wel of niet vechten voor mijn relatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door boomstam, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik denk dat als ik zo je verhaal lees je er het verstandigste aan doet om hulp te zoeken zodat jij hulp krijgt, de vader van je kindje hulp krijgt en jullie gezamenlijk kunnen gaan kijken hoe jullie kunnen voorkomen dat de kleine er de dupe van wordt en er voor de kleine een stabiele situatie gecreƫerd kan worden. Zijn gedrag valt niet goed te praten maar ook op jezelf is het een en ander aan te merken. En dat bedoel ik niet om je aan te vallen, maar om je te helpen. Ik neem aan dat als er straks iets met de kleine is je ook niet onder/op je bed wil gaan huilen ipv actie te ondernemen.
    Als jullie je leven op orde hebben is dat alleen maar in het voordeel voor de kleine. En ook dit bedoel ik niet negatief maar met op jezelf gaan betekent het niet automatisch dat je zelfstandig bent... En dat je psychologische hulp hebt gehad betekent ook niet dat je een psychische aandoening hebt, maar het betekent helaas ook niet dat je geen psychische hulp nodig hebt om te zorgen dat je je leven op orde krijgt! Die psychische hulp kan er juist toe bijdrage dat je leert omgaan met wat er op je pad is gekomen en wat er op je pad zou kunnen of gaat komen, juist zodat je psychisch stabiel bent en er beter/rustiger/opener mee om kunt gaan!

2. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    al die psychische hulp kan idd goed zijn. maar het slaat niet bij iedereen aan. ik wilde na een paar jaar wel door met mijn leven in plaats van elke week 'terug te gaan naar het moment'

Sporten heeft me wel echt geholpen. Bij boosheid en verdriet het eruit gooien. Helaas heb ik hier nu te lang mee gewacht en is het een hele opgaaf om van de bank te komen. maar het zou me wel helpen. Als is het alleen maar om uit de situatie te komen en op de sportclub te kletsen over koetjes en kalfjes en te ervaren dat er meer is in het leven dan dit kutgevoel.

3. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een nare situatie. Kies aub voor jezelf en je kind. Je vriend heeft momenteel te veel problemen waar hij aan moet werken. Zorg voor je eigen huis Enzo. Mocht het beter gaan met je vriend dan kunnen jullie altijd samen gaan. voor nu vooral je rust pakken.

Verder vind ik het ook raar dat je wordt afgebrand wordt op het forum. Juist voor je eigen privacy vind ik het niet vreemd dat een aantal zaken worden verdraaid. Lijkt me ook niet belangrijk voor het onderwerp.

Veel succes en wijsheid!

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je bedoelt zeggen wat in jouw straatje past en jij graag wilt horen? ;) Ervan uitgaande dat je idd de waarheid vertelt, heb je gewoon echt hulp nodig. Je komt ontzettend labiel over en lijkt ook geen verantwoordelijkheid te willen nemen voor je eigen onverstandige keuzes, je bent gewoon niet slim en heel egoĆÆstisch geweest om onder deze omstandigheden bewust zwanger te worden! :( Je 'vriend' spoort idd niet, maar je hebt hier zelf ook 50% aandeel in. Arm kindje...

5. Manoya

Manoya Niet meer actief

Helemaal eens, lees hier zelfs "de verwekker van het kind". Belachelijk!
    Eerst aan jezelf werken, aan je toekomst en je doelen. Hopelijk laat je partner jou in de tussentijd zien dat hij jullie relatie het vechten waard vind.
    Heeeel veel sterkte en liefde toegewenst. En niemand, maar dan ook niemand kan jou hier vertellen wat je moet doen, enkel tips.

6. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Voor mijn privacy is het idd de reden om de dingen net iets anders te schrijven dan ze zijn... juist omdat het allemaal best persoonlijk is.

Ik kan een huis krijgen met 2 slaapkamers, maar dit is best ver weg van familie. Als ik het alleen ga doen heb ik hen wel nodig...

Waar ik nu woon, 40m2 heb ik alles verplaatst en nu zouden een bed commode en boks kunnen passen. Voor het eerste jaar dus voldoende, en het is wel dichtbij mijn ouders en 150 euro goedkoper per maand. Uiteraard is dit relatief omdat mijn huursubsidie wellicht ook wat omhoog zal gaan maar daar heb ik mij nog niet helemaal in verdiept.

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.823
    4.057
    113
    Als je er voor kiest een kind op de wereld te zetten dan zul je dingen moeten doen die het minder leuk vind. Een als dat in jou geval betekend dat je dit toch weer moet doen dan moer dat maar. Dat ben jij je kind verschuldigd.

Misschien moet de hulp zich nu ook op andere sunweb duchten als toen.

Met naar de sportschool gaan los je andere problemen op. Niet de problemen van jou en je vriend. Maar goed dat zou iemand met jou "studie" toch moeten weten.

