Vaste hapjesvraag.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sterre82, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn jongste zoon was gister 4 maanden. Nu probeert hij al 2 weken alles wat bij zijn mond in de buurt komt op te eten. Hij hapt écht overal naar :( Hij kwijlt er ook erorm bij. Mijn oudste heeft dit nooit gedaan dus ik vroeg me af of de jongste soms al toe kan zijn aan fruithapjes e.d.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Is heel normaal voor die leeftijd. De tong is het sterkste zintuig waardoor een baby op een bepaalde leeftijd alles wil ontdekken met de tong.
    Betekend zeker niet dat hij al klaar is voor eten. Ik vraag me altijd af hoe een kindje zelf kan aangeven klaar voor iets te zijn dat hij helemaal niet kent. ;)

Zolang hij tevreden is zou ik persoonlijk echt nog niet beginnen aan fruithapjes.

3. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    #3 JustMe86, 29 dec 2011
    Laatst bewerkt: 29 dec 2011
    Hey hey!

Hier deed de kleine dat ook al heel vroeg...ook zijn speen uitspugen, vingertjes sabbelen, naar alles happen, en alles in zijn mond...en heel goed naar ons kijken als wij eten... (de kleine krijgt FV)

Met 4 maanden maar eens geprobeerd en begonnen met fruit. En meneer vond zijn peertje geweldig, wilde bijna het hele potje eten (vond ik geen goed idee)...nu eet hij fruit, groente en pap...

Als je wilt nu wilt bijvoeden, probeer het gewoon een keertje (en dan geen banaan)...als de kleine het niets vind, laat ie het wel weten...Bij ons was het een succes...na 2 weken zijn we er groente bij gaan doen (vond ie minder)...

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Geef je borstvoeding? Dan zou ik wachtten tot 6 maand, anders gaat het ten koste van je bv.

Ook als er allergieen voorkomen in je familie zou ik wachten.

Als je kv geeft dan is dat geen issue, ik ben zelf ook rond 5 maand begonnen,Mart vond het heerlijk! Hij was een hongerige baby en had niet genoeg aan z'n melk..

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier sluit ik me ook helemaal bij aan.

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey sterre :D jullie kleine man ook al weer 4 maanden!

als je gaat beginnen kun je volgens onze kinderarts het beste beginnen met groente's dit omdat dit het "rustigst" voor het buikje is

dan wel groente als bloemkool/spercieboontjes ofso :)

groetjes!

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mijn dochter deed precies hetzelfde rond die leeftijd :) Geen idee of ze al toe was aan vast eten, ik zelf vond het nog wat aan de vroege kant (darmpjes zijn vaak nog gevoelig met 4 maand).

Ik ben toen ze 5,5 maand oud was begonnen met eerst wat groente. Omdat fruit natuurlijk vaak wat zoeter is, kunnen ze groente af gaan slaan.

8. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik zou je gevoel volgen of je al wil beginnen met bijvoeding. Ik ben met vier maanden rustig aan begonnen. Mijn dochter reageerde er goed op. Ik gaf geen borstvoeding, maar er komen wel allergieen bij mij voor. Dus of ik er echt goed aan deed? Maar mijn gevoel was er goed bij.

Of het kwijlen en happen een teken is van klaar zijn voor eten, zou het niet kunnen dat hij tandjes krijgt? Mijn dochter ging daar ook zo van kwijlen en overal op willen bijten.

9. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter was ook aan het kwijlen en overal op aan het kouwen. Het bleken tandjes te zijn. Hou dit ook in de gaten.

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Meiden, bedankt voor jullie antwoorden. Ik kijk het nog even af en dan kunnen we in het nieuwe jaar gewoon even rustig gaan kijken wat hij ervan gaat vinden :) Ik geef trouwens geen bv meer dus dat kan niet verstoord worden.
    Aan tandjes zaten wij ook te denken maar we voelen en zien nog niks.

Hey mupet :D Hoe is het met jou kleine man?

Deel Deze Pagina