Nazorg tattoo

Discussie in 'De lounge' gestart door Mystiek, 29 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Genoeg ervaringsdeskundigen hier toch?

Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste tatoeage laten zetten. Hij staat op mijn schouderblad. De instructies voor verzorging zijn wel duidelijk, maar de tatoeëerder heeft mij ook aangeraden om beha bandjes te vermijden in verband met snijden (ik draag ze nu gekruist zodat ze erlangs lopen), en met sporten moet ik natuurlijk ook wat voorzichtiger zijn. Hoe lang zou ik rekening moeten houden met beha bandjes, en hoe zit het nou precies met sporten?

Betreft dat sporten: ik vraag me vooral af wanneer ik weer veilig over mijn schouder kan rollen zonder risico op beschadiging. Uiteraard gaat het om rollen met beleid; mijn gewrichten overleven het ook graag.

Wat me verbaast is dat ik zo weinig last heb van de plek. Ik had verwacht dat het wat meer zou branden en jeuken. Is dat een goed teken dan? Het maakt het wel lastig om er goed om te denken.

2. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    De eerste weken zijn het belangrijkst, na een week of 2 gaat het vervellen en dan is het jeuken ook het heftigst.
    Het belangrijkste is dat je de tattoo vettig houdt en er niet aan krabben of prutsen.
    Vandaar ook dat de bhbandjes beter niet over de tattoo heen gaan, dan kunnen de korstjes te snel loslaten!
    Succes ermee!

Mystiek vindt dit leuk.
  3. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ahhh, gewoon wat meer geduld dus. :D

Suuster vindt dit leuk.
  4. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Geduld is verschrikkelijk lastig :roflmao::roflmao:
    En wat betreft je rol-vraag: je voelt vanzelf wel wanneer dat fijn voelt. Als je er geen last van hebt.. lekker rollen​

Mystiek vindt dit leuk.
  5. Masky

Masky Actief lid

11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Ik had altijd als de korstjes er af zijn, dan kun je het als het goed is niet meer zomaar beschadigen.

Mystiek vindt dit leuk.
  6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Mijn hele rug staat vol en heb werkelijk nog nooit rekening gehouden met de bh bandjes. Als je een goede bh hebt blijven de bandjes op hun plek en snijden ze ook niet. Gewoon normaal dragen kan geen kwaad.

Ook dat rollen kan geen kwaad. Je moet wel heel gek doen wil je je tattoo beschadigen.

Mystiek vindt dit leuk.
  7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Dit eigenlijk! Mijn rug staat ook vol en ook nooit rekening gehouden met de bh bandjes.

Mystiek vindt dit leuk.
  8. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Hier ook een tattoo op 't schouderblad, maar altijd gewoon m'n bh normaal gedragen.

Jeuken zal ie waarschijnlijk loop vd tijd nog wel gaan doen. Goed blijven smeren en niet krabben!

Mystiek vindt dit leuk.
  9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb er vorig jaar eentje op de wchouder laten zetten en ik dacht ook dat ik meer pijn ofzo had moeten voelen. Helemaal niet eigenl8jk. Smeerde een werk of vier twee keer daags met calendulan en had later wel wat jeuk. Maar verder niet. Zaterdags geplaatst, dinsdags weer sporten. Sauna en zeemmen heb ik wel een week of zes mee gewacht. Bh bandjes? Niets van gehoord of gevoeld. Wat heb je laten zetten?

Mystiek vindt dit leuk.
  10. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oké, het valt dus allemaal wel mee. Bijzonder, want ik zie overal op internet de tip om vooral heel goed uit te kijken met sporten. Maar waar je voor uitkijkt laten de meeste websites in het midden.

@justme1974 , ik heb een boom laten zetten met de naam van mijn zoon erin.

11. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.267
    8.713
    113
    Vrouw
    Ik heb afgelopen November mijn eerste tatoeage laten zetten op mijn onderarm. Ik heb er ook echt nauwelijks iets gevoeld nadat ie eenmaal stond. Dus dat zegt niks. En wat ik merkte is dat elke site iets anders zegt. Zo las ik bijv op veel sites om vaseline te gebruiken, terwijl dit te vet is en de huid niet laat ademen.

Mystiek vindt dit leuk.
  12. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Het verschilt heel erg per persoon hoelang het duurt dat het geneest mijn lichaam is er namelijk niet zo blij mee en doet dat aardig traag .

Mystiek vindt dit leuk.
  13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik moest echt 3x lezen voordat ik doorhad dat het schouder moet zijn ;)

Suuster vindt dit leuk.
  14. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
    De zin wordt er wel veeeeeeel leuker door

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    OMG... ja joh..dat was een heel gedoe hoor..een tattoo op de wchouder:roflmao::roflmao::roflmao:

Schouder..het moest de schouder zijn...

Suuster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina