Hoi meiden, Ik ben nu 10 wk zwanger, zoals jullie in mn handtekening zien, en heb nog niks op mn werk verteld. Ik werk er als uitzendkracht, ook het uitzendbureau weet nog van niks. Nu wilde ik wachten t/m de gebruikelijke 12 weken, maar nu ben ik sommige dagen zo misselijk met overgeven enzo dat ik echt beroerd op mn werk zit. Maar kan me natuurlijk niet elke keer gewoon zomaar ziekmelden. Wat zouden jullie doen? Het wel al vertellen of even doorzetten en nog niks zeggen? Heb bij 7 en 9+2 weken een kloppend hartje gezien op een echo, dus kans op miskraam is nu nog wel heel klein toch? Alvast bedankt voor de reacties
Ik zou het doen als het voor jou al goed voelt. Ik was blij dat ik het met 10,5 week, ook na 2 goede echo's, verteld had. Werkte voor mij wat relaxter.
Als je in dienst zou zijn zou ik zeggen, vertel het! Maar gezien je via een uitzendbureau werkt kan hier nog wel eens "apart" op gereageerd worden. Zit je in fase A? Dan kunnen ze namelijk zeggen dat je na je ziekmelding niet hoeft terug te komen.. Misschien kun je het beste even overleggen met het UZB. Zij kennen hun klant, jouw baas, als het goed is goed genoeg om in te schatten of het kwaad kan. Bovenstaande is niet altijd even eerlijk en leuk maar wel de realiteit namelijk.
Je hebt vast enig idee hoe ze zullen reageren? Als jij denkt dat ze het zullen accepteren zou ik het zeggen werkt inderdaad wat fijner als je omgeving weet dat je zo nu en dan misselijk bent. Als je denkt dat ze moeilijk gaan doen zou ik het nog even voor mij houden.
Ik zou ook opletten dat je de job niet kwijt raakt. En dus zo lang mogelijk wachten met vertellen tot je het echt niet meer kan verzwijgen (er echt zo ziek van zijn dat je niet meer kan werken of dat het begint op te vallen). Helaas is de kans immers nogal groot dat ze zeggen dat je (week- of maand)contract niet verlengd wordt. Of in 't beste geval dat je tot vlak voor je bevalling mag blijven, maar dat je daarna geen verlenging meer krijgt en niet meer moet terugkomen.
Ik werk sinds begin vorige maand als uitzendkracht en heb het helaas vorige week wel moeten vertellen ivm ziekmelding. Er werd prima op gereageerd. Had overigens niet mijn voorkeur, ik wou het zo lang mogelijk voor me houden, maar dat ging niet meer. Ik ga morgen weer werken, dus ik ben benieuwd of er dan nog bijzonderheden zijn wat de zwangerschap betreft. Ik zit gelukkig in zo'n positie dat mijn werk kwijt raken financieel niet heel lastig wordt voor mij en mijn vriend, maar het is gewoon niet wenselijk. Dus ik hoop maar dat ik er nog een tijdje mag blijven .
Bedankt voor de reacties! Ik ben nog student en doe dit als bijbaantje zeg maar voor 24u in de week. Het is sowieso een tijdelijke baan t/m eind dec dit jaar. Maar nu ben ik dus bang als ik nu zeg dat ik zwanger ben dat ze gaan zeggen dat er niet genoeg werk meer is en dat het dus klaar is. Maar aan de andere kant lijkt het me raar als ze zo reageren omdat ik bij een ziekenhuis werk (op financiële afdeling). Twijfels twijfels... Ook geen ramp als het weg valt qua financiën (vriend werkt fulltime), maar wel erg fijn omdat ik nu goed kan sparen naast mijn studie
Gelukkig hebben ze voorlopig iig goed gereageerd, ik hoop voor je dat je er ook een tijdje mag blijven werken!
Misschien is het een idee om tabletjes te halen tegen de misselijkheid? Bij mij werken die dingen super Verder.. als jouw contract toch al 31/12 eindigt, wat ruim voor jouw zwangerschapsverlof is (circa begin april). Dan maakt het in wezen voor jouw werkgever niets uit dat je nu zwanger ben.
Pepermuntjes zijn ideaal als je misselijk bent Zo heb ik het kunnen verbergen Ik had ook een tijdelijk contract, tot eind juli via UZB. Ik keihard aftellen, willen ze me houden vragen ze of ik door wil werken. Toen heb ik wel gezegd ik wil nog een maand door maar dan parttime. Dat hebben ze geaccepteerd. Toen was de vakantie over en moest ik terug naar school, maar ze vroegen al of ik volgend jaar beschikbaar was. Dus niet elke werkgever is huiverig Ik heb het trouwens nooit bij het UZB gemeld dat ik zwanger was. Als je het stil kunt houden zou ik wel wachten tot je 12 weken, maar daarna is het gewoon praktisch dat je het vertelt. Dan kun je ook gewoon naar de afspraak van de VK of echo's of onderzoeken zonder dat je jezelf in allerlei bochten moet wringen.
je mag dit absoluut niet verzwijgen want ik heb dit meteen verteld omdat het zo in elkaar zit dat je beschermd bent als je zwanger bent dus ze mogen er geen probleem van maken