Wel of niet vaccineren - beide kanten belichten

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Dubbelgeluk, 17 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Genetisch gemodificeerd is het idd, maar dat is heel wat anders dan gentherapie.

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    nou kijk weer wat geleerd :thumup:

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier een heel helder filmpje hoe het precies werkt. Van een betrouwbare bron.

Emilie69 vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, ik vind t ook ingewikkelde materie hoor!

5. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Voor mij was het best duidelijk. Vaccineren helpt duidelijk in het terugdringen van de ziekenhuis- en IC opnames. Doordat deze zo hoog waren zaten we in lockdown en lag veel stil. De maatschappij moet weer zsm verder draaien dus moeten we zsm uit de lockdown. Middenstanders moeten weer een boterham verdienen, jongeren moeten weer normaal kunnen leven, sporten moet weer kunnen, alle medische hulp (ook psychische) moet weer normaal gaan draaien, kinderen moeten elke dag naar school kunnen, etc..

Ik weet even niet meer wie het was, maar wanneer ik in het topic voor de niet vaccinerenden onder ons lees dat iemand kinderen heeft die psychisch in de knoop zitten en nog lang niet aan de beurt zijn voor hulp maar ook tegen vaccineren is begrijp ik dat ook echt niet. Als iedereen er zo over denkt blijven de ziekenhuis opnames nog wel even hoog, blijft het land in lockdown en duurt de hulp die je wilt ontvangen alleen maar langer...Maar ik voel mij niet vrij om daar na te vragen ik dat topic en weet nu dus ook niet meer wie het was :oops: Geen kritiek dus maar echt een vraag.

Mamafiets vindt dit leuk.
  6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.589
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je @tuc bedoeld?

tuc vindt dit leuk.
  7. rocketscience

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Maar zo denkt niet iedereen er over. Er zijn al hartstikke veel mensen wél gevaccineerd. De mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn absoluut in de minderheid.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zou ik geweest kunnen zijn. Overigens ben ik niet tegen vaccineren. Ik heb om verschillende redenen mijn twijfels.
    De belangrijkste reden dat ik (nog) niet vaccineer is puur voor mijzelf. Ik heb vanwege werk zoveel contacten dat ik het risico na 1,5 jaar te verwaarlozen vind. " Je doet het voor een ander" daar ben ik dus niet gevoelig voor, want met zn allen geldt alleen als het om Corona gaat en de rest van de kwetsbaren mogen het straks weer uitzoeken. Komt bij dat ik helemaal niet overtuigd ben over het vaccineren mbt Corona.
    Daarnaast vind ik dat er ook met volle ziekenhuizen zeker andere keuzes gemaakt hadden kunnen en moeten worden tav onze jeugd. Dat is niet 1 op 1 aan elkaar gelinkt.

Anouk2005, juf1987, zonnetje2015 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Villa Kakelbont

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Zou kunnen inderdaad!

Begrijp ik nu goed dat je bedoelt dat mensen zichzelf niet willen laten vaccineren (en dan bedoel ik niet om medischeredenenof geloofsovertuiging), maar wel graag zien dat anderen dat doen zodat zijzelf of hun kind kunnen meeliften op de voordelen daarvan en weer naar sport, school, bioscoop, restaurant kunnen? o_O

Als ik dat goed begrijp wil ik wel delen welk woord wij daar thuis voor gebruiken: egoisten :o:

10. Villa Kakelbont

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie, fijn! Ik geloof dat ik je begrijp en denk dat we daar gewoon anders over denken en dat mag natuurlijk ook gewoon.
    Ik hoop van harte dat jullie snel de juiste hulp krijgen!

tuc vindt dit leuk.
  11. Villa Kakelbont

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Nog een toevoeging: Ik vind trouwens wel dat gedurende de lockdown er te weinig aandacht is geweest voir mensen die op een andere manier dan Corona kwetsbaar waren. Maar dat is voir mijn geen reden om nu niet te vaccineren, maar juist een stimulans om zo snel mogelijk deze sh*t achter ons te laten en ook die groep te zsm te kunnen ondersteunen.

juf1987, Zxcvb en Mamafiets vinden dit leuk.
  12. rocketscience

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Hier gaan we weer. Waarom nou weer zo’n toon?

Nee ik laat mij niet vaccineren en nee ik ben niet bezig met mensen die zich wel laten vaccineren om even lekker op hun vaccinatie mee te kunnen liften.

