Wel of niet? Twijfelen is doen? Of niet doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Maris22, Aug 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@maris22: nou succes meid en ik hoop dat gauw mag lukken!

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wij twijfelen ook nog. Nu is het zo dat we ook wel heel erg genieten van ons gezinnetje zoals het nu is met onze zoon. Hij is nu 10 maanden. In het begin dacht ik, ik wil er zeker 2. Nu weet ik het nog zo net niet. We krijgen net weer een beetje de draai in ons leven weer terug. Juliën leert steeds meer dingetjes en ik krijg weer tijd voor mij hobby's en we krijgen weer meer tijd voor elkaar.
    We zijn dus nog in de twijfelfase.
    Ik denk dat je wel goed moet nadenken over, of je wel echt een tweede wil.

Ik krijg heel vaak van die reacties, dat het egoistisch is om geen tweede kindje te nemen want dan blijft hij maar alleen. Wie zegt er dat hij het niet fijn om alleen te zijn. Ik vond het heerlijk om enigkind te zijn. En ik ben zeker niet verwend.

Ik denk dat je er vooral samen goed achter moet staan en goed moet beseffen wat het inhoudt voor je leven.

3. misa

misa Niet meer actief

Ja lastige keuze. En vooral een heel persoonlijke keuze! Ik zelf vind het niet te vroeg, als je je goed voelt. Bovendien kan het zonaar nog een aantal maanden duren.
    Stel je raakt gelijk zwanger dan is je kleine 1 jaar en 9 maand, aan jullie de vraag of je dat te snel vind.

Oja, over het algemeen vind ik: bij twijfel nee. Maar wanneer voel je je echt heel zeker over zoiets, dat weet ik niet..!

Succes met de keuze!

4. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Het is idd erg persoonlijk,iedereen denkt daar toch anders over,gelukkig ook maar!
    @luna1 Dat zijn ook van die redenen dat wij twijfelen,maar onze zoon is een makkelijk mannetje,slaapt al vanaf 2 maanden de nacht door,vermaakt zich prima de hele dag en is altijd lekker vrolijk,maar het is best moeilijk geweest t eerste jaar zo,voor ons als stel zeg maar,je leven verandert,mijn man heeft een drukke baan en hij is soms wat makkelijk in dingen,hij snapt niet zo goed geloof ik dat er nu echt 'gepland' moet worden wanneer wie weg gaat en hoe en dat soort dingen. Ik werk zelf 2 dagen in de week en dat is goed te doen,zou niet meer willen eigenlijk!
    Dussss we gaan er maar nog even goed over denken want het is niet niks nog een keer kiezen voor een kindje op de wereld zetten,maar het is wel het mooiste wat er is!!
    Fijne avond meiden! Liefs Maris

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Als ik je verhaal zo lees wil je het wel! Dus dan moet je het toch doen?! Lekker belangrijk wat anderen vinden hoor!!! Je kindje is nu 1 en stel dat het in 1 keer lukt, dan ben je nog eens 9 maanden verder! Dan is je kleintje al bijna 2... Waarom niet? Maar je moet er wel echt achter staan... Volgens mij doe je dat ook wel maar je moet je niet druk maken om de mening van anderen hoor! Succes met je beslissing...

Share This Page