ik ben zoals jullie weten alleen, plus ik woon nu 2 maanden bij me ouders. ik wist toen niet dat ik zwanger was, maar ik woonde eerst samen. Nu ben ik me rot aan het zoeken naar een huis maar het schiet niet op! En ik wil niet meer thuis wonen, wordt er gek van! Heeft iemand tips ofzo ? instanties die ik kan bellen die mij kunnen helpen ?
Werk je? Ik heb in 1e instantie geprobeerd een urgentieverklaring te krijgen, maar in mijn omgeving was dat hopeloos... Volgens mij verschilt dit per gemeente dus het is misschien de moeite waard om dat na te vragen bij de plaatselijke woningstichting als je dat nog niet geprobeerd hebt... Particulier huren zou misschien een optie kunnen zijn, al is dat hier zo duur dat ik dat niet kon bekostigen... Ik heb uiteindelijk een appartementje gekocht, maar dat moet ook maar net mogelijk zijn... Succes!!
ik zit in het zelfde schuitje mijn relatie was 2 maanden uit en woon bijmijn moeder toen ik er achter kwam dat ik al 3 maanden zwanger was . nu in middels nog maar 3 weken te gaan zit ik nog steeds bijmijn moeder ik heb het strijd bijltjeer even bijneer gelegt hier in drenthe krijg je echt alleen urgentie als het kindje er is tips heb ik helaas dus niet voor je sterkte
Hi In Den Haag krijg je alleen urgentie als je kan aantonen dat je op straat staat. M.a.w. dat je dan niet bij je moeder kan wonen ivm plaatsgeberek in huis oid. Of dat je moeder de zorg voor n baby niet aankan. Maar ik woon ook weer bij mn ouders hoor en ja het is wel af en toe ff slikken, maar aan de andere kant ben ik blij met mn moeder die kan opletten aangezien er geen partner in het spel is. Ik laat het ook voorlopig ff zo. Ik zit ook in de inkomensgroep die net niet kan kopen (hoge huizenprijzen) en alleen vrije sector kan huren. Dus ik ga me nu niet druk maken en me fixeren op de kleine. Ik wens je iig sterkte maar probeer ook de positieve kanten te zien van het inwonen bij je ouders. Op jezelf met n kleine alleen lijkt mij ook altijd even ideaal.
Helaas is urgentie krijgen niet zo makkelijk meer als vroeger. Je moet idd nergens terecht kunnen, ook niet bij familie. Er werd teveel misbruikvan gemaakt en dat heeft het dus voor anderen verpest. Hopelijk vind je snel een oplossing. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap
ik zit met hetzelfde probleem, en het lukt mij ook maar niet om iets te vinden , ze zijn zo onwijs streng .. Succes!
meid ik wil je niet ontmoedigen maar sta je ook ingeschreven bij je ouders? zo ja dan is je kan op urgentie verkeken ookal ben je zwanger.. Urgentie is tegenwoordig alleen voor mensen die nergens anders terecht kunnen! Mocht je dus nog niet bij je ouders staan ingeschreven, niet doen! Ook niets over zeggen bij de woningbouw! In dat geval zo snel mogelijk een urgentie verklaring aanvragen.. anders idd huren in de vrije sector of mocht je salaris het toelaten iets kopen.. succes meis
met een kind heb je overigens mocht je jonger als 23 zijn (ook in de vrije sector) recht op huurtoeslag zolang je huur niet hoger is als 639 euro..