Nou...we weten het nog niet helemaal zeker maar denken dat we het ouders en broers/zussen vertellen en verder niet. We hebben nu ook nog geen datum en vanaf dat we een datum hebben, is de ks ook bijna. Er zit w.s. maar een paar dagen tussen. Misschien dat we het dan 1 dag van te voren vertellen. Schoonouders hebben flinke reistijd dus voor hun zou het wel fijn zijn. Er zijn hier best wat dingen gezegd waar ik nog niet aan gedacht had of die me een andere kijk hebben gegeven dus sowieso bedankt voor jullie meningen. Meer meningen zijn altijd nog welkom...we zitten nog in de fase dat niks zeker is...:S
Ik zou het sowieso niet voor me kunnen houden, denk ik, tegenover degenen die het dichtst bij ons staan. De rest mag van mij lekker wachten. En daar komt vanuit praktisch oogpunt bij dat als het niet je eerste is (zoals in ons geval, de derde) je ook opvang van je anderen kind(-eren) geregeld moet hebben. Dus alleen al daarom zou het bij ons wel aan een paar mensen verteld worden. Bij de eerste is het inderdaad wel leuk om het geheim te houden. Maar denk dat ik er de persoon niet voor ben, dat het me niet zou lukken mijn mond te houden!
lastig! Misschien vooral eerst goed bedenken wat je wilt en hoe je familie daar mee om kan gaan... Wil je dat iedereen al redelijk snel om je bed heen staat, waardoor je zelf minder tijd samen als gezinnetje hebt. Of dat je familie mogelijk je kindje eerder heeft gezien dan jij, mocht je onder gehele narcose gaan.... En als je bij je familie aangeeft; dan en dan ga ik bevallen, we bellen als jullie mogen komen. Houden ze zich dan hieraan?! Of vind je het niet erg als ze in de wachtkamer zitten... Kies voor de optie waar jij je het prettigste bij voelt, als kraamvrouw heb je het voor het zeggen. Niet iedereen kan het altijd begrijpen, maar dat zal voor beide opties zo zijn... en je kan nooit iedereen het naar de zin maken!
Nou, we willen sowieso zelf ook genieten! Het is zo dat onze kabouter daar ook bij hoort, dus de persoon die op hem past is gauw ingelicht Nou doen we het w.s. zo dat ik mijn moeder vraag Ruben bij de oppas (vriendin) op te halen en naar het zh te komen. Beide ouders, broers en zussen zijn in het zh welkom...de rest ontvangen we eenmaal thuis wel. Mijn man heeft 4 wk vakantie kunnen regelen dus van genieten is deze keer hopenlijk wel spraken!
Ik zou het niemand vertellen. Net als bij een spontane bevalling. Dan ga je toch ook niet iedereen bellen als je aan het bevallen bent.
Nee precies, maar hier weet men wel dat een geplande ks boven het hoofd hangt en wanneer we definitief horen of het een ks wordt of niet. Als dat nou niet bekend was...dan kun je makkelijk overal je mond over houden, maar dat is dus net even anders hier. Naasten + wat anderen weten dat een ks in het verschiet zit en kunnen ook nagaan wanneer het ongeveer zal zijn...vandaar.
Mijn ouders/schoonouders en onze zusjes zijn welkom op de eerste dag, NADAT we ze hebben gevraagd om te komen en dat vinden ze heeeeeel normaal! Zou voor mij wel handig zijn om te weten wanneer ik ga bevallen, mijn zusje woont in Engeland en kan dan hier al zijn! Ach, bij de eerste ben ik om 21.47 d.m.v. een keizersnee (niet gepland) bevallen en we hebben om 22.45 uur de ouders gebeld en die waren en een kwartiertje later. Ondertussen hadden we een half uurtje zelf gehad. Ook de zusjes gebeld en mijn zusje had meteen een vlucht geboekt en stond de volgende dag om half 9 op Schiphol! (niet wetend dat het bezoekuur pas om 15.30 uur was, arme meid.....) en ook mijn schoonzusje en zwager kwamen de volgende dag. De rest van de belangstellenden hebben we afgehouden tot thuis.
Wij wisten 5 weken van te voren wanneer de ks gepland stond. Ik was eerst van plan het niet te zeggen behalve dan tegen mijn ouders en schoonouders maar omdat ik toch mijn mond niet kan houden, iedereen erg meelevend was wisten veel mensen het de laatste week wel . En die mensen snapten echt wel dat je na een ks niet meteen op de stoep moest staan. Omdat het een geplande ks was ik daarna best fit en vond het bezoek dat er wel was erg fijn. En onze oudste heeft bij opa en oma geslapen en toen ik terug van de uitslaapkamer was stonden ze al te wachten.
