Het enige waar ik over twijfel is dat je dit zegt in een ander bericht: We zijn niet ongepland zwanger, we wilden wel graag een kindje, maar ik waarschijnlijk meer dan hij. Daarom had hij zoiets van we hebben gewoon seks als we willen en als je zwanger wordt is dat leuk, maar als het niet zo is dan is het ook goed. Ik heb wel bewust aangestuurd op de vruchtbare dagen, maar dat wist hij. Ik heb groot op de kalender in huis een zonnetje getekend bij de dagen dat ik ovuleer. Voor de rest ga ik er vanuit dat alles gewoon klopt en ik heb al eerder mijn mening gegeven. Ik vind hetgeen jullie per app hebben besproken een heel mooi begin. Overigens, er wordt een hoop commentaar gegeven over het appen, dat dit "puberaal" zou zijn. Mijn man en ik praten ook héél véél over de app omdat we ons dan beter kunnen uitdrukken en niet constant de een aan het huilen is of de ander weer staat te schreeuwen. Bij ons worden 9 van de 10 ruzies via de app uitgesproken. En ja, dat zijn echt hele verhalen die we op de app hebben.
Maar ze vraagt toch advies in een topic met wildvreemden? Dan kun je er toch op rekenen dat niet iedereen het roerend met je eens is, dat is toch het risico van een forum.
Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik vind het puberaal. als je problemen hebt, dan moet je dat toch gewoon face to face uitspreken, dan houdt iemand zich maar in met schreeuwen (sowieso vind ik dat een zwaktebod) en de ander probeert de tranen te bedwingen.
Precies, daar is een forum voor. Op dit forum zitten duizenden leden, dan kun je ook zoveel verschillende meningen verwachten.
Makkelijker gezegd dan gedaan Er wordt hier in een hoop topics vaak gezegd: als je het niet kunt bespreken of moeilijk vind om te bespreken, zet het dan op papier! Nouja in dit geval is het geen blaadje met pen maar een telefoon en een vinger. We kunnen ook face to face praten maar vaak duren de onenigheden dan veel langer. Er zijn dan meer irritaties ofzo. De een klapt dicht, de ander heeft een temperament. Via de app (of een telefoongesprek i.p.v. face to face) kunnen we meer relativeren en rustiger in gesprek gaan. Uiteraard bespreken we het daarna wel nog face to face maar het "begin" is via app.
@booey Ipv te gaan roeptoeteren over de opmerkingen van anderen kun je ook zelf het topic terug lezen en zien dat ze zichzelf tegenspreekt! Ze heeft hulp nodig, zowel als het verhaal klopt als wanneer het uit haar duim gezogen is, en dat kan ze stukken beter gebruiken als een hand boven haar hoofd, want daar los je de problemen niet mee op!
Laten we wel netjes blijven in de bewoording naar elkaar toe! Dat je eerder hebt gezegd dat jullie elkaar al 3 jaar kennen en er bewust voor gaan helpt niet mee in het verhaal, dat begrijp je hopelijk zelf ook? Als je goed advies wilt dan moeten de feiten wel kloppen. Om antwoord te geven op je titel "wel of niet vechten voor mijn relatie?" Dat je überhaupt de vraag al stelt zegt mijns inziens al genoeg..
Ja, ik pik jouw reactie ertussen uit. Ik denk dat het juist wel raadzaam is om het topic eens op je gemak door te lezen. Vind het vreemd dat het verhaal van ts door een aantal, waaronder jezelf, meteen hier in twijfel getrokken wordt... vind ik kwetsend voor ts en onnodig. Ts geeft namelijk in een aantal postjes ook een aantal dingen gewoon toe. Ik heb wel 1 ding geleerd hier... ik zal nooit of te nimmer hier een serieus topic op dit forum of welk forum dan ook neerzetten... jeetje zeg... je wordt meteen door een aantal van hier voor leugenaar uitgemaakt. Fijn. Zit je al in de rats en krijg je dat er ook nog eens bij. Ik haak af in dit topic. Boomstam, het ga je goed.
Nou dat is dan in elk geval fijn. Ben wel benieuwd wat nu je plan is? Wat wil je zelf? En wat zijn je eerste stappen?
Amen. Er is een groot verschil tussen iemand vrijblijvend een advies geven of iemand kleineren en veroordelen. Zo'n complexe situatie als een relatie en alles wat daarbij komt kijken, wat daar invloed op heeft, wat de problemen veroorzaakt en in stand houdt, kun je niet op basis van een aantal berichten goed doorgronden. Dus je kunt best advies geven maar sommigen hier doen net alsof ze alle wijsheid in pacht hebben op basis van een aantal posts van TS. En mensen, stop toch eens met dat veroordelen! Iedereen maakt fouten, jong, oud, laagopgeleid en hoogbegaafd. De een meer dan de ander en de een grotere fouten dan de ander. Dat maakt niemand beter of slechter. Geef op een positieve manier opbouwende feedback, zoveel is dat toch niet gevraagd, zelf niet op een forum?
Ik kan de hand wel boven haar hoofd gaan houden en een reactie geven die ze graag wilt lezen maar zo denk ik er niet over Fijn dat het voor jou in ieder geval een les geweest is. Het ga je goed! Ik blijf nog even
Dames, N.a.v. de zoveelste melding over dit topic en het meerdere malen aanpassen van berichten i.v.m. persoonlijke aanvallen doen we dit topic dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl