(groei) pijn!!! en onrustig snachts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Crazy angel, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Om soms gek van te worden.
    Al vanaf dr 2e jaar heeft ze last van pijn in dr knieeen en/of benen..
    Ze krijst dan de boel bij elkaar, schopt en tiert, is niet aanspreekbaar.. Drama.
    Soms word ze dan wel 3 x wakker per nacht in extreme gevallen.

Het gebeurt een paar keer per maand, laatste tijd iets meer.

Ik begon met een homeopatisch zalfje kopen voor dr benen, dacht dat helpt.. niet echt

toen begon ik maar aan pijnstilling te denken, heb zetpillen gekocht en paracetamol.
    ze wilde al de zet pil nooit. maar nu me dame zo wijs is en sterk is (inmiddels 4.5 jaar) is het een drama op zich al.
    ook paracetamol wil ze niet, in geen enkele vorm..

Help! Ervaringen hiermee gezocht. En advies en tips. Alvast heel erg bedankt.

2. Nijntje

Nijntje Actief lid

8 nov 2008
    180
    0
    0
    Onze oudste dochter heeft hier ook al jaren last van. Ik herken alles in je verhaal inclusief het stukje over de zetpillen.......
    Wat uiteindelijk een beetje hielp was massage van haar beentjes en haar goed warm houden 's nachts. Veel succes!

3. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ben je al eens bij de huisarts geweest? Want groeipijnnen die al 2,5 jaar duren lijken mij toch niet echt normaal. En dat je kind daarom dagelijks paracetamol krijgt lijkt me ook niet echt gezond. ik geef eerlijk toe, ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het wel eens na laten kijken. Succes!

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    @mamalin83, ze krijgt het ook niet dagelijks, ze heeft het een paar keer in de maand.. en ben ermee naar de huisarts geweest toen ze 2 was en naar het cb.. er was niks aan de hand zeiden ze toen..

5. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Vervelend zeg... Heb helaas geen tips voor je. :( Beterschap!

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pacetamol met een smaakje? Bij ons is een zetpil ook niet te bespreken met de oudste. Sinaspril gaat er met een flinke slok drinken wel in. Wat bij hem nog wel helpt is bij de eerste pijn masseren, en dan vooral strekoefeningen voor de kuit (rechte voet en dan tenen naar knie op laten trekken of licht tegen de voorvoet duwen).

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hier ook eentje met groeipijnen. Je doet er heel weinig aan en kan idd jaren duren. Wij wrijven alleen en na kwartier gaat ze weer slapen. Vaak kan je ook niet meer doen, dan wrijven, benen strekken en warm houden. Paracetamol krijgen we er niet in, al zouden we dat willen.

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Is niets aan te doen, mijn dochter is nu 11 en heeft het ook vanaf haar 4e. Janken zo'n pijn kan het doen.
    Je kunt extra vitamine D proberen.

Deel Deze Pagina