wel of niet uit bed halen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24984, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje slaapt al een hele tijd door (hij is nu trouwens 4 mnd)
    Maar vannacht werd hij wakker, ik hem een fles gegeven zodat hij weer lekker verder zou slapen, maar dat was niet het geval.
    Wat als dit weer gebeurt, kan ik hem dan beter even laten liggen. Misschien valt hij wel weer in slaap.

Advies is welkom

2. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Dit blijft lastig.....

Het eerste waar ik altijd naa rkijk is: vieze luier en temperatuur op de kamer, ademhalingsvrijheid door d eneus, honger? (met 4 maanden is er meestal wel een groeispurt) en meestal ga ik naast het bedje zitten, met mijn hand op zijn buik of rug en zelf rustige ademen in de hoop da thij weer gaat slapen.
    Probeer wel een consequente methode in t elassen.
    Dus niet de ene keer eruit halen en de andere keer laten huilen en dan weer laten liggen. Overigens ga ik er niet me elke kik uit, hoor. Ik wacht ook weleens 10 minuten af. Soms pruttelt hij even om weer in slaap te ekomen.
    Succes!!!! Probeer ook hierin je hart te volgen, ook al is dat soms best lastig en brengt het veel onzekerheid met zich mee (=eigen ervaring...;))

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het komt heel erg vaak voor dat ze rond de 4 maanden weer nachtvoedingen willen. En dat kan ook wel vaker gebeuren. ;) Er is niets mis mee om even af te wachten wat je kindje wil maar als het honger heeft zou ik het zeker lekker voeden. 4 maanden is nog zo klein!

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Als mijn dochtertje huilt in de nacht, dan ga ik even bij dr kijken, als ze met dr handjes bij dr mond zit heeft ze vaak honger, soms ligt ze gewoon een beetje te piepen in dr slaap. Dan laat ik dr liggen en vaak slaapt ze binnen 5 minuten. Honger dat hoor je wel, want dan blijven ze huilen. In ieder geval de mijne wel :D

5. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja het blijft hier altijd moeilijk. Het gebeurt namelijk zelden dat meneertje in de nacht echt wakker word.
    Dus weet dan vaak niet goed wat ik moet doen.
    Heb nu dus voeding gegeven, maar had beter misschien nog even kunnen wachten.
    Ach we zullen zien, vanaf nu ga ik er niet zo vlot naar toe 10 tot 15 min wachten als hij dan nog huilt dan ga ik kijken wat er is.
    Eigenlijk zijn we verwend want de kleine man word bijna nooit wakker in de nacht. Dus als dat wel het geval is dan zitten we altijd even vreemd te kijken.
    Maar hij haalt het alweer goed in, heeft van 9.30 tot 11.30 geslapen en ligt nu ook al vanaf 12.50 :) Dat scheelt want anders had hij het op het einde van de dag en begin van avond in moeten halen en was hij dus extra vroeg in de nachtmodus gegaan dat zal nu wel meevallen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou zeker kijken of je hem even kunt laten liggen (niet laten krijsen natuurlijk).. mijn kids hebben nooit meer een nachtvoeding gehad na 2 maanden en daar ook nooit om gevraagd (ook niet rond 4 maanden).. het kan wel een teken zijn dat je overdag iets meer voeding moet gaan geven.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind 10 a 15 minuten persoonlijk wel erg lang... Dat zou mijn keus niet zijn.
    Zeker een kindje dat normaal altijd de hele nacht slaapt zal niet zomaar wakker worden naar mijn idee.

8. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij huilt dan niet echt heel erg, maar geeft zo nu en dan een geluidje.
    Ik denk namelijk dat ik vannacht veel te snel ben wezen kijken.
    Maar ja dat is het zorgelijke in me ;)

9. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond was het weer een paar keer raak.
    Hij heeft wel een prima dag gehad na die onrustige nacht van gister.
    Hij ging om 19.30 naar bed, lekker vroeg dus. Om 22 uur was het huilen! Echt heel heftig huilen, dus ik ben wezen kijken, was geen honger, geen vieze luier. Maar hij is verkouden en volgens mij had hij daar nogal last van.
    Dus heb hem opnieuw ingestopt en een kusje gegeven en ben weer weg gegaan. Hij heeft nog 1 huiltje gedaan en was toen stil.
    Om 23.15 weer een keer 1 huiltje en meteen weer stil en hetzelfde om 00.25, ben beide keren niet wezen kijken omdat het meteen weer stil was.
    Volgens mij is hij gewoon een beetje ziekjes en word hij daarom in de nacht wakker.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Die kans zit er dik in! Veel beterschap!

11. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hier gaat de kleine tussen 7-8 naar bed...elke avond (hij gaat gewoon huilen als hij naar bed wil)...

Soms wordt ie ineens huilend wakker...en dan is er niets maar is hij zijn speentje kwijt...maar soms droomt ie gewoon...

Heb ook wel gehad dat hij verkouden was...en dat ie schrok doordat hij niet meer door zijn neusje kon ademen....heel gedoe om zijn neusje schoon te maken...maar daarna sliep hij lekker verder...

Hier sinds 4 maanden geen nachtvoeding meer...moest hem al een maand wakker maken voor zijn fles van 22.00 dus die was er toen gelijk af...en als hij wakker wordt 's nachts...of een aai over de bol en zijn speentje en meneer slaapt weer

12. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik voed altijd als ze 's nachts nog een keer wakker wordt. Doe dit dan wel zo rustig mogelijk, geen grote lampen aan, niet hard praten maar alleen fluisteren, etc. Zodat het wel duidelijk blijft dat het nacht is. Daarna slaapt ze ook weer heel snel.

Deel Deze Pagina