een moeder is niet alleen iemand die je gedragen en gebaart heeft. een moeder is iemand die er onvoorwaardelijk is voor zijn kind door dik en dun. die altijd het beste wil voor haar kind en hier alles voor overheeft. die zichzelf kan wegcijferen voor haar kind, dan pas mag je iemand moeder noemen vind ik als dit door omstandigheden e.d. niet lukt kan je er niks aan doen, maar wat ik kort uit jouw verhaal begrijp is ze dit niet voor jou denk dat je je meer gaat ergeren en bang bent wat ze nu weer zal bedenken dat dat je hier plezier aan beleeft. ik zeg dus niet doen veel plezier op je bruiloft
ik heb niet heel je verhaal gelezen. maar als het telkens zoveel strijd is tussen jullie dan zou ik haar niet uitnodigen. het is jullie dag en geniet daarvan.
Wat vreselijk voor je dat je moeder aan haar eigen behoeften denkt en niet aan die van jou. Je gaat trouwen, denk aan jezelf, gun jezelf dat. Zij denkt niet aan jou maar aan zichzelf. Heel spijtig, maar de realiteit. Deze dag is van jou. Veel geluk in je huwelijk!
Na alles wat er dus duidelijk al is gebeurd ,snap ik eigenlijk niet dat je er überhaupt nog over nadenkt?? Het is jullie dag en daar moet je van genieten!!
Ik zou haar niet uitnodigen, je doet het niet voor jezelf maar voor je moeder. Je bent al nerveus op de dag zelf en zal alleen maar meer gespannen zijn omdat je weet dat je moeder er zal zijn en daardoor zal je niet kunnen genieten. Kies op deze belangrijke dag ook voor jezelf, laat haar er niet bij zijn.
Ik zou het niet doen. Ik denk dat het niks toevoegd aan de dag en alleen voor onrust zal zorgen. Ze heeft der kans gehad om moeder te zijn en oma. Blijkbaar is het haar manier of niet. Nou dan maar niet. Het is jou dag
Het lijkt mij echt geen dilemma. Laat haar lekker thuis! Op zo iemand zit je toch niet te wachten op een van de mooiste dagen van je leven?
Ik kan me jouw argumenten best voorstellen. Maar je bruiloft is nou bij uitstek DE dag dat je echt alleen even aan je eigen gevoelens moet denken. Dit moet toch een geweldige dag gaan worden, en daar kan je echt geen afleiding of negativiteit bij gebruiken. Ik zou haar dus niet uitnodigen. Gewoon lekker genieten van de dag, en je echt helemaal nergens druk over maken. Zo hoort het op je bruiloft, en als je je moeder uitnodigt haal je toch een 'storende factor' binnen. Niet doen dus!
Dank jullie wel! door jullie is mijn twijfel weg en kan ik haar zonder schuldgevoel gewoon NIET uitnodigen. Wij gaan over 2 weekjes lekker genieten van deze bijzondere dag en ik heb er nu al zin in!
Ik interpreteer je bericht als volgt; dat het nog best wel eens zou kunnen zijn dat ze op zo'n mooie dag nog verhalen op gaat hangen over wat voor vreselijke moeder je wel niet zou zijn. Alles wat ze negatief over je vindt, alles wat ze over je denkt kan er allemaal uitkomen tegen andere gasten op je bruiloft. Ik zou het zelf dus niet doen. Ik zou het niet kunnen verkroppen dat ze op mijn mooie dag dat soort rottige dingen zou kunnen gaan zeggen.