Wel of niet verhuizen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 22 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Al het heen en weer gereis van en naar school, kinderen die niet met je dochter mogen spelen, geen spontane speelafspraakjes, niet geaccepteerd worden en een moeder die zich er niet thuis voelt zal op den duur meer stress opleveren dan nog 1x verhuizen....

hummeltje5, Syane, Bloem2310 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Het is een dorp in de biblebelt waar je op zondag ook echt binnen blijft en geen tv kijkt. En ik ben inderdaad een alleenstaande moeder en ook nog eens enigzins alternatief qua kledingstijl.
    Het was al nooit mijn plan om hier eeuwig te blijven maar hoopte de stabiliteit te kunnen krijgen die ik mijn dochter nu graag wil geven.
    Maar zoals iedereen hier al zegt: haar school en vriendjes zijn hierin nog veel belangrijker. Dus ik denk dat jullie reactie me over de streep getrokken hebben en ik nu weet wat me te doen staat!

hummeltje5, olleke, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Ik begrijp heel goed dat je je niet prettig voelt in een sterk religieus dorp. Waar mensen er totaal andere ideeën op nahouden. Bedenk dat jij (maar ook je kind) toch nooit echt geaccepteerd zullen worden. Je behoort niet tot de kerk en leeft duidelijk (voor hun) een "verkeerde" levensstijl. En die kinderen krijgen dit soort ideeën natuurlijk gewoon mee van hun ouders (en de religieuze school, de jeugdclub van de kerk, de kerkgemeenschap etc etc). Dit soort gemeenschappen leven vaak in een bubbel waar je als buitenstaander niet of moeilijk tussen komt. Lijkt me voor het opgroeien van je dochter ook niet zo wenselijk.

Verhuizen is natuurlijk lastig. Maar jullie gaan terug naar een plek waar de basis en de contacten wel goed zijn.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik zou ook verhuizen. En ik zou ook andere omringende dorpen overwegen (die dan niet streng religieus zijn). Ze kan nl ook naar een andere school toe en daar nieuwe vriendjes maken met kinderen en ouders die bij jullie passen. Houd niet teveel vast aan het ene dorp of die ene school.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nav je bericht zeg ik verhuizen. Ik begrijp dat je nu in de woning waar je moeder eerst woonde woont? Die huurde ook particulier toch? Dat kan dus ook zomaar eens stoppen. Dan zou ik terug naar de andere woonplaats gaan, huren van een wooncorporatie en zekerheid hebben dat je daar ook echt zo lang je wilt kunt blijven.
    En onthoud kinderen, helemaal in de leeftijd van je dochter zijn flexibel, dus verhuizen zal echt geen negatieve effecten op haar hebben, en hebben (naar mijn ervaring) zo snel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes gemaakt, maar dan moeten jullie wel op een plek wonen waar jullie geaccepteerd worden.

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Ik snap je onrust, maar alles wijst erop dat je nu echt ongelukkig zit te worden op je huidige woonplek.
    Ik zeg nog 1x verhuizen naar een fijn huis in je oude dorp. Op langere termijn heeft je dochter minder last van nog een verhuizing dan van de stress die de rest op gaat leveren als je hier blijft wonen (geen fijne plek, geen vriendjes bij huis om af te spreken, veel reistijd etc etc)

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zeg ook verhuizen. Gatver, wat een nare mensen wonen er waar je nu woont. Ik zou daar snel weg willen. En voor je dochter alleen maar fijner als ze ergens woont waar ze wel gewoon mag spelen.

Syane vindt dit leuk.
  8. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Je moet ook aan je eigen geluk denken. Als je ongelukkig bent in het huis van je moeder heeft dat ook gevolgen voor de sfeer en het geluk van je dochter.

9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik was met gierende banden vertrokken..
    Er zijn meer voors dan tegen om te verhuizen..
    Dus ik had mijn koffers gepakt

Deel Deze Pagina