gezellig voor ze? Als ik naar mezelf kijk op die leeftijd, ik bleef echt wel alert. En als de baby huilde en ik kreeg hem niet getroost, had ik nog iemand die het kon proberen