Ik zou het niet zeggen. Bij een spontane bevalling weten ze het ook niet. Lijkt mij erg leuk om iedereen dan te bellen als de kleine er is... "Surprise!!! Onze zoon/dochter is er!!!" Een vriendin van me had ook een geplande keizersnee. Ze zei tegen degenen die daarvan wisten dat ze vrijdags naar het ziekenhuis moest. Bleek dat stiekem de woensdag ervoor te zijn! Haha! Toch een verrassing dus!
hoi hoi bij mij keizersnede heb ik het mijn ouders verteld me pa en me moeder en der man van me moeder dus de ouders van me vriend hebben we alleen gezegt welke week want de dag wilde ze niet weten achteraf hebben ze daar wel spijt van ja hehe niet mijn fout. ja en 1 buurvrouw wist het veder wisten niemand het vond het wel leuk dat mensen het niet wisten. dan word je tenminste niet plat gesmst of gebeld
Wij hebben er niet eens over nagedacht en gewoon aan iedereen verteld! Maar als ik er zo over nadenk, is het misschien toch wel leuk om het geheim te houden.
De twijfel is er omdat we een goede band hebben met familie. We via ICSI wederom zwanger zijn en mijn familie ons altijd goed gesteund heeft. Mijn moeder zeer zeker zou willen weten dat en wanneer ik een operatie onderga (ze was er de vorige keer bij, ging echt ff helemaal niet goed, werd spoedkeizersnede onder algehel narcose...mam en man stonden dus achter glas toe te kijken). Aan de ene kant denk ik: ze zou alleen maar nerveus zijn. Aan de andere kant vind ik het bijna mijn plicht om het met haar (en anderen) te delen. Ze hoeven geen tijd te weten en komen zeker niet ongevraagd naar het ziekenhuis, dat doen ze gewoon echt niet. Dus we kunnen bellen als wij er aan toe zijn.... Maarja, waar kies je dan voor? Suprise! of.... een beetje suprise...
Nou als ik jou verhaal zo lees Elmo, dan zal ik de dag inderdaad wel vertellen en de tijd dan niet. Dan weten ze wel dat je die dag gaat bevallen, maar wanneer het precies gaat gebeuren niet. Bellen jullie zodra jullie eraan toe zijn om te bellen. Toch snap ik je twijfel om het zorgen maken van je moeder ook wel. Mijn moeder is ook een enorme stresskip, toen mijn bevalling vorige keer was begonnen heb ik haar bewust niet gebeld omdat zij zich alleen maar zorgen zou maken omdat ik bij de eerste ook een KS had gehad en zij wist van eventuele complicaties tijdens de bevalling. Achteraf was zij blij dat ze het niet wist en ze het hoorde toen hij geboren was. Maar met een geplande keizersnede is dat toch anders denk ik... Ja moeilijk!
Ik heb zelf wel mijn moeder en schoonmoeder gebeld dat de weeen waren begonnen. Dus dan wisten ze wel dat het eraan zat te komen. Dus je kunt inderdaad de dag vertellen en verder niet. Heb je ook aan je familie gevraagd wat zij het liefste willen?
Hahaha...nou, dat kan ik wel raden denk ik! Ze zijn niet van die types die je op de huid zitten maar zijn wel graag op de hoogte Hmmmmm....heb nog een paar dagen om erover na te denken.
ik denk dat ik het dan ook zou vertellen ,en dan gewoon afspreken dat je belt wanneer je klaar bent voor bewonderaars !!!
Ik heb het alleen tegen mijn ouders, zusjes en schoonmoeder verteld. Onze vrienden wisten het niet, wel dat er een ks aan zat te komen want ons meisje lag in een stuit en een draaipoging was mislukt, maar heb gezegd dat ik de datum nog niet wist (zelfs toen ik in het ziekenhuis lag net voor de ok hahahaha). Voor de meeste avn onze vrienden was het dus wel echt een verrassing. Ik vond het voor mijn ouders, zusje en schoonmoeder niet meer dan normaal dat ik het aan hen vertelden. Zo is onze relatie nu eenmaal. Ze hebben ook zo vreselijk meegeleefd. Bovendien wonen ze allemaal ver dus er was wel enige organisatie vooraf nodig om na de ks bij ons te komen om de nieuwe telg te bewonderen. Heel veel succes!!
Ik heb ook heel duidelijk neen gestemd. Bij de vorige hebben we het ook tegen niemand gezegd. Het leek me vreselijk om naar je kamer te gaan en te zien dat iemand zich per ongeluk toch niet heeft kunnen inhouden en toch al naar het ziekenhuis gekomen is. Mocht het even niet heel erg goed gaan of je wat langer in de OK zou moeten blijven of dat je door omstandigheden pas later de keizersnede zou krijgen op de dag... en de mensen worden nerveus en komen toch al langs... ik moest er niet aan denken. Ook nu zullen we proberen in de mate van het mogelijke om het "geheim" te houden. En de eerste uren na de bevalling zijn enkel om Noa met zijn broertje te laten kennismaken en onszelf te laten wennen aan de nieuwe baby... ouders kunnen 's avonds of zo wel komen! Langs de andere kant zeg je zelf dat je (schoon)ouders verder wonen en het zal natuurlijk voor hen wel veel prettiger zijn mochten ze op voorhand eigenlijk de reistijd al kunnen plannen... misschien kan je alleen hen op de hoogte brengen dat het voor die dag is maar geen uur vermelden en bijvoorbeeld afspreken dat ze om 19u welkom zijn of zo (als je 's morgens bevallen bent geeft je dit voldoende tijd om zelf het kindje te bewonderen en Ruben aan zijn broertje/zusje te laten wennen).