Wel of niet uitje naar het buitenland? Hoe staan jullie daar in?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Syane, 29 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan93

Maan93 Niet meer actief

Hier buiten te horen, zijn er hier veel mensen in essen/kapellen/Kalmthout/moerkant etc geweest.

Aangezien heel de dag al non stop ' illigaal' vuurwerk afgestoken word.

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Zonder alles gelezen te hebben hoor :)

Ik vind het kinderachtig om over de grens te gaan shoppen. Je kunt alles, maar dan ook echt bijna alles online bestellen. Het is gewoon niet de bedoeling dat je dan toch de grens over gaat om voor je eigen gerief lekker te gaan winkelen. Tanken bv vind ik een ander verhaal.

Ik ben van mening dat de enige oplossing nog altijd bij onszelf ligt. Het virus verspreid zich alleen bij contact met anderen. Zoek het dan gewoon niet op.

Mamafiets en Suzy85 vinden dit leuk.
  3. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ooit over nagedacht hoe men in de achterkant van een webshop bovenop elkaar staat om alle orders in te pakken en verwerken? Daar zijn net zo goed uitbraken van Corona. Corona gaat ook nooit meer weg, we moeten ermee leren leven, winkelen, vakantievieren, naar school gaan etc.

Spectre, Zxcvb, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, dat zal ook wel zo zijn. Helemaal alles uitbannen kunnen we ook niet. Maar werkenden (die dat dus moeten) of winkelend publiek (die dat niet hoeven) vind ik wel een verschil van mentaliteit zeg maar ;)

5. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Lokale winkels zijn ook essentieel. Voor leefbaarheid van wijken en steden, werkgelegenheid en zelfs voor de waarde van je koophuis is belangrijk wat de voorzieningen in jouw omgeving zijn.

Degene die winkelt doet dat bij iemand die ook een inkomen nodig heeft voor zijn familie en dat doet door simpelweg z’n handjes te laten wapperen. Niemand is hier crimineel in dit voorbeeld.

nelta vindt dit leuk.
  6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Maar het ging in deze om mensen die voor hun plezier over de grens gaan winkelen, niet om de essentiële aankopen bij lokale winkels.

Deel Deze Pagina