Wel of niet vaccineren met coronatijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PerfectLittleTwin, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Oké, kan er niet heel veel op in gaan, maar de corona is heel dichtbij geconstateerd. De kans dat ik wordt besmet is 'aanwezig'. Mijn kinderen moeten vandaag een vaccinatie (14 maanden prik) ze zijn over 2 weken 17 maanden oud. Ik twijfel omdat stel, ik word besmet, en geef het over aan mijn kinderen, kunnen ze dit ziek zijn aan met de tijd dat hun de vaccinatie hebben gehad?
     
  2. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ik zou CB bellen en vragen om het 2 weken uit te stellen. Als je dan nog niet ziek bent weet je zeker dat je het niet hebt en zou ik ze alsnog laten vaccineren:)
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Moeilijk. Maar die 14 maanden prik is toch ook de meningokokken prik? Die is op zich wel belangrijk ivm hersenvlies ontsteking.
    Ik zou inderdaad ook even bellen met een consultatie bureau.
     
  4. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Ik heb gebeld:

    Het crisisteam zei het volgende:

    "Kinderen zijn een erg kwetsbare doelgroep, wij weten niet hoe de kinderen reageren op het coronavirus. Echter mogen wij niet aanraden om wel of niet te vaccineren omdat het RIVM nog met het onderzoek bezig is voor kinderen."

    Wij hebben dus besloten dit uit te stellen.
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb een brief gekregen vanuit de Rijksoverheid waarin staat dat het van belang is vaccinaties wel door te laten gaan.
    Ik zou het echter in jou situatie wel 2 weken uitstellen.
     
  6. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Die reactie staat wel bijna haaks op de brief van RIVM ja, die adviseert ze te laten doorgaan, tenzij verkouden/hoesten etc.

    Zou in jouw specifieke geval ook uitstellen, maar zou dan zelf over 2 weken gaan. Wij gaan vanmiddag. Maar ik heb wel makkelijk praten, mijn man en ik werken verplicht thuis en komen met niemand anders in aanraking, waardoor de kans op besmetting de komende weken bijna nul is. Dus heb ik juist graag dat hij de vaccinaties nu krijgt. Als we straks weer allemaal langzaamaan gaan 'reizen' / bewegen door NL, dan is de kans op besmetting weer groter.
     
  7. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Het advies van de WHO was om alle vaccinatie voor kinderen tot 2 jaar door te laten gaan. Hier werd in bijzonder aangeraden de "cocktail" met de mazelenprik door te laten gaan, omdat de mazelen weer in opkomst zouden zijn en die ziekte ook heel ernstig kan verlopen.
    Voor oudere kinderen zou het zonder probleem een paar maanden uitgesteld kunnen worden (als ze tot nu toe alle vaccinaties volgens schema hebben gehad).
     

Deel Deze Pagina