Nogmaals zoen ook hulp voor als het kind er is. Als dit nu al zo gaat tussen jullie dan vrees ik voor hoe het gaat als de stress van een baby er bij komt.

8. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Juist iemand met mijn opleiding zou zeggen dat therapie niet altijd het beste resultaat geeft.

Beweging staat echt op nr 1 remedies. Ook in de psychologie!

Bovendien ben ik niet zelf gestopt met de therapie, maar vond mijn therapeut dat ik meer baat had bij sporten en contact met anderen.
    Ik ga dus geen 'hulp' zoeken in die vorm, en zeker niet voor een relatie van 5,5 maand.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.823
    4.057
    113
    Niet voor een relatie die nu al zoveel problemen geeft een dus ook niet voor je kind!

10. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Heb even gelezen, wat heftig allemaal meid, voor beide uiteraard.
    Zou je toch aanraden om eens te verdiepen in mind- fulness.
    Helpt hier heel erg goed moet ik zeggen, ben zelf heel positief ingesteld en dit kan eventueel helpen voor allebei.

Sterkte he

11. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Of het nou wel of niet verstandig was om zwanger te raken staat nu niet meer ter discussie, je bent het immers al dus je zult het met deze situatie moeten doen en proberen er het ALLERbeste van te maken, dat ben je je kindje verplicht. Mijns inziens kan dat alleen in een stabiele, rustige omgeving en dus past jouw vriend nu (nog) niet in dat plaatje. Werk aan jezelf, laat hem aan zichzelf werken en pas als bij jullie beide de rust terug is gaan kijken hoe jullie het leven samen gaan invullen.

Ook van mij heel veel liefde en sterkte toegewenst, dat kun je wel gebruiken :)

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je zou wat mij betreft ook geen hulp moeten zoeken voor die 'relatie', maar voor hoe je zelf met alles omgaat.... ;)

13. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    maar beste dreames, het is niet dat ik buitensporig gedrag vertoon. Ik werk nog, ga nog naar school en neem mijn verantwoordelijkheid. Mijn vriend is gefrustreerd over het niet krijgen van een hypotheek, het feit dat zijn familie hem niet serieus neemt enz. Hij scheldt mensen uit op mijn whatsapp midden in de nacht en maakt trammalant. Een paar uur na een goede echo waar hij niet eens gelukkig van kan zijn. Alle negatieve dingen krijgen voorrang in zijn leven.

Ik wil het beste voor mijn kind en mezelf. Ik wil niet zomaar opgeven en later te horen krijgen 'waarom heb ik geen papa, waarom heb je er niet voor gevochten?' De boosheid van mijn partner is niet door mij ontstaan, maar door factoren van buitenaf. Juist daarom is het zo moeilijk om een knoop door te hakken.

Afgelopen zomer heb ik met mijn vriendinnen een europa reis gemaakt. Ik heb een deel van mijn opleiding afgerond, maw: ik zat prima in mijn vel!

14. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ik heb alleen je OP gelezen en het eerste wat ik me afvraag is; hou oud zijn jullie nou? Kan me er werkelijk niks bij voorstellen dat volwassen mensen, geliefdes van elkaar, zo met elkaar omgaan.

Mijn advies; grow up en laat die zakkenwasser lekker in zo'n sop gaarkoken.

15. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    eerst volwassen worden en gelukkig zijn met jezelf , en dan pas een ander ;):D

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wat zou je doen als je niet in verwachting zou zijn? Zou je dan bij hem blijven? Blijf niet in een relatie die je ongelukkig maakt, of je nou zwanger bent of niet. Dat zou in deze niet doorslaggevend moeten zijn.

De rest van de info die je geeft is helemaal niet van belang en is voor een aantal hier alleen maar reden om je eens flink in de zeik te zetten.

17. Amare

Amare Niet meer actief

Ik vind je zo tegenstrijdig in zo veel dingen, twee berichten terug zeg je nog geen hulp in een bepaalde vorm te willen zoeken voor je relatie van 5,5 maand en nu zeg je niet zo maar op te willen geven.
    Als je niet zo maar wilt opgeven, zul je juist die hulp moeten zoeken.

Daarbij vind ik ook dat je inmiddels over een paar belangrijke dingen hebt gelogen, waardoor het moeilijk is om goed advies raad te geven over jou/jullie relatie.

Door al het bovenstaande ben ik inmiddels te veroordeelend om nog advies te kunnen geven wat je wilt horen.
    Ik hoop dat jij en je vriend beide de benodigde hulp gaan krijgen!

18. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    ik hoef geen ander, totaal geen behoefte aan.
    slaat nergens op dus.

mijn partner wilt ook geen ander, we houden namelijk van elkaar en zijn verliefd op elkaar.

19. Amare

Amare Niet meer actief

Zo is het bericht niet bedoeld denk ik.

20. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    maar dit is jouw mening he....
    en wat bedoel je met 'die hulp' ??
    waar moet ik dan aan denken?? maak het eens concreet zodat ik me er een beeld van kan vormen.

Deel Deze Pagina