Wel of niet vertellen, datum geplande keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elmo, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vertel je de datum van een geplande keizersnede

1. Ja, natuurlijk!

2. Nee, ze horen het wel als het achter de rug is

3. Twijfel, weet het niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Hier ook duidelijk nee gestemd. Maar is altijd een persoonlijke keuze.
    Ik voel me ook steeds meer kluizenaar worden op sommige forums hier.

IK wil helemaal niemand inlichten, ik wil ook niemand om me heen zolang als dat IK daar tijd voor nodig heb. Helaas wonen mijn schoonouders 3 straten verderop en vooral mijn schoonmoeder zal rond die tijd wel elke vijf min voorbij fietsen of er al wat gaande is. En mijn vriend is erg close met zijn moeder maar ze komt er NIET in totdat IK en kindje bijgekomen zijn. En ja dan ben ik maar egoistisch, maar ik ben ook degene die net bevallen is. Mooi excuus straks die hormonen, wanneer mijn vriend durft te vragen of zijn mamsie niet even..... krijgt ie een bedpo voor z'n kop.

Ik vind het soms te gek voor woorden hoe een kraamvrouw nog rekening MOET gaan houden met de gevoelens van famillie, want die willen graag baby zien. Die baby is er morgen ook nog wel hoor!!!

Bah wat wordt ik hier furieus van, hihi zullen de hormonen wel zijn!!!!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dat is mijn gedachten ook.

3. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ook ik zou geloof ik niet zo snel vertellen wanneer de ks gepland wordt. Meer ook uit de 'angst' dat mensen zich niet in kunnen houden en al naar het zkh komen op het moment dat ze weten dat het kindje er ongeveer zou kunnen zijn. Ik wil eerst echt samen met manlief genieten en wennen aan ons kleintje en misschien ben je wel goed beroerd van de operatie en de stress en de hormonen.... Moet er niet aan denken dat ik nog half zwetend en suf van alle indrukken al familie aan m'n bed heb staan.... Nou is bij ons het voordeel dat beide ouderparen op nog geen uur rijden wonen, dus als ze gebeld zijn, zijn ze er ook zo. Mijn zusje is er met een uur en een kwartier en de zussen van manlief wonen op 4 uur rijden en in het buitenland, dus die kunnen gewoon niet eens komen!
    Vrienden en dergelijke (die voor het grootste gedeelte in de buurt wonen) informeren we waarschijnlijk pas als grootouders geweest zijn om hun kleinkind te bewonderen. Zou het echt niet leuk vinden als vrienden ons kleintje eerder gezien hebben dan de opa's en de oma's. Maar die accepteren dat ook wel gelukkig!!!
    En inderdaad, een gewone bevalling laat zich ook niet plannen, dus waarom zou iedereen het 'recht' hebben om een datum van een geplande ks te weten?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, maar ik begrijp niet zo goed waarom iedereen het weten van de datum, linkt aan: meteen bij je bed staan.
    Je kunt toch vertellen .. december komt de kleine middels een ks, we bellen!
    Dit is voor mij dus geen reden om het niet te vertellen, ze komen pas als wij bellen, daar is echt geen discussie over.
    Elmo

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    nou, degene die op onze zoon zou moeten passen zou ik het denk ik wel vertellen, de rest niet.
    De vorige keer werd ik een soort van ingeleid en hebben we constant iedereen op de hoogte gehouden via sms ( 7cm, 8cm, 9,5 cm, het word een ks) en dat is ons niet zo goed bevallen.... dus ze horen het nu pas als het kindje er is...

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat snap ik ook niet.
    Ik heb het wel verteld aan de familie (weet al vanaf het begin dat er een ks gaat komen en de datum staat ook al gepland vanaf het begin).
    Heel raar trouwens. :D

Maar vrienden wat verder weg weten alleen maar dat het begin maart wordt. Verder niets. Ik heb bij de vorige twee ook de familie goed op de hoogte gehouden tijdens de bevalling en dat vond ik echt heel erg fijn. Dus hier weten ze het vantevoren. Daarbij komt mijn moeder bij mij kramen en de kinderen opvangen, dus die zal er dan sowieso de avond vantevoren al wel zijn.

7. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    ik had 3 juni 09 een geplande keizersnee staan,
    en iedreen wist dit gewoon, uiteindelijk melde die zich aan in de nacht van 1 op 2 juni dus gelijk naar het zkh omdat ik een ks moest
    ik was daar om 3 uur en heb om 6 uur mijn ouders en schoonouders gebelt dat ik bezig was en dat we zouden bellen als ik naar de ok zou gaan zodat hun dan naar het zkh konden komen en er dus zouden zijn als we klaar waren.
    wij vonden dat juist mooi want je bent zo trots en dan wil je het zo graag laten zien, en ik kan me voorstellen dat opa's en oma's het ook mooi vinden om gelijk hun kleinkind te zien toch?

maar het was uiteindelijk wel mooi dat het toch nog een beetje een verassing was omdat hij een dag eerder kwam

8. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    je kan dus ook gewoon nog je mond houden en pas die dag zelf bellen van vandaag wordt het geboren, als je ook graag wil dat ze er zijn als het word geboren is het toch nog spanend voor ze geweest haha en toch ook een verassing

9. Seth

Seth Niet meer actief

Denk dat het een beetje aan je familie (en omgeving) ligt.....

Bij de familie van mn vriend zou ik het dus echt NOOIT vertellen...

Verder zou ik het erg vervelend vinden als iedereen net van te voren nog ff zou gaan bellen om succes te wensen.... (of juist schrik aan te praten...);)

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ben ingeleid na 42 weken. Iedereen wist dus wel dat het eraan zat te komen en had verteld dat ik ingeleid zou worden.

Maar heb niet verteld wanneer. Heb gehint dat het na het weekend zou worden terwijl ik vrijdag al ingeleid werd. ;o)

Het leek mij verschrikkelijk als iedereen thuis zat te "wachten" of het al klaar was weet je wel? Dat je daar ligt en weet dat iedereen thuis aan het stuiteren is dat je nog niet gebeld hebt.

Het is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vond het ook erg intiem dat niemand wist wat we op dat moment aan het doen waren. Nog even de laatste uurtjes dat je écht samen dat geheimpje deelt. Ik vond dat heel speciaal.

Overigens de link naar het zien van de baby is voor mij ook niet van toepassing. Dominique is om 04.48 uur geboren, we hebben onze ouders en beste vrienden een uurtje later gebeld. Maar ik heb iedereen pas 's avonds thuis langs laten komen. We wilden eerst bijkomen en genieten met z'n 3-tjes.

En natuurlijk had iedereen het liefst a la minuut komen kijken maarja, dat was dan maar even hun probleem haha. Met dit soort dingen mag je best even lekker egoitisch zijn vind ik.

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Precies, dat lijkt mij nou ook. Ik heb zelf overigens ook nog nooit de drang gehad bij vriendinnen om meteen en onaangekondigd op de stoep/ziekenhuis te staan......

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik twijfel heel erg. Bij mijn vriendin wist ik dat het een geplande keizersnede was, ook de datum. Helaas ging het daar dus niet goed, mijn vriendin heeft veel bloedverlies gehad en een lange herstelperiode gehad.
    Dus ik liep ook te "stuiteren" en heb 's avonds een berichtje ingesproken op haar voicemail om haar voorzichtig te feliciteren en te vragen hoe het was gegaan. Kreeg een uurtje later een berichtje dat ze een gezonde dochter hadden....maar dat het met haar dus even niet goed ging. Dan schrik je toch wel hoor.

En inderdaad als het gewoon ongepland komt, weet ook niemand de datum etc.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, we gaan het niet zeggen!
    We hebben een indicatie gegeven voor een week later dus ze weten dat het eraan zit te komen, maar denken dus later dan het zover is. Alleen onze vriendin die oppast weet het, dat is genoeg. Met een beetje geluk kunnen we zoonlief zelf bij het KDV ophalen en kunnen we alsnog eerst met zijn viertjes zijn. Lukt het niet, dan bellen we opa en oma of ze komen en of ze dan eerst zoonlief op willen halen (rijden ze dan praktisch langs).

Pfff...we zijn eruit!

Heb wel gezegd: als mijn moeder hem aan voelt komen (ik heb zo'n moeder) dan ga ik me niet in alle bochten wringen en zeg ik het gewoon.
    Hoop dat ik haar dus niet meer te veel zie van te voren!

Bedankt meiden!!

Elmo

14. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Goed plan om de datum in eerste instantie een week later te zeggen Elmo! Denk dat ik dat ook zo zou doen (of in ieder geval een paar dagen later!). Zo heb je zelf ook wat meer 'ruimte' ! Veel succes!!

Deel Deze Pagina