Dames...gaarne jullie advies. Sommigen hebben mijn verhaal gevolgd ( in de steek gelaten door het lieve vriendje 2 weken terug ..alsof dat niet genoeg was...) Sinds gisteren weet ik dat ik een mk heb gehad ( 10 wkn ) Nu zit ik: moet ik dit hem wel of niet laten weten? In zijn 2 laatste mails (dd 23 en 26 okt) gaf hij duidelijk aan: je zoekt het maar uit...voed het maar alleen op... of neem een abortus...laat mij met rust...had mij direct op facebook geblockt en zelfs zijn sloten vervangen van zijn huis, want ik was niet meer welkom) en hij zou over een paar weken wel weer contact zoeken (?). Hierna niks meer van hem gehoord. Ik wil alles eigenlijk z.s.m. afsluiten en verwerken. Dan kan ik verder met mijn leven. Maar of het, als ik het hem vertel, hierbij gaat helpen weet ik niet. Want ik heb geen zin in eventuele reacties van zijn kant. Mijn buurman zegt (mannelijke visie) : 'hou de eer aan jezelf en laat het hem weten ... dan laat jij zien dat jij de sterkste bent ! ' Dus poll: JA = wel laten weten NEE = niet laten weten Alvast bedankt !
ten eerste vind ik hem een eikel.. door hetgeen hij gezegd heeft dat je het zelf maar uit moet zoeken.. jij was toch niet alleen toen je zwanger raakte ...? heeft ie toch echt zelf gedaan hoor.. ten tweede.. ik vind dat het aan beiden kanten wat heeft; ja wel zeggen om inderdaad de eer aan jezelf te houden, maar nee omdat hij heeft gezegd dat je eht maar uit moest zoeken, dus ik vind dat je die eer ook aan jezelf houdt door het juist niet te vertellen. we kunnen ons allemaal wel iets voorstellen bij hou zo'n situatie zal voelen maar hoe het bij jou precies zit kun je nooit uitleggen, dus zou echt aan willen raden om puur op jouw eigen gevoel af te gaan. heel veel succes iig met wat je er ook mee gaat doen.. en heeeel veel sterkte met het verwerken van je MK..
hi ik zou het wel vertellen dan kan hij het je nooit kwalijk nemen dat je het hem niet verteld hebt. En misschien dat het jou ook rust geeft je kan het dan misschien ook afsluiten. ja dit is mijn gedachte. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik achter je ex sta want hij had jou nooit alleen mogen laten en mogen zeggen dat je het maar uit moet zoeken. Maar hij kan het maar beter van jou horen dan van een ander toch? succes ermee liefs luusje
Normaal zeg ik wees de betere maar ik redeneer nu puur van uit mezelf. zou IK nu nog niet zeggen. Ik zou het wel een keer zeggen maar niet nu! laat m nog maar ff zweten! Ik zou zo boos zijn. jij moest het zelf uitzoeken en nu dan ook maar. Ik zou het verschrikkelijk vinden dat hij nu in zijn handen kan knijpen zo van he he ben ik er toch van af terwijl ik het verdriet nog moet verwerken. neee.. ik zou het voorlopig nog ff zelf uitzoeken zoals hij zo netjes heeft gezegd. en eerst verwerken voor ik hem zijn gevoel van vrijheid geef zeg maar Zo zou het voor mij voelen. maar alle anderen hebben misschien wel gelijk.
kan het daar ook idd wel heel erg mee eens zijn wat cherie zegt.. Als je besluit het te vertellen, wacht er dan nog even mee. laat hem maar zweten en beseffen wat hij heeft gedaan en gezegd... en als hij dan het besef krijft dat hij 'papa' zal worden en wel ineens gaat informeren bij je krijgt hij een domper, maar die verdient ie ook. sorry hoor maar kan zo'n kerel niet uitstaan.
Waarschijnlijk reageert ie alleen maar opgelucht dat je een miskraam hebt gehad en ik persoonlijk vind dat je vliendertje veeeel meer respect verdient dan dat. Dus nee, zou het nog niet vertellen, pas wanneer hij enigszins interesse zou tonen. Zou het hem laten uitzoeken zoals hij dat van jou heeft verlangd. Sterkte met het verwerken!
oooooooooooooh wat een moeilijke rotkeuze. Ik zou het denk ik toch wel zeggen, dan kunnen jullie gelijk verder met je eigen leven en heb je wederom bewezen dat jij de verstandigste bent. heel veel sterkte trouwens met de emotionele achtbaan waarin jij zit, want het is nogal wat wat je meemaakt. En wat ontzettend verdrietig dat je zwangerschap niet zo gaat als dat het zou moeten gaan
Ik zou hem nog even in zijn sop gaar laten koken..als hij op een gegeven moment contact zoekt zou ik het wel zeggen. Maar laat hem nu maar lekker zweten. Jij moet het je immers nu ook gewoon uitzoeken!
JA Ik zou het hem laten weten, ja. Wel per mail en met de mededeling dat een reactie niet gewenst is ofzo, maar wel laten weten. Anders moet je maar blijven afwachten tot hij eindelijk eens contact opneemt, kan zomaar nog weken duren, en al die tijd blijf je ermee bezig, bewust of onbewust. Dat kost m.i. veel te veel energie. Dan beter nu 1 keer een mailtje tikken, hoe moeilijk ook, en er vanaf zijn. Sterkte, meis. Wat ontzettend K*T
Allereerst wil ik je stekte wensen, wat vervelend dat je na je vriend ook het kindje bent verloren. In eerste instantie dacht ik niet vertellen....laat hem maar in de waan dat hij vader gaat worden. Maar later dacht ik, gewoon vertellen, hij zal ongetwijfelt je van een afstand of via anderen wel in de gaten houden en zien dat je buik niet groeit enz. Of het nieuws van anderen horen. Ik zou het hem dus eerlijk vertellen, dan hou je inderdaad de eer aan jezelf.
Heel veel sterkte meid. Wat je ook besluit, er is geen foute keuze. Je moet doen wat jou het beste helpt om dit allemaal een plekje te geven.
Ja je moet hem dit laten weten, maar zoals eerder gezegd dat hoeft niet vandaag. Doe waar jij je het beste bij voelt. Ik kan me voorstellen dat dit pijnlijke nieuws aan iemand die er misschien wel blij mee is niet bepaald prettig is. Als hij contact met je opneemt ja dan vertel je hem het eerlijk, doet hij dat (voorlopig) niet, dan vertel je hem het wanneer jij je er klaar voor voelt. Denk aan jezelf meis, dat doet hij ook. Veel sterkte met deze moeilijke situatie.
Ik heb je vorige topic ook gelezen, en kan er echt met mijn hoofd niet bij dat er mensen rondlopen die zo gevoelloos kunnen zijn!!! RESPECT voor jou meid! Ik zal het pas zeggen als hij weer contact zoekt. Wat je ook beslist, Sterkte meid!!!
Puur kijkend naar je eigen proces hierin en het feit dat je dit moet gaan verwerken zou ik het hem wel vertellen. Get it over with, laat het niet iets zijn wat bij je blijft broeien want daar doe je jezelf geen plezier mee. Zoals iemand eerder hier schreef, vertel het hem en zeg erbij dat een reactie niet gewenst is. Heel veel sterkte meis!
JA als hij contact zoekt het vertellen. Neem nu eerst de tijd voor jezelf om dit te verwerken. Veel sterkte meid, wat een bizarre situatie erg verdrietig voor jou,. uit je berichten maak ik op dat je een sterke vrouw bent, succes verder.
Idd. Ik zou het denk ik ook niet vertellen, tenminste nog niet nu. Als je normaal uit elkaar bent gegaan dan zou ik het wel vertellen, maar in jouw geval, dat hij jou zo behandelt en helemaal niks ervan wilt weten en zegt dat je het maar uit moet zoeken..zou ik hem ook lekker in zijn sopje gaar laten koken. En als jij er nog niks over zegt, dan valt het niet aan jou te verwijten, want hij heeft gezegd er immers niets meer van te willen weten/ over horen.
Ik zou het hem vertellen Al was het maar dat als hij contact met je zoekt er een grote kans is dat hij naar de beeb vraagt. Op deze manier voorkom je een emotionele achtbaan achter de achtbanen die je al hebt gehad. Als hij al opgelucht is kan jij dat ook zijn, iemand die zo reageerd zou je niet willen als vader. Hoe je het brengt is een tweede verhaal. Maar in ieder geval heel erg veel sterkte. Dat je maar snel weer een reden krijgt om te lachen.
ik hou van eerlijkheid, maar in dit geval kan dat wachten naar mijn mening, en komt jouw herstel eerst!!!! als de situatie zich ervoor schikt kan je dat alsnog doen toch? jouw leven jouw keuzes sterkte!!