Wanneer vertellen op het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Monalisa, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monalisa

Monalisa Lid

14 feb 2008
    26
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben sinds kort zwanger van mijn 2e wondertje. Ik voel me totaal anders als bij mijn eerste zwangerschap. Doordat ik me ongelooflijk moe voel, heb ik me deze week sinds lange tijd ziek gemeld.

Maar waarom voel ik toch altijd zo'n groot schuldgevoel als het over mijn baan gaat? Ik werk in de beurzenwereld met veel lopende projecten. Mijn manager is in januari van dit jaar overspannen geraakt en uitgevallen. Heel veel is toen op mijn schouders terechtgekomen. Ik moet eerlijk bekennen dat het me veel doet dat ik daar nooit waardering voor heb gekregen. Ik heb nu dus gewoon besloten dat het een keertje tijd is om aan mezelf te denken. Ik heb immers al een mooie dochter en ik moet dus niet alleen aan mezelf denken, maar ook aan mijn kind(eren).

Ik weet bijv. nu al zeker dat mijn zwangerschap ervoor gaat zorgen dat ik niet alle projecten meer zal kunnen blijven draaien. Dit zou niet mijn probleem moeten zijn maar toch pieker ik daar wel eens over.

Hoe kan ik mijn werk wat meer los gaan laten? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet zo snel een mega-schuldgevoel heb als ik me ziek voel?

Hoop dat iemand me advies kan geven...

Groet, Moon

Deel Deze Pagina