Jij schetst een situatie die niet aan de hand is, ik leg alleen uit wat op dit moment de werkelijkheid is.

Loufoque vindt dit leuk.
  13. Villa Kakelbont

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Wat is er mis met mijn toon? Ik vraag verduidelijking of ik echt goed begrijp wat jij bedoelt. En kennelijk is dat zo gezien deze reactie. Dan vind ik dat dus echt egoïstisch. Waarom mag ik dat niet vinden? Dat vind ik dan weer een nare toon :o:

14. rocketscience

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    In dat geval volg ik je echt niet. Jij schrijft: ‘als iedereen er zo over denkt… etc’. En ik geef aan dat niet iedereen er zo over denkt want er zijn hartstikke veel vaccinaties gezet. Waarom praten over een situatie die niet aan de hand is?

En wat is er nu mis met mensen zoals ik die zich (nog) niet willen laten vaccineren?

Wat betreft je toon, ik vind het jammer dat je er dan meteen bij moet schrijven hoe jullie ‘dat soort mensen’ thuis noemen. Totaal onnodig en voegt voor mij niks toe maar als jij dat graag kwijt wil, be my guest.

15. Villa Kakelbont

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Wanneer je ervoor kiest om niet te vaccineren omdat je bang bent oor naalden of mij apart dat je binnen 24 uur dood neervalt, een chip ingespoten krijgt of magnetisch ervan wordt. Prima. Ik heb in mijn directe omgeving gezien wat angsten en angststoornissen kunnen doen met iemand. Dan ga ik daar met alle liefde als gevaccineerde omheen staan.
    Maar als je ervoor kiest om je niet te laten vaccineren omdat je geen zin hebt in een prik in je arm en er toch genoeg anderen zijn die het doen en ik dan toch wel kan doen wat ik wil.... ja dan vind ik daar iets van.

Maar we worden het vast niet eens en denken er gewoon anders over. En wat mij betreft mag dat ook hoor.

16. rocketscience

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Dit heb ik ook nooit gezegd. Deze motivatie om niet te vaccineren heb ik het dan over.

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen?

@Pleegmoeke zegt dat ze mensen die zelf niet willen, maar wel hopen dat anderen het doen, zodat ook zij van de voordelen kunnen meegenieten , egoïstisch vind.
    Daar ben ik het wel mee eens. Niet de lasten, wel de lusten.

Maar als jouw reden een andere is, dan ben jij dus geen egoïst. En hoef je dus ook niet gepikeerd te reageren.

Villa Kakelbont vindt dit leuk.
  18. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    #38 Jacy82, 17 jun 2021
    Laatst bewerkt: 17 jun 2021
    Ik heb even dit stukje genomen omdat er veel instond wat vragen bij me oproept. Vat het niet als aanval op jouw stukje op. Ik ben het zeker met dingen eens, maar ik vraag me dan weer dingen af daarover. Mijn eigen inbreng dus onderstreept

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    respect voor elkaar is bij jou ook ver te zoeken zeg!
    Je bent iemand gewoon aan t uitschelden..

20. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.605
    1.732
    113
    Dit heeft mijn man ook heel erg. Hij voelt een bepaalde druk om zich te vaccineren, waardoor hij juist veel weerstand voelt tegen de vaccinatie.

Ik ben inmiddels gevaccineerd. Vaccineren is niet de enige manier om uit deze crisis te komen, maar wel de snelste. Ik geloof echt dat we op deze manier alle zorg weer zo snel mogelijk kunnen oppakken. Dat alle maatregelen zo snel mogelijk opgeheven kunnen worden. Ik heb veel vertrouwen in de medische wetenschap, heb geen angst voor vaccineren (in het algemeen) en verder geen principiële bezwaren of bezwaren ivm geloof.

Wat betreft het vaccineren van kinderen tegen corona.. ik vind dat kinderen onevenredig hard geraakt zijn door de coronacrisis. Ik vind het ook niet aan hen om ons allemaal uit deze crisis te helpen. Daarnaast vind ik het verstandiger om de vaccinaties die overblijven nadat iedere volwassene zich heeft kunnen vaccineren te doneren aan landen die nog niet voldoende vaccinaties hebben. Zodat we ook daadwerkelijk met de hele wereld uit deze crisis komen.

nelta, Mamafiets, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina