Ik merk dat veel mensen met dezelfde problemen zitten... dus ik dacht, waarom bespreken we niet meteen het gedichtje? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe doen jullie dit? Door andere kaartjes te bekijken? Door te surfen op het net? Zelf gemaakt gedicht? Wil je jouw gedichtje delen? Graag! Misschien halen andere daar inspiratie uit.... Ook de "bezoek/rust-tijden" hoe willen jullie dat op het kaartje zetten? Gewoon simpel: "mama en ik rusten van .... tot ...." of doen jullie dat ook in dichtvorm. Wij willen dus dat laatste. Er is wel 1 ding wat sowieso op het kaartje komt, we kwamen dat tegen in het begin van onze zwangerschap: Hoera het is gelukt ... Ik ben op mijn verjaardag geboren
We hebben vorige week een proefdruk laten maken. En hebben dit gedichtje gebruikt omdat onze zwangerschap echt een grote verassing was en we dit gedichtje dus best passend vonden: Er werd gehutseld en gefrutseld, zo ben ik in elkaar geknutseld eerst konden ze het niet geloven maar waren de schrik zo te boven ze vinden mij heel erg mooi en klein en kunnen haast niet omscrhijven hoe blij ze met me zijn. Boven de naam hebben we staan: Met grote vreugde delen wij u mee dat wij voortaan kinderbijslag mogen ontvangen voor En boven de adres gegevens staat: Wil je mij zien? Eerst bellen, anders slaap ik misschien.
Deze stond er bij ons op! Ooiervaar? Niks ooievaar! Papa heeft met mama gestoeid, uit hun liefde ben ik gegroeid!
wij hebben mooie stukjes genomen uit liedjes als 'gedichtje'. en aan de andere kant 'trots, blij en gelukkig!' (bij de eerste) en 'Hoera T. heeft een broertje!' (bij de tweede) de naam van ons kindje datum gewicht, lengte adresgegevens verder niets over rusttijden oid, maar wij houden van simpel... bij de oudste hadden we deze tekst: 'dan gaan we morgen samen spelen gaan we lachen in de zon ik zal je zingen van het leven hoe dat pas bij jou begon' en bij de jongste hadden we: 'het maakt me mooier dan ik kan zijn het maakt me beter het maakt me klein het zit in jou, het zit in mij het is ons kind, het hoort erbij' nu moeten we binnenkort maar eens wat gaan maken voor onze derde wonder
Voor ons Vlindertje hadden we dit voorzien: Voor jou alleen het allermooiste, Voor jou alleen het allerbeste Voor jou alleen de allerdikste zoen Daar zullen wij ons best voor doen En onze dochter had: De mooiste woorden kunnen niet vertellen Hoe prachtig en mooi je bent En de sterren konden niet voorspellen Hoe dankbaar en blij we met jou zijn Vingertjes, teentjes, alles is compleet, We vertellen heel trots hoe je heet En voor bezoek Op wie zij het meeste lijkt, Het is best dat je zelf Deens kijkt, Maar wel even bellen Voor je jezelf voor komt stellen
Zoveel geluk Zo klein verpakt! of Een kleine afdruk maakt vaak een grote indruk of Onze droom Een kind Ons kind Een droom of Een wonder in een wiegje Zo onvoorstelbaar klein Een wonder in een wiegje Te mooi om waar te zijn.
Bij onze zoon hadden we: Korte beentjes, Miniteentjes, lachend mondje, pamperkontje. Welkom, lieve kleine ukkepuk, jij bent en blijft ons meesterstuk. En boven zijn naam: Hoera! Ik ben op mijn verjaardag geboren .. Bij onze dochter hadden we: (broertje was inmiddels overleden) Ontmoet een vlinder in je leven, en begroet hem met een lief gebaar. Weet dan lief klein zusje, ik ben altijd daar! En boven haar naam: Trots en blij met een dochter als jij .. Maar ik weet nog dat we het bij beiden ontzettend lastig vonden al die leuke teksten! Succes
Ik heb er zelf 1 gemaakt. En wat betreft bezoek tijdens enz. heb ik er niks op gezet, want heb ze pas na 6 weken laten drukken en verstuurd, hahahaha
Twee harten, een liefde Uit liefde, een hart Op de beide 'e'-s van 'een' moeten streepjes, maar dat lukt me ff niet op deze computer
Omdat ik niet zo van de gedichtjes ben eigenlijk hebben wij een simpele gekozen: Het begin van een nieuw leven, zo heel erg mooi en klein. Het is eigenlijk niet te omschrijven hoe blij wij met jou zijn. Het ging tussen die en deze: Er zullen handen zijn die je dragen En armen waar je veilig bent En mensen die zonder vragen Zeggen dat je welkom bent En deze vind ik ook leuk: je hebt 2 kleine handjes, geef ons er elk een. Dan leiden we je rond todat je zegt: "ik kan het wel alleen"
Onze tekst: Mijn wormpje hangt eraan Dus papa heeft z'n best gedaan Ook over mama mag ik niet klagen Zij heeft me al die maanden moeten dragen Vanaf nu leven wij in het ritme van ons kleintje Wil je ons bezoeken, geef dan eerst een seintje. Naam datum tijdstip gewicht Godallemachtigwatishijprachtig!!! Adresgegevens
bij ons: van allebei een beetje, ach wat ben ik toch een scheetje, mama en papa zijn zo blij, want ik lijk het meest op... MIJ! We hadden een super leuk kaartje: http://www.babydesign.be/components/com_virtuemart/shop_image/product/oogappel1_4d9a9e29c2c16.jpg dat is het online voorbeeldje veel complimenten over gekregen
Ik hou niet zo van allerlei rijmpjes....* persoonlijk he* Bij onze dochter hadden we 1 zin... "Het regent zonnestralen " Verder alleen haar naam. En geen dingen voor het bezoek of rusttijden. Nu weer 1 zin links in het kaartje Helemaal onderaan staat voor bezoek Welkom! Bel even. Geen rusttijden oid. En rechts zijn naam en onze adresgegevens....
Wij gaan de volgende erop zetten: Je hebt van 2 mama's 2 oma's gemaakt en vervulde hun tederste dromen je hebt van 2 papa's 2 opa's gemaakt alleen maar door bij ons te komen
Deze hadden wij ook op ons kaartje staan en voor het rusten: wij slapen van 1 tot 3 en na 10 houd papa het ook voor gezien
*huil*. Wat een prachtig gedicht voor jullie dochter. Heel mooi verwezen naar jullie zoontje!!! Wij hadden na een lange weg mmm en uiteindelijk 2 ICSI behandelingen: Lang gehoopt... Lang gedroomd... Liefdevol verlangend uitgekeken... Onze droom werd werkelijkheid! Nu krijgen we een tweeling (weer na mmm, 2 ICSI behandelingen), hebben ons er nog niet in verdiept. Maar welke ik heel mooi vind en wat bij mij nu op nr 1 staat: Twee paar oogjes ons aan, Wij weten het zeker: wonderen bestaan! En dan nog een simpele zin namens 'grote zus' ofzo Maar ben ook niet echt van die rijm-dingen, dus hoop nog iets beters tegen te komen
wij hadden het heel simpel gehouden met het gedichtje.. Het kindje van onze dromen, is nu eindelijk gekomen. en dat was het kort maar krachtig... en dat gaan we nu ook weer doen....
wij hadden deze in gedachten.. Na 9 maanden onschuldig zitten voor iets wat papa en mama hebben gedaan, heb ik dat stekkie op .. augustus verlaten om met zijn drietjes verder te